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市場調査レポート
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1424013

メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場、シェア、規模、動向、産業分析レポート:ソリューション別、用途別、地域別、セグメント動向、2024年~2032年

AI in media and entertainment Market Share, Size, Trends, Industry Analysis Report, By Solution, By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2032

出版日: | 発行: Polaris Market Research | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場、シェア、規模、動向、産業分析レポート:ソリューション別、用途別、地域別、セグメント動向、2024年~2032年
出版日: 2024年01月24日
発行: Polaris Market Research
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

Polaris Market Research社の最新調査によると、メディアおよびエンターテインメントにおけるAIの世界市場規模は2032年までに1,570億4,000万米ドルに達する見込みです。この調査レポートは、現在の市場力学を詳細に洞察し、将来の市場成長に関する分析を提供しています。

同市場は、メディアおよびエンターテインメント業界における仮想創造の人気の高まりによって推進されています。この人気の急上昇は、高精細グラフィックスとリアルタイムの仮想世界を生成するバーチャルクリエーションの能力に起因しています。メディアやエンターテインメント分野のコンテンツ制作者は、グラフィックスの質を高め、没入感のある仮想環境をリアルタイムで作成するために、バーチャル・クリエイション技術を活用するようになってきています。この動向は、より視覚的に魅力的でインタラクティブなコンテンツを求める視聴者の嗜好の進化と一致しており、市場全体の進歩と成長に貢献しています。

メディア企業は人工知能(AI)の利点を活用し、コンテンツ・プロセスのさまざまな段階にわたってコンテンツ管理を合理化しています。これには、スマートなコンテンツ分析と分類、画像タグ付け、パーソナライゼーション、予測、テキスト・インテリジェンスと分析、音声制御プラットフォームの採用が含まれます。AI技術プロバイダーは放送会社と協力し、AIを番組スケジュールに組み込んで最適化を図っています。

例えば、BBCはAIと機械学習(ML)を適用してコンテンツ管理を強化・自動化する取り組みをいくつか開始しています。これらの取り組みは生放送で実施され、後続のセグメントでさらに検討されています。これらのプロジェクトの主な焦点は、コンテンツ制作と配信における時間とコストの削減を達成することを目的とした、ワークフローの強化です。

映画スタジオやテレビ番組におけるAIベースの制作インフラ採用の増加は、モーションキャプチャ・ワークステーション、仮想カメラ、シミュレーション・カメラ、ハードウェアなどのハードウェア・コンポーネントの需要を当面牽引すると予想されます。さらに、映画やビデオゲームにおけるリアルな仮想要素や3次元デザインへの嗜好の高まりは、コンピュータグラフィックスカードの需要増に貢献すると思われます。

人工知能は、特に取引、マーケティング、デザイン、広告、映画宣伝などの業界で応用されています。SmartAIフレームワークは、包括的なマーケティング&広告ソリューションを生成することに長けています。AIを活用した予測分析は、マーケティング手順を加速させる。AI主導のマーケティングソフトウェアは、プロモーション戦略の立案、視聴者の目標達成、顧客ソリューションの提供を支援します。例えば、「Alibaba Luban」はその驚くべきスピードで知られ、人間よりも速くビジュアル・デザインを作成します。これは、わずか1秒で8,000のバナーを作成することにつながります。

メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場レポートハイライト

サービス分野が最大のシェアを占めたが、これは主に訓練を受けた専門家や適格な代理店の不足に起因する。

セールス&マーケティング分野は、マーケティング活動、デザイン&プロモーションの増加により、最大シェアを獲得。

北米は、AIベースのプロジェクトや関係する研究開発活動の増加により、市場を独占した。

主な市場プレイヤーは、AISportsWatch、Amazon Web Services、AutomaticTV、EMG、EVS Broadcast Equipment、Gravity Media、GrayMeta、Hudl、LMG、Move.aiなど。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 調査手法

第4章 世界のメディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場の洞察

  • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-業界スナップショット
  • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場力学
    • 促進要因と機会
      • 強化されたユーザーエクスペリエンス
      • 仮想現実と拡張現実
    • 抑制要因と課題
      • 倫理的懸念
  • PESTLE分析
  • メディアおよびエンターテインメント業界におけるAIの動向
  • バリューチェーン分析
  • COVID-19感染症の影響分析

第5章 世界のメディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場、ソリューション別

  • 主な調査結果
  • イントロダクション
  • ハードウェア/機器
  • サービス

第6章 世界のメディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場、用途別

  • 主な調査結果
  • イントロダクション
  • ゲーム
  • フェイクストーリーの検出
  • 盗作の検出
  • パーソナライゼーション
  • 生産計画と管理
  • セールスとマーケティング
  • 才能の特定
  • コンテンツキャプチャ
  • スポーツ自動プロダクション

第7章 世界のメディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場、地域別

  • 主な調査結果
  • イントロダクション
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場の評価、地域別、2019~2032年
  • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-北米
    • 北米:メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場、用途別、2019~2032年
    • 北米:メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場、ソリューション別、2019~2032年
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-米国
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-カナダ
  • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-欧州
    • 欧州:メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場、用途別、2019~2032年
    • 欧州:メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場、ソリューション別、2019~2032年
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-英国
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-フランス
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-ドイツ
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-イタリア
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-スペイン
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-オランダ
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-ロシア
  • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-アジア太平洋
    • アジア太平洋:メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場、用途別、2019~2032年
    • アジア太平洋:メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場、ソリューション別、2019~2032年
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-中国
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-インド
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-マレーシア
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-日本
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-インドネシア
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-韓国
  • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-中東およびアフリカ
    • 中東とアフリカ:メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場、用途別、2019~2032年
    • 中東とアフリカ:メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場、ソリューション別、2019~2032年
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-サウジアラビア
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-UAE
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-イスラエル
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-南アフリカ
  • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカ:メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場、用途別、2019~2032年
    • ラテンアメリカ:メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場、ソリューション別、2019~2032年
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-メキシコ
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-ブラジル
    • メディアおよびエンターテインメントにおけるAI市場-アルゼンチン

第8章 競合情勢

  • 拡張と買収の分析
    • 拡大
    • 買収
  • 提携/協業/合意/公開

第9章 企業プロファイル

  • AISportsWatch GmbH
  • Amazon Web Services, Inc
  • AutomaticTV
  • EMG
  • EVS Broadcast Equipment S.A
  • Gearhouse South Africa PTY Limited
  • Gravity Media
  • GrayMeta
  • Hudl
  • International Business Machines Corporation
  • LMG, LLC
  • Matchroom Sport Ltd
  • Move.ai
  • PlaySight Interactive LTD
  • Production Resource Group, L.L.C
  • Spiideo
  • Sportway AB
  • Synthesia Ltd
  • TAIT
  • Valossa Labs Ltd.
  • Veritone, Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 2 Global AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 3 AI in Media and Entertainment Market Assessment, By Geography, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 4 North America: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 5 North America: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 6 U.S.: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 7 U.S.: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 8 Canada: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 9 Canada: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 10 Europe: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 11 Europe: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 12 UK: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 13 UK: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 14 France: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 15 France: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 16 Germany: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 17 Germany: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 18 Italy: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 19 Italy: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 20 Spain: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 21 Spain: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 22 Netherlands: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 23 Netherlands: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 24 Russia: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 25 Russia: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 26 Asia Pacific: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 27 Asia Pacific: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 28 China: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 29 China: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 30 India: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 31 India: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 32 Malaysia: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 33 Malaysia: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 34 Japan: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 35 Japan: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 36 Indonesia: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 37 Indonesia: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 38 South Korea: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 39 South Korea: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 40 Middle East & Africa: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 41 Middle East & Africa: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 42 Saudi Arabia: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 43 Saudi Arabia: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 44 UAE: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 45 UAE: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 46 Israel: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 47 Israel: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 48 South Africa: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 49 South Africa: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 50 Latin America: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 51 Latin America: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 52 Mexico: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 53 Mexico: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 54 Brazil: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 55 Brazil: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 56 Argentina: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • Table 57 Argentina: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)

List of Figures

  • Figure 1 Global AI in Media and Entertainment Market, 2019-2032 (USD Billion)
  • Figure 2 Integrated Ecosystem
  • Figure 3 Research Methodology: Top-Down & Bottom-Up Approach
  • Figure 4 Market by Geography
  • Figure 5 Porter's Five Forces
  • Figure 6 Market by Application
  • Figure 7 Global AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2022 & 2032 (USD Billion)
  • Figure 8 Market by Solution
  • Figure 9 Global AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2022 & 2032 (USD Billion)
  • Figure 10 AI in Media and Entertainment Market Assessment, By Geography, 2019-2032 (USD Billion)
  • Figure 11 Strategic Analysis - AI in Media and Entertainment Market
目次
Product Code: PM4209

The global Ai in media and entertainment market size is expected to reach USD 157.04 billion by 2032, according to a new study by Polaris Market Research. The report "AI in media and entertainment Market Share, Size, Trends, Industry Analysis Report, By Solution (Hardware/Equipment, Services), By Application (Gaming, Personalization, Gaming, Fake Story Detection, Plagiarism Detection, Personalization, Others), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2032" gives a detailed insight into current market dynamics and provides analysis on future market growth.

The market is being propelled forward by the growing popularity of virtual creation within the media and entertainment industry. This surge in popularity is attributed to the capability of virtual creation to generate high-definition graphics and real-time virtual worlds. Content creators in the media and entertainment sector are increasingly leveraging virtual creation technologies to enhance the quality of graphics and create immersive virtual environments in real-time. This trend aligns with the evolving preferences of audiences who seek more visually engaging and interactive content, contributing to the overall advancement and growth of the market.

Media companies are harnessing the advantages of artificial intelligence (AI) to streamline content management across different phases of the content processes. This includes employing smart content analysis and categorization, image tagging, personalization, predictions, text intelligence and analysis, & voice-controlled platforms. AI technology providers collaborate with broadcast companies to integrate AI into programming schedules for optimization.

For instance, the BBC has initiated several initiatives to apply AI and machine learning (ML) to enhance and automate content management. These initiatives have been implemented in live broadcasts and further explored in subsequent segments. The primary focus of these projects is on workflow enhancements, with the goal of achieving time and cost savings in content creation and distribution.

The increasing adoption of AI-based production infrastructure in the movie studios & TV shows is expected to drive the demand for several hardware components such as motion capture workstations, virtual cameras, simulation cameras, & hardware in the foreseeable future. Furthermore, the growing preference for realistic virtual elements & 3 dimensional designs in movies and video games is likely to contribute to the increased demand for computer graphics cards.

Artificial Intelligence finds application in the industry, particularly in trading, marketing, design, advertisements, & film promotion. SmartAI frameworks are adept at generating comprehensive marketing & advertising solutions. Leveraging AI, predictive analytics accelerates marketing procedures. AI-driven marketing software assists in crafting promotional strategies, meeting audience objectives, & delivering customer solutions. For instance, 'Alibaba Luban' known for its remarkable speed, producing visual designs a faster than the humans. This translates to the creation of 8,000 banners in just one second.

AI in Media and Entertainment Market Report Highlights

Services segment held the largest share, primarily due to lack of trained professionals, and qualified agencies

Sales & marketing segment garnered the largest share, on account rise in marketing activities, design & promotion.

North America dominated the market, due to rise in AI based projects and concerned R&D activities.

The key market players include AISportsWatch, Amazon Web Services, AutomaticTV, EMG, EVS Broadcast Equipment, Gravity Media, GrayMeta, Hudl, LMG, & Move.ai

Polaris Market Research has segmented the AI in media and entertainment market report based on solution, application, and region:

AI in media and entertainment, Solution Outlook (Revenue - USD Billion, 2019 - 2032)

  • Hardware/Equipment
  • Services

AI in media and entertainment, Application Outlook (Revenue - USD Billion, 2019 - 2032)

  • Gaming
  • Fake Story Detection
  • Plagiarism Detection
  • Personalization
  • Production Planning and Management
  • Sales and Marketing
  • Talent Identification
  • Content Capture
  • Sports Automatic Productions
  • Video Production
  • Broadcasting & Live Streaming
  • Analytics

AI in media and entertainment, Regional Outlook (Revenue - USD Billion, 2019 - 2032)

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • Germany
  • UK
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Netherlands
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Indonesia
  • Malaysia
  • Latin America
  • Argentina
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • UAE
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • South Africa

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objectives of the Study
    • 1.1.2. Market Scope
    • 1.1.3. Assumptions
  • 1.2. Stakeholders

2. Executive Summary

  • 2.1. Market Highlights

3. Research Methodology

  • 3.1. Overview
    • 3.1.1. Data Mining
  • 3.2. Data Sources
    • 3.2.1. Primary Sources
    • 3.2.2. Secondary Sources

4. Global AI in Media and Entertainment Market Insights

  • 4.1. AI in Media and Entertainment Market - Industry Snapshot
  • 4.2. AI in Media and Entertainment Market Dynamics
    • 4.2.1. Drivers and Opportunities
      • 4.2.1.1. Enhanced User Experience
      • 4.2.1.2. Virtual and Augmented Reality
    • 4.2.2. Restraints and Challenges
      • 4.2.2.1. Ethical Concerns
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers (Moderate)
    • 4.3.2. Threats of New Entrants: (Low)
    • 4.3.3. Bargaining Power of Buyers (Moderate)
    • 4.3.4. Threat of Substitute (Moderate)
    • 4.3.5. Rivalry among existing firms (High)
  • 4.4. PESTLE Analysis
  • 4.5. AI in Media and Entertainment Industry trends
  • 4.6. Value Chain Analysis
  • 4.7. COVID-19 Impact Analysis

5. Global AI in Media and Entertainment Market, by Solution

  • 5.1. Key Findings
  • 5.2. Introduction
    • 5.2.1. Global AI in Media and Entertainment, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • 5.3. Hardware/Equipment
    • 5.3.1. Global AI in Media and Entertainment Market, by Hardware/Equipment, by Region, 2019-2032 (USD Billion)
  • 5.4. Services
    • 5.4.1. Global AI in Media and Entertainment Market, by Services, by Region, 2019-2032 (USD Billion)

6. Global AI in Media and Entertainment Market, by Application

  • 6.1. Key Findings
  • 6.2. Introduction
    • 6.2.1. Global AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
  • 6.3. Gaming
    • 6.3.1. Global AI in Media and Entertainment Market, by Gaming, by Region, 2019-2032 (USD Billion)
  • 6.4. Fake Story Detection
    • 6.4.1. Global AI in Media and Entertainment Market, by Fake Story Detection, by Region, 2019-2032 (USD Billion)
  • 6.5. Plagiarism Detection
    • 6.5.1. Global AI in Media and Entertainment Market, by Plagiarism Detection, by Region, 2019-2032 (USD Billion)
  • 6.6. Personalization
    • 6.6.1. Global AI in Media and Entertainment Market, by Personalization, by Region, 2019-2032 (USD Billion)
  • 6.7. Production Planning and Management
    • 6.7.1. Global AI in Media and Entertainment Market, by Production Planning and Management, by Region, 2019-2032 (USD Billion)
  • 6.8. Sales and Marketing
    • 6.8.1. Global AI in Media and Entertainment Market, by Sales and Marketing, by Region, 2019-2032 (USD Billion)
  • 6.9. Talent Identification
    • 6.9.1. Global AI in Media and Entertainment Market, by Talent Identification, by Region, 2019-2032 (USD Billion)
  • 6.10. Content Capture
    • 6.10.1. Global AI in Media and Entertainment Market, by Content Capture, by Region, 2019-2032 (USD Billion)
  • 6.11. Sports Automatic Productions
    • 6.11.1. Global AI in Media and Entertainment Market, by Sports Automatic Productions, by Region, 2019-2032 (USD Billion)
    • 6.11.2. Video Production
      • 6.11.2.1. Global AI in Media and Entertainment Market, by Video Production, by Region, 2019-2032 (USD Billion)
    • 6.11.3. Broadcasting & Live Streaming
      • 6.11.3.1. Global AI in Media and Entertainment Market, by Broadcasting & Live Streaming, by Region, 2019-2032 (USD Billion)
    • 6.11.4. Analytics
      • 6.11.4.1. Global AI in Media and Entertainment Market, by Analytics, by Region, 2019-2032 (USD Billion)

7. Global AI in Media and Entertainment Market, by Geography

  • 7.1. Key findings
  • 7.2. Introduction
    • 7.2.1. AI in Media and Entertainment Market Assessment, By Geography, 2019-2032 (USD Billion)
  • 7.3. AI in Media and Entertainment Market - North America
    • 7.3.1. North America: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.3.2. North America: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.3.3. AI in Media and Entertainment Market - U.S.
      • 7.3.3.1. U.S.: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.3.3.2. U.S.: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.3.4. AI in Media and Entertainment Market - Canada
      • 7.3.4.1. Canada: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.3.4.2. Canada: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • 7.4. AI in Media and Entertainment Market - Europe
    • 7.4.1. Europe: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.4.2. Europe: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.4.3. AI in Media and Entertainment Market - UK
      • 7.4.3.1. UK: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.4.3.2. UK: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.4.4. AI in Media and Entertainment Market - France
      • 7.4.4.1. France: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.4.4.2. France: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.4.5. AI in Media and Entertainment Market - Germany
      • 7.4.5.1. Germany: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.4.5.2. Germany: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.4.6. AI in Media and Entertainment Market - Italy
      • 7.4.6.1. Italy: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.4.6.2. Italy: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.4.7. AI in Media and Entertainment Market - Spain
      • 7.4.7.1. Spain: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.4.7.2. Spain: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.4.8. AI in Media and Entertainment Market - Netherlands
      • 7.4.8.1. Netherlands: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.4.8.2. Netherlands: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.4.9. AI in Media and Entertainment Market - Russia
      • 7.4.9.1. Russia: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.4.9.2. Russia: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • 7.5. AI in Media and Entertainment Market - Asia Pacific
    • 7.5.1. Asia Pacific: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.5.2. Asia Pacific: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.5.3. AI in Media and Entertainment Market - China
      • 7.5.3.1. China: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.5.3.2. China: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.5.4. AI in Media and Entertainment Market - India
      • 7.5.4.1. India: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.5.4.2. India: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.5.5. AI in Media and Entertainment Market - Malaysia
      • 7.5.5.1. Malaysia: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.5.5.2. Malaysia: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.5.6. AI in Media and Entertainment Market - Japan
      • 7.5.6.1. Japan: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.5.6.2. Japan: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.5.7. AI in Media and Entertainment Market - Indonesia
      • 7.5.7.1. Indonesia: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.5.7.2. Indonesia: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.5.8. AI in Media and Entertainment Market - South Korea
      • 7.5.8.1. South Korea: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.5.8.2. South Korea: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • 7.6. AI in Media and Entertainment Market - Middle East & Africa
    • 7.6.1. Middle East & Africa: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.6.2. Middle East & Africa: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.6.3. AI in Media and Entertainment Market - Saudi Arabia
      • 7.6.3.1. Saudi Arabia: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.6.3.2. Saudi Arabia: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.6.4. AI in Media and Entertainment Market - UAE
      • 7.6.4.1. UAE: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.6.4.2. UAE: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.6.5. AI in Media and Entertainment Market - Israel
      • 7.6.5.1. Israel: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.6.5.2. Israel: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.6.6. AI in Media and Entertainment Market - South Africa
      • 7.6.6.1. South Africa: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.6.6.2. South Africa: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
  • 7.7. AI in Media and Entertainment Market - Latin America
    • 7.7.1. Latin America: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.7.2. Latin America: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.7.3. AI in Media and Entertainment Market - Mexico
      • 7.7.3.1. Mexico: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.7.3.2. Mexico: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.7.4. AI in Media and Entertainment Market - Brazil
      • 7.7.4.1. Brazil: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.7.4.2. Brazil: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)
    • 7.7.5. AI in Media and Entertainment Market - Argentina
      • 7.7.5.1. Argentina: AI in Media and Entertainment Market, by Application, 2019-2032 (USD Billion)
      • 7.7.5.2. Argentina: AI in Media and Entertainment Market, by Solution, 2019-2032 (USD Billion)

8. Competitive Landscape

  • 8.1. Expansion and Acquisition Analysis
    • 8.1.1. Expansion
    • 8.1.2. Acquisitions
  • 8.2. Partnerships/Collaborations/Agreements/Exhibitions

9. Company Profiles

  • 9.1. AISportsWatch GmbH
    • 9.1.1. Company Overview
    • 9.1.2. Financial Performance
    • 9.1.3. Product Benchmarking
    • 9.1.4. Recent Development
  • 9.2. Amazon Web Services, Inc
    • 9.2.1. Company Overview
    • 9.2.2. Financial Performance
    • 9.2.3. Product Benchmarking
    • 9.2.4. Recent Development
  • 9.3. AutomaticTV
    • 9.3.1. Company Overview
    • 9.3.2. Financial Performance
    • 9.3.3. Product Benchmarking
    • 9.3.4. Recent Development
  • 9.4. EMG
    • 9.4.1. Company Overview
    • 9.4.2. Financial Performance
    • 9.4.3. Product Benchmarking
    • 9.4.4. Recent Development
  • 9.5. EVS Broadcast Equipment S.A
    • 9.5.1. Company Overview
    • 9.5.2. Financial Performance
    • 9.5.3. Product Benchmarking
    • 9.5.4. Recent Development
  • 9.6. Gearhouse South Africa PTY Limited
    • 9.6.1. Company Overview
    • 9.6.2. Financial Performance
    • 9.6.3. Product Benchmarking
    • 9.6.4. Recent Development
  • 9.7. Gravity Media
    • 9.7.1. Company Overview
    • 9.7.2. Financial Performance
    • 9.7.3. Product Benchmarking
    • 9.7.4. Recent Development
  • 9.8. GrayMeta
    • 9.8.1. Company Overview
    • 9.8.2. Financial Performance
    • 9.8.3. Product Benchmarking
    • 9.8.4. Recent Development
  • 9.9. Hudl
    • 9.9.1. Company Overview
    • 9.9.2. Financial Performance
    • 9.9.3. Product Benchmarking
    • 9.9.4. Recent Development
  • 9.10. International Business Machines Corporation
    • 9.10.1. Company Overview
    • 9.10.2. Financial Performance
    • 9.10.3. Product Benchmarking
    • 9.10.4. Recent Development
  • 9.11. LMG, LLC
    • 9.11.1. Company Overview
    • 9.11.2. Financial Performance
    • 9.11.3. Product Benchmarking
    • 9.11.4. Recent Development
  • 9.12. Matchroom Sport Ltd
    • 9.12.1. Company Overview
    • 9.12.2. Financial Performance
    • 9.12.3. Product Benchmarking
    • 9.12.4. Recent Development
  • 9.13. Move.ai
    • 9.13.1. Company Overview
    • 9.13.2. Financial Performance
    • 9.13.3. Product Benchmarking
    • 9.13.4. Recent Development
  • 9.14. PlaySight Interactive LTD
    • 9.14.1. Company Overview
    • 9.14.2. Financial Performance
    • 9.14.3. Product Benchmarking
    • 9.14.4. Recent Development
  • 9.15. Production Resource Group, L.L.C
    • 9.15.1. Company Overview
    • 9.15.2. Financial Performance
    • 9.15.3. Product Benchmarking
    • 9.15.4. Recent Development
  • 9.16. Spiideo
    • 9.16.1. Company Overview
    • 9.16.2. Financial Performance
    • 9.16.3. Product Benchmarking
    • 9.16.4. Recent Development
  • 9.17. Sportway AB
    • 9.17.1. Company Overview
    • 9.17.2. Financial Performance
    • 9.17.3. Product Benchmarking
    • 9.17.4. Recent Development
  • 9.18. Synthesia Ltd
    • 9.18.1. Company Overview
    • 9.18.2. Financial Performance
    • 9.18.3. Product Benchmarking
    • 9.18.4. Recent Development
  • 9.19. TAIT
    • 9.19.1. Company Overview
    • 9.19.2. Financial Performance
    • 9.19.3. Product Benchmarking
    • 9.19.4. Recent Development
  • 9.20. Valossa Labs Ltd.
    • 9.20.1. Company Overview
    • 9.20.2. Financial Performance
    • 9.20.3. Product Benchmarking
    • 9.20.4. Recent Development
  • 9.21. Veritone, Inc.
    • 9.21.1. Company Overview
    • 9.21.2. Financial Performance
    • 9.21.3. Product Benchmarking
    • 9.21.4. Recent Development