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市場調査レポート
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1405347

メディア・エンターテインメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年

Media & Entertainment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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メディア・エンターテインメント:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

メディア・エンターテインメント市場規模は、今年度277億2,000万米ドルと推計されました。

予測期間中のCAGRは7.8%で、5年後には403億6,000万米ドルに達すると予想されます。

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急速な技術開発により、メディア・エンターテインメント業界は変貌を遂げ、新たなディスラプターとの融合により、あらゆる分野で収益性の高い成長を遂げています。

主なハイライト

  • ソーシャルメディアは業界に影響を与え、伝統的な業界のプレーヤーは電子プラットフォームにシフトし、この分野での広告支出を促進しています。デジタル技術とプラットフォームは、コンテンツの効果的な作成、配信、消費を促進し、市場成長に革命をもたらすという点で、このセクターに大きな利益をもたらしています。
  • メディアを取り巻く環境には、いくつかの大きな変化があった。情報技術や新しい通信機器の急速な発展により、メディア環境と消費は急速に変化しました。世界中のメディアにおいて、コンテンツの供給に大きな変化が起きています。コンテンツやメディアチャネルが進化しただけでなく、その性質も変化しています。
  • また、スマートフォンの普及、データ通信料金の低廉化、オリジナルのデジタルコンテンツや地域のデジタルコンテンツへの投資は、それぞれデジタルアクセスやコンテンツ供給にとって有利な要因であり、メディア・エンターテインメント業界全体のオンライン消費を牽引しています。
  • しかし、複数のメディアで海賊版コンテンツが出回っていることから、知的財産権の侵害や著作物の保護、違法なウェブサイトのブロック、あらゆる形態の違法なサイバー活動への対策を目的としたさまざまな法律の導入が、いくつかの国に求められています。
  • 企業は、COVID-19が地域全体に広がっていることに大きな被害を受けています。このような状況を緩和することを目的としたいくつかの取り組みが、この地域の一部のプレーヤーによって開始されており、これはメディア・エンターテインメント市場に好影響をもたらすと思われます。

メディア・エンターテインメント市場の動向

オンラインプラットフォームにおけるOTTメディアの出現により、ストリーミングメディア分野が勢いを増す

  • 主にOTTと呼ばれる動画ストリーミングは、この10年でメディアエンターテインメント(M&E)業界に旋風を巻き起こしました。以前はコンテンツを制作するだけで、消費者へのリーチを放送局や配給会社に依存していたスタジオは、消費者への直接販売(D2C)を行うようになり、番組やコンテンツの配信をケーブル会社やDTHに依存してきた放送局も、消費者に直接届けるようになりました。
  • さらに、アップル、アマゾン、グーグル、サムスンといったOTTプラットフォームが、隣接する、あるいはまったく別の分野の企業によって立ち上げられています。こうした変化は垂直統合の推進をもたらし、優れたコンテンツへのアクセスやコントロール、消費者との直接的な接触を主な原動力とするM&Aの活発化を引き起こしています。OTTを利用すれば、ケーブルテレビ会社やテレビ局、映画館に依存することなく、誰でも短時間のコンテンツとインターネットサイトやアプリを使って、消費者に直接リーチすることができます。
  • OTTプレーヤーは、これまで無料放送や家庭向け直接(DTH)放送が支配していた市場にますます参入しています。GCC諸国では、OTT動画をサポートするための各国のブロードバンド構想により、技術のアップグレードへの投資が増えています。Starz Play、icflix、Istikana、Netflixなど、世界的・地域的に事業を展開する放送ネットワークが増え、この地域の視聴者向けに定額制のVODサービスを提供しています。
  • より良いストリーミングメディアサービスに対する需要は、鮮明さという点で高品質なビデオの人気の高まりによって押し上げられると予想されます。また、世界のメディア・エンターテインメントコンテンツの主な成長要因は、3D映画の配信や4K UHDコンテンツの人気拡大に注力するOTTサービスプロバイダー、すなわちNetflixやAmazonの増加であり、市場開発にプラスの影響を与えます。
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北米が予測期間中、最大の成長地域を記録

  • 北米のメディア・エンターテインメント分野は、映画、テレビ番組・CM、ストリーミングコンテンツ、音楽・聴覚録音、放送、ラジオ、書籍出版、そしてこの地域で進化するソーシャルメディアなどを含み、世界最大の成長産業です。
  • 北米では、デジタルフォーマットがメディア消費の一部となりつつあります。デジタルやOTTプラットフォームをサポートするデバイスの増加やインターネットの高速化により、好みのメディアコンテンツにアクセスできる可能性が広がっています。同国では、伝統的なメディアとデジタルメディアの両方が大きく成長しており、メディア消費は驚異的に増加しています。
  • 今後数年間で、ユーザーはホームシアターやその他のオーディオシステムで本物の映画体験をするようになり、オンラインテレビサービスを通じて映画を見ることにますます興味を持つようになり、調査された市場セグメントが増加します。
  • インターネットの普及は、デジタルメディアの流通・消費チャネルを破壊しました。同国のデータ消費量は、ネットワークの普及率の向上や、3G、4G、LTEといった高度な通信技術のおかげで増加しています。

メディア・エンターテインメント産業の概要

メディア・エンターテインメント業界の市場情勢は競争が激しく、業界全体をリードする有力プレーヤーで構成されています。市場シェアに関しては、現在、一部の大手企業が市場を独占しています。しかし、OTTサービスにおける新興ネットワーク技術(5G)の進歩に伴い、新たなプレーヤーが市場での存在感を高め、新興経済圏での事業展開を拡大しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • OTTメディア向け超低遅延高速インターネット接続のニーズの高まり
    • 新興経済圏におけるマルチメディアサービスの利用拡大
    • オンラインプラットフォーム上でのOTTメディアの登場により、ストリーミングメディア分野が牽引役となる
  • 市場抑制要因
    • 規制リスクと技術的変化によるマイナス統計

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 印刷メディア別
      • 新聞
      • 雑誌
      • ビルボード
      • バナー、リーフレット、チラシ
      • その他
    • デジタルメディア
      • テレビ
      • 音楽・ラジオ
      • 電子看板
      • モバイル広告
      • ポッドキャスト
      • その他
    • ストリーミングメディア別
      • OTTストリーミング
      • ライブストリーミング
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • News Corporation
    • DreamWorks Animation SKG
    • Eros International PLC
    • Discovery Communications Inc.
    • Warner Media LLC
    • Comcast Corporation
    • Viacom Inc.
    • Walt Disney Company
    • Facebook, Inc.
    • Pearson PLC
    • Bertelsmann SE & Co. KGaA
    • Axel Springer SE
    • Ogilvy & Mather Pvt Ltd.
    • Dentsu Inc.
    • BBDO Worldwide

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
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The Media & Entertainment Market size was estimated at USD 27.72 billion in the current year. The market is expected to reach USD 40.36 billion in five years, registering a CAGR of 7.8% during the forecast period.

Rapid technological developments have transformed the media and entertainment industry and its integration of new disruptors, leading to profitable growth in all sectors.

Key Highlights

  • Social media impacts the industry, and traditional sector players are shifting to electronic platforms, driving their ad spending in this field. Digital technologies and platforms have significantly benefited the sector in facilitating the effective creation, distribution, and consumption of content, revolutionizing market growth.
  • There have been several significant changes in the media landscape. The media environment and consumption have rapidly changed with the rapid development of information technologies and new communication devices. A significant shift in content supply has occurred in the media worldwide. It is not just that the content and media channels have evolved but have also changed their nature.
  • Also, smartphone penetration, low data tariff, and investments in original and regional digital content are favorable factors for digital access and content supply, respectively, for driving online consumption across the media & entertainment industry.
  • However, several countries have been called upon to take action against these acts and to introduce various legislation aimed at combating infringements of intellectual property rights, protection of copyrighted material, blocking unlawful websites as well as all forms of illicit cyber activity given the emergence of differing pirated content on several media outlets.
  • Businesses are suffering significantly from an increased spread of COVID-19 throughout the regions. Several initiatives are being launched by some players in the region aimed at mitigating this situation, which will lead to a positive impact on the media and entertainment market.

Media and Entertainment Market Trends

Streaming Media Sector is Gaining Traction Due to Emergence of OTT Media Across Online Platform

  • Video streaming, mainly referred to as OTT, has taken the Media and Entertainment (M&E) industry by storm in the last decade. The studios that used only to create content and were dependent on broadcasters and distributors for reaching consumers are going directly to consumers (D2C). Similarly, broadcasters that have always depended on cable or DTH companies to distribute their programs and content now take it to consumers.
  • In addition, OTT platforms like Apple, Amazon, Google, and Samsung are being launched by companies in adjacent and entirely other sectors. These changes have brought about a drive for vertical integration, which has caused hyper M&A activity mainly driven by access and control of good content and direct contact with consumers. With OTT, anyone can reach consumers directly without reliance on a cable or direct television provider or movie theatre company using short content hours and an internet site or app.
  • OTT players are increasingly populating the market dominated by free-to-air, direct-to-home (DTH) broadcasting until now. GCC countries are increasingly investing in upgrading technology due to various nations' broadband initiatives to support OTT videos. An increasing number of broadcasting networks such as Starz Play, icflix, Istikana, and Netflix, operating globally and locally, offer subscription-based VOD services for viewers in the region.
  • Demand for better streaming media services is expected to be boosted by the growing popularity of high-quality videos in terms of clarity. The main growth driver for global media and entertainment content will also be an increase in OTT service providers, i.e., Netflix and Amazon, focusing on delivering 3D movies and expanding the popularity of 4K UHD content, thus positively impacting market development.
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North America to Register the Largest Growth Region During the Forecast Period

  • North America's media and entertainment sector, which includes motion pictures, television shows & commercials, streaming content, music and aural recordings, broadcasts, radio or book publishing, and its evolving social media presence in this region, is the world's largest growing industry.
  • Digital formats are increasingly becoming a part of media consumption in North America. The possibility of accessing media content of your choice has been made available thanks to the growing number of devices supporting digital and OTT platforms and increasing Internet speed. There has been a tremendous rise in media consumption in the country, with both traditional and digital media growing significantly.
  • In the coming years, users will look to home theatre and other audio systems to get a real film experience as they become increasingly interested in watching films through online television services, increasing the studied market segment.
  • Internet penetration has disrupted the distribution and consumption channels for digital media. The country's data consumption has increased due to better network coverage and advanced communications technologies like 3G, 4G, or LTE.

Media and Entertainment Industry Overview

The media & entertainment market landscape is highly competitive and consists of prominent players leading across the industry. Regarding market share, some of the major players currently dominate the market. However, with the advancement in emerging network technology (5G) across OTT services, new players are increasing their market presence, expanding their business footprint across emerging economies.

In July 2023, Axel Springer SE announced their acquisition of Bayard Advertising. This strategic acquisition combines Appcast's award-winning programmatic technology with Bayard's full-service recruitment marketing capabilities, significantly expanding Appcast's offerings to optimize companies' entire recruitment marketing processes. With the addition of Bayard, The Stepstone Group reinforces its position in the world's largest recruiting market.

In October 2022, Eros International PLC announced a collaboration with the ('MISA') to develop regional investment opportunities and projects. ErosMedia is committed and determined to create and produce content, enabling specialized knowledge transfer and mounting feature films and episodic web series - a whole spectrum content ecosystem enabled for web 3.0. in the region.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Need for Fast Internet Connectivity With Ultra-Low Latency for OTT Media
    • 5.1.2 Rising Application of Multimedia Services Across Emerging Economies
    • 5.1.3 Streaming Media Sector is Gaining Traction Due to Emergence of OTT Media Across Online Platform
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Negative Statistics Due to the Regulatory Risks and Technological Changes

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 By Print Media
      • 6.1.1.1 Newspaper
      • 6.1.1.2 Magazines
      • 6.1.1.3 Billboard
      • 6.1.1.4 Banner, Leaflets & Flyers
      • 6.1.1.5 Other Print Media
    • 6.1.2 By Digital Media
      • 6.1.2.1 Television
      • 6.1.2.2 Music & Radio
      • 6.1.2.3 Electronic Signage
      • 6.1.2.4 Mobile Advertising
      • 6.1.2.5 Podcasts
      • 6.1.2.6 Other Digital Media
    • 6.1.3 By Streaming Media
      • 6.1.3.1 OTT Streaming
      • 6.1.3.2 Live Streaming
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 United Kingdom
      • 6.2.2.2 Germany
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 India
      • 6.2.3.3 Japan
      • 6.2.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.2.4 Latin America
    • 6.2.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 News Corporation
    • 7.1.2 DreamWorks Animation SKG
    • 7.1.3 Eros International PLC
    • 7.1.4 Discovery Communications Inc.
    • 7.1.5 Warner Media LLC
    • 7.1.6 Comcast Corporation
    • 7.1.7 Viacom Inc.
    • 7.1.8 Walt Disney Company
    • 7.1.9 Facebook, Inc.
    • 7.1.10 Pearson PLC
    • 7.1.11 Bertelsmann SE & Co. KGaA
    • 7.1.12 Axel Springer SE
    • 7.1.13 Ogilvy & Mather Pvt Ltd.
    • 7.1.14 Dentsu Inc.
    • 7.1.15 BBDO Worldwide

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS