市場調査レポート
商品コード
1471180
玩具市場:製品別、年齢層別、流通チャネル別-2024-2030年の世界予測Toys Market by Product (Action Figures & ACC, Arts & Crafts, Building Sets), Age Group (0-8 years, 15 years and above, 9-15 years), Distribution Channel - Global Forecast 2024-2030 |
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玩具市場:製品別、年齢層別、流通チャネル別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 182 Pages
納期: 即日から翌営業日
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玩具市場規模は、2023年に3,192億2,000万米ドルと推定され、2024年には3,356億6,000万米ドルに達し、CAGR 5.23%で2030年には4,561億9,000万米ドルに達すると予測されます。
玩具市場には、主に子供と青少年を対象とした、遊び、教育、趣味活動のために設計された幅広い製品が含まれます。これには、伝統的な玩具やゲーム、電子玩具、教育玩具、ライセンス商品などが含まれます。その用途と最終用途は、一般的に消費者向け娯楽、教育的発達、技能の強化に重点が置かれています。テクノロジーと創造的なデザインの進歩は、玩具への関心と販売を促進する上で重要な役割を果たしています。家計の可処分所得の増加により、消費者は玩具のような非必需品により多くの支出をすることができるようになりました。さらに、オンラインショッピングの台頭により、購買プロセスが簡素化され、より多くの人々が多種多様な玩具に簡単にアクセスできるようになった。しかし、製品ライフサイクルの短さや、激しい競争を生み出す大量の製品が、市場に課題をもたらす可能性があります。とはいえ、学習と拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の統合を組み合わせ、没入感のある遊びを体験できる教育用およびSTEM用玩具の拡大は、市場成長の計り知れない可能性を生み出すと予想されます。さらに、3Dプリンティングなどの付加製造による玩具のカスタマイズやパーソナライゼーション、環境に優しく持続可能な玩具の成長が、市場拡大に拍車をかけると予想されます。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 3,192億2,000万米ドル |
予測年 [2024] | 3,356億6,000万米ドル |
予測年 [2030] | 4,561億9,000万米ドル |
CAGR(%) | 5.23% |
製品テクノロジーへの憧れから青少年向け電子機器に消費者が傾倒
アクションフィギュアとアクセサリーは、主に子どもやコレクターなどさまざまな年齢層に対応し、マーベル、DCコミックス、スター・ウォーズなどの人気フランチャイズのキャラクターを提供しています。図画工作分野は、創造性と運動能力の発達を促し、子どもの教育的・娯楽的活動のニーズに応えます。組み立てセットは、STEMやライセンスに基づくテーマへの嗜好に基づき、創造性と認知能力の発達を促します。人形は、おままごとや技能育成のための定番玩具であり続けています。エデュケーショナル・インサイトやナショナル・ジオグラフィックの顕微鏡や望遠鏡のような、探検的セグメントの玩具は、子供たちの好奇心や教育的興味に応えています。これらの製品は、科学や探検を愛する心を育みます。ゲーム/パズルは、問題解決能力と社会的相互作用を高めることを目的としています。乳幼児・幼児・就学前児童向けの商品は、発達の節目と教育に焦点を当てています。アウトドアやスポーツの玩具は、子どもたちにアクティブな遊びの機会を提供します。これらの玩具は、子供たちの運動やアウトドア体験のニーズに応えます。ぬいぐるみ玩具は、癒しやコレクターズアイテムとしての役割を果たします。このセグメントにおけるニーズベースの嗜好は、情緒的な安心感とコレクション性です。乗り物の玩具は、子どもたちの動きや仕組みへの憧れに訴求します。これらの玩具は、物理学や工学について教える教育的な工夫が施されていることが多いです。青少年向けエレクトロニクス分野は、子どもたちの技術的関心を高め、学習と技術利用を結びつけることを目的としています。
年齢層15歳以上の年齢層は、ドローン、高度なロボット工学、ボードゲームなど、テクノロジー主導の玩具に傾倒しています。
0~8歳は乳幼児、幼児、児童が多いです。0~8歳の層における玩具のニーズに基づく嗜好は、感覚刺激、教育的価値、安全性、運動技能の発達に重点を置いています。メーカーは、乱暴に扱われる可能性を考慮し、無害で耐久性があり、洗浄が簡単な玩具を製造する傾向があります。この年齢層に人気のあるカテゴリーには、ぬいぐるみの玩具、積み木、簡単なパズル、教育的な内容を提供するインタラクティブな電子玩具などがあります。15歳以上の年齢層向けの玩具は、より成熟した層を対象としているため、幼児向けとは大きく異なります。この層は、ドローン、高度なロボット工学、収集品、複雑な戦略を持つボードゲーム、ゲーム機など、洗練されたテクノロジーを駆使した玩具をニーズに基づいて好む傾向が見られます。9~15歳は、教育的コンテンツからエンターテインメントまで、多様な興味を持っています。このグループでは、楽しさと課題やスキル開発の要素が組み合わさった玩具にニーズが傾いています。これには、高度な工作セット、科学実験キット、工作、教育用アプリや機能を備えた子供向けのタブレット端末など、年齢に適した電子機器が含まれます。
流通チャネル:価格と購入の利便性から、eコマース・プラットフォームを含むオンライン流通チャネルが好まれます。
オフラインの流通チャネルは、玩具専門店、デパートの玩具売場、スーパーマーケット、量販店などの実店舗型小売店で構成されています。このチャネルのニーズに基づく選好は、顧客がすぐに満足できること、購入前に商品に触れたり感触を確かめたりできる手触り体験、年齢に合った玩具やゲームのガイダンスのための販売スタッフとの個人的なやり取りを求めることによる。オンライン流通チャネルには、Amazon、eBay、Walmart.comなどのeコマース・プラットフォーム、ToyWizやFat Brain 玩具などの玩具専門小売店が含まれます。オンライン・チャネルへのニーズ・ベースの選好は、複数のセラー/ベンダー間での容易な価格比較や、実店舗ではなかなか入手できない専門的またはニッチな商品へのアクセスなど、コンビニエンスストア的要因によってもたらされています。オンライン・プラットフォームは、実店舗の棚スペースに伴う制約を受けることなく、メーカーに幅広い商品リーチを提供します。
地域別インサイト
南北アメリカ地域は、南北アメリカ内の玩具産業における重要な市場です。米国では、玩具に対する消費者のニーズは、科学、技術、工学、芸術、数学教育への関心を反映し、革新的、教育的、ハイテク関連製品に対する高い需要が特徴です。南北アメリカの玩具市場は成熟しており、消費者製品安全委員会(CPSC)やカナダ保健省(Health Canada)などの規制機関によって厳格な安全基準が施行されています。その結果、現地での生産能力やeコマース・プラットフォームへの投資が重視されるようになり、同地域の市場に成長機会をもたらすと期待されています。欧州諸国と英国は、欧州玩具安全指令によって監督される厳格な玩具安全基準を遵守しています。環境問題への関心の高まりを受けて、フランスやドイツを含む各国は、環境に優しい包装材を通じて玩具生産の持続可能性を促進する政策を導入しています。中東・アフリカ地域は、若い人口層が多いため、玩具市場において大きな成長が期待できる有望な新興市場です。APACでは、中国が主要な玩具製造・消費国として、ライセンス商品や国際ブランドへの需要が高まっています。可処分所得の増加とオンラインショッピングプラットフォームの普及は、APAC地域における購買行動を一変させました。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは、玩具市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、玩具市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.玩具市場の市場規模および予測は?
2.玩具市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.玩具市場の技術動向と規制枠組みは?
4.玩具市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.玩具市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[182 Pages Report] The Toys Market size was estimated at USD 319.22 billion in 2023 and expected to reach USD 335.66 billion in 2024, at a CAGR 5.23% to reach USD 456.19 billion by 2030.
The toy market encompasses a broad range of products designed for play, education, or hobby activities, primarily targeted at children and adolescents. It includes traditional toys and games, electronic toys, educational toys, and licensed merchandise. The application and end-use are generally focused on consumer entertainment, educational development, and skill enhancement. Advances in technology and creative designs have played a significant role in driving interest and sales of toys. Increased household disposable income enables consumers to spend more on non-essential goods such as toys. Moreover, The rise of online shopping simplifies the purchasing process, making a wide variety of toys easily accessible to a broader audience. However, short product life cycles and a high volume of products creating intense competition may pose challenges for the market. Nevertheless, the expansion of educational and STEM toys, combining learning with the integration of augmented reality (AR) & virtual reality (VR) to create immersive play experiences, is expected to create immense potential for market growth. Moreover, customization and personalization of toys through additive manufacturing, such as 3D printing, and growth in eco-friendly and sustainable toys are expected to add to market expansion.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 319.22 billion |
Estimated Year [2024] | USD 335.66 billion |
Forecast Year [2030] | USD 456.19 billion |
CAGR (%) | 5.23% |
Product: Consumer inclination towards youth electronics owing to technology fascination
Action figures and accessories cater to various age groups, primarily children and collectors, offering characters from popular franchises such as Marvel, DC Comics, and Star Wars. The arts and crafts segment promotes creativity and fine motor skill development, catering to the needs of educational and recreational activities for children. Building sets inspire creativity and cognitive development based on preference for STEM and license-based themes. Dolls remain a classic toy for role-playing and nurturing skills. Toys in the explorative segment, such as microscopes and telescopes from Educational Insights or National Geographic, meet children's curiosity and educational interests. These products foster a love for science and exploration. Games/ Puzzles aim to enhance problem-solving skills and social interaction. Products for infants, toddlers, and preschoolers focus on developmental milestones and education. Outdoor and sports toys provide children with active play opportunities. These toys cater to children's needs for exercise and outdoor experiences. Plush toys serve as comfort objects and collector's items. The need-based preference in this segment is for emotional security and collectibility. Vehicle toys appeal to children's fascination with motion and mechanics. These toys often have an educational twist, teaching about physics and engineering. The youth electronics segment is for children's technological engagement and aims to combine learning with technology usage.
Age Group: Inclined 15 years and above age group towards technology-driven toys such as drones, advanced robotics and board games.
The 0-8 years age group largely consists of infants, toddlers, and young children. The need-based preference for toys within the 0-8 years demographic focuses on sensory stimulation, educational value, safety, and motor skill development. Manufacturers tend to produce toys that are non-toxic, durable and easy to clean considering the likelihood of rough handling. Popular categories for this age group include plush toys, building blocks, simple puzzles, and interactive electronic toys that provide educational content. Toys for the 15-year-old and above age group are significantly different from those for younger children as they cater to a more mature audience. This demographic shows a need-based preference for sophisticated, technology-driven toys such as drones, advanced robotics, collectibles, board games with complex strategies, and gaming consoles. The 9-15 age group has a diverse range of interests that span educational content and entertainment. The need-based preference in this group leans towards toys that combine fun with an element of challenge or skill development. This includes advanced construction sets, scientific experiment kits, crafting, and age-appropriate electronic devices, such as tablets designed for kids with educational apps and functions.
Distribution Channel: Preferred online distribution channel including eCommerce platforms for price and purchase convenience factors
The offline distribution channel consists of brick-and-mortar retail stores, such as specialty toy stores, toy sections within department stores, supermarkets, and mass-market retailers. The need-based preference for this channel is driven by customers seeking immediate gratification, a tactile experience where they can touch and feel products before purchase, and personal interactions with sales staff for guidance on age-appropriate toys or games. The online distribution channel includes eCommerce platforms, including Amazon, eBay, Walmart.com, and specialized toy retailers, such as ToyWiz and Fat Brain Toys. The need-based preference for online channels is driven by convenience factors, including easy price comparison across multiple sellers/vendors and access to specialized or niche products that are not readily available in physical stores. Online platforms offer manufacturers a broader reach for their products without the constraints associated with shelf space in physical locations.
Regional Insights
The Americas region represents significant markets in the toy industry within the Americas. In the United States, consumer needs for toys are characterized by a high demand for innovative, educational, and tech-related products, reflecting the region's interest in Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics education. The toy market in the Americas is mature, with strict safety standards enforced by regulatory bodies, such as the Consumer Product Safety Commission (CPSC) and Health Canada. Consequently, there has been an increased emphasis on local production capabilities and investments in eCommerce platforms, which is expected to provide growth opportunities for the market in the region. European countries and the UK adhere to rigorous toy safety standards overseen by the European Toy Safety Directive. In response to growing environmental concerns, nations, including France and Germany, have introduced policies promoting sustainability in toy production through eco-friendly packaging materials. The Middle East and Africa region offers a promising emerging market with significant growth potential in the toys market due to a young population demographic. In APAC, China, as a major toy manufacturer and consumer, displays a rising demand for licensed merchandise and international brands. The increased disposable income and the prevalence of online shopping platforms have transformed purchasing behaviors in the APAC region.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Toys Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Toys Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Toys Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Aoshima Bunka Kyozai Co., Ltd., Bandai Namco Holdings Inc., Buffalo Games, LLC, Cartamundi Group, CubicFun Toys Industrial Co., Ltd., Dream International Limited, Educa Borras by Team Toys SA, Funtastic, Gibsons Games Ltd., Hasbro Inc., JAKKS Pacific, Inc, Konami Group Corporation, Koninklijke Jumbo B.V., Lansay, LeapFrog Enterprises, Inc., Lego A/S, MasterPieces Puzzle Company, Mattel Inc., MGA Entertainment Inc., Moose Enterprise Pty Ltd, Playmates Toys Limited, Ravensburger AG, Sanrio Company, Ltd., Schmidt Spiele GmbH, Simba-Dickie Group, Spin Master Corp., Tomy Company, Ltd., ToyQuest, Trefl S.A., Tru Kids, Inc., Vivid Imaginations by Goliath Group, and VTech Holdings Limited.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Toys Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Toys Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Toys Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Toys Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Toys Market?