市場調査レポート
商品コード
1466230
経営コンサルティングサービス市場:タイプ別、組織規模別、業界別-2024年~2030年の世界予測Management Consulting Services Market by Type (Financial Advisory, Human Resources Consulting, Operations Consulting), Organization Size (Large Enterprises, Small & Medium-Sized Enterprises), Vertical - Global Forecast 2024-2030 |
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経営コンサルティングサービス市場:タイプ別、組織規模別、業界別-2024年~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 196 Pages
納期: 即日から翌営業日
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経営コンサルティングサービス市場規模は2023年に3,962億3,000万米ドルと推定され、2024年には4,425億5,000万米ドルに達し、CAGR 11.94%で2030年には8,727億5,000万米ドルに達すると予測されます。
経営コンサルティングサービス市場には、オペレーション、人事、財務、マーケティング、IT、サプライチェーン・マネジメントなど、さまざまな分野で組織のパフォーマンスを向上させるプロフェッショナル・サービスが幅広く含まれています。これらのサービスは、ヘルスケア、テクノロジー、製造、小売、金融サービス、教育、政府機関など多様な業界に対応しています。運用コストの改善と事業運営の最適化を重視する組織の増加や、世界のフリーランス・コンサルティング・サービスの人気の高まりが、市場成長の原動力となっています。また、デジタルトランスフォーメーションと自動化されたコンサルティングサービスの採用により、従業員のスキルギャップに対処しながらビジネスモデルとプロセスを再評価する必要が生じています。サービスの高コスト、不正なコンサルティング活動の可能性、データのプライバシーとセキュリティに関連する懸念が、成長の妨げになる可能性があります。スマートでAIベースの経営コンサルティングサービスのイントロダクションより、コンサルティング会社はクライアントに最先端のソリューションを提供できるようになった。さらに、中小企業(SME)によるコンサルティングサービスに関連する投資の拡大が、市場に大きな成長機会をもたらしています。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 3,962億3,000万米ドル |
予測年[2024] | 4,425億5,000万米ドル |
予測年 [2030] | 8,727億5,000万米ドル |
CAGR(%) | 11.94% |
タイプ市場ポジショニングの改善を通じて長期計画を策定する戦略コンサルティングの需要が大きいです。
財務アドバイザリーサービスは、財務計画、投資管理、合併・買収(M&A)、リスク管理、税務の最適化などで企業を支援します。人事コンサルティングは、採用・定着政策、人材計画・育成イニシアティブ、報酬分析構造、従業員エンゲージメントを高めるための福利厚生プログラムなど、人材管理戦略に重点を置いています。オペレーション・コンサルティングは、リーン原則の適用やシックスシグマ手法の導入を通じてビジネスプロセスを合理化し、業務効率を改善することを目的としています。戦略コンサルティングは、市場ポジショニングの改善やリソースの最適化戦略の策定を通じて、競争優位性の獲得を促進する長期計画の策定と実行を支援することに重点を置いています。テクノロジー・コンサルティングは、人工知能(AI)、ブロックチェーン、モノのインターネット(IoT)、機械学習(ML)などの新技術を、プロセス改善やサイバーセキュリティ・リスク軽減のために活用することを支援するサービスを提供します。
組織規模:費用対効果と専門的なサービスを求めて中小企業での採用が拡大
大企業は大規模な組織構造と複雑なオペレーションを持ち、通常、国際的な事業展開を行っています。大企業の主なニーズは、戦略立案、合併・買収アドバイザリー、ビジネス変革、デジタル・イノベーション、法規制コンプライアンス指導など多岐にわたる。中小企業は、大企業に比べて従業員規模が小さく、事業規模が限られているのが特徴です。中小企業は一般的に、成長戦略策定支援、プロセス最適化ガイダンス、人事管理支援、コスト削減努力の促進、テクノロジー導入アドバイスなどを求めています。大企業は、戦略立案や環境・社会・ガバナンス(ESG)への取り組みに重点を置いた包括的なサービスを有名世界企業に求めています。さらに中小企業は、費用対効果やデジタル・ソリューションを優先するブティック型企業の専門的なサービスを選ぶ。経営コンサルティング・サービス・プロバイダーは、組織の規模を問わず、進化するビジネス・ニーズに適応しているため、革新的なパートナーシップや買収が、この競合情勢における成功の重要な推進力として浮上しています。
業界別:業務合理化のためにヘルスケアセクター全体で経営コンサルティングサービスの利用が増加
銀行、金融サービス、保険(BFSI)は、データセキュリティ、不正検知、リスク管理、規制遵守に対する強いニーズが特徴です。BFSIセクターは、顧客体験と業務の合理化のために経営コンサルティングサービスを採用しています。エネルギー企業は、生産プロセスの最適化、持続可能性の目標達成、変動する市場や地政学的事象に関連するリスク管理に焦点を当てた経営コンサルティングサービスを必要としています。プロバイダーは、複雑な規制を遵守し、革新的な治療を手頃なコストで提供するためのサービスを必要としています。ホスピタリティ・ホテル経営企業は、競争の激しい市場において、顧客満足度、経営効率、収益の最適化を最優先課題としています。IT・通信業界では、5Gの導入、データプライバシー規制、サイバーセキュリティの脅威など、技術的な進歩に対応できるコンサルティング・サービスが求められています。製造業では、プロセスの最適化、コスト削減イニシアチブ、サプライチェーン・マネジメントの改善が、世界な同業他社との競争力を維持するために極めて重要です。小売・eコマース部門では、オムニチャネル環境における在庫の最適化やデジタル顧客体験の向上などの課題に対して経営コンサルティングサービスが必要です。
地域別インサイト
南北アメリカは、経営コンサルティングサービスが非常に発展している地域であり、パフォーマンスの向上、新技術の採用、規制状況への対応に重点を置く大企業が増加しています。これらのサービスは、ヘルスケア、IT、金融、製造などの主要産業で採用が進んでいます。ネイティブ市場の主要ベンダーの存在と、地域全体でサービスを拡大する継続的な戦略により、南北アメリカでの経営コンサルティングサービスの採用が増加すると予想されます。EMEA諸国では、経営コンサルティングサービスの需要が顕著に増加しており、その結果、欧州内でのビジネスパフォーマンスが向上しています。さらに、GDPRをはじめとする厳しい規制により、この地域で事業を展開する企業は、強固なITセキュリティ対策に多額の投資を余儀なくされており、EMEA市場の基盤となっています。さらに、中東・アフリカの新興市場は徐々に新しいテクノロジーに適応しつつあり、デジタル化にシフトする企業が増加しているため、効果的なエンタイトルメント管理システムによるセキュリティ対策の強化が必要となっています。アジア太平洋地域の急速な工業化により、効率的でスケーラブルなITソリューションが求められています。その結果、企業のクラウドへの移行が進み、アジア太平洋地域の市場成長を後押ししています。アジア太平洋地域でデジタルトランスフォーメーションを推進する政府の取り組みにより、企業が収益性を維持するための高度な経営コンサルティングサービスに対する需要が高まっています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは、経営コンサルティングサービス市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、経営コンサルティングサービス市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.経営コンサルティングサービス市場の市場規模および予測は?
2.経営コンサルティングサービス市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.経営コンサルティングサービス市場の技術動向と規制枠組みは?
4.経営コンサルティングサービス市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.経営コンサルティングサービス市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[196 Pages Report] The Management Consulting Services Market size was estimated at USD 396.23 billion in 2023 and expected to reach USD 442.55 billion in 2024, at a CAGR 11.94% to reach USD 872.75 billion by 2030.
The management consulting services market encompasses a wide range of professional services to enhance organizational performance across various sectors, including operations, human resources, finance, marketing, IT, and supply chain management. These services cater to diverse industries such as healthcare, technology, manufacturing, retail, financial services, education, and government agencies. The increasing emphasis of organizations on improving operational costs and optimizing business operations and the rising popularity of freelance consulting services worldwide are driving market growth. Additionally, digital transformation and the adoption of automated consulting services have necessitated re-evaluating business models and processes while addressing employee skill gaps. The high cost of services, the potential of fraud consulting activities, and concerns associated with data privacy and security may hinder growth. The introduction of smart and AI-based management consulting services allows consulting firms to offer cutting-edge solutions for clients. Moreover, growing investments associated with consulting services by small and medium enterprises (SMEs) are creating significant growth opportunities in the market.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 396.23 billion |
Estimated Year [2024] | USD 442.55 billion |
Forecast Year [2030] | USD 872.75 billion |
CAGR (%) | 11.94% |
Type: Significant demand for strategy consulting to develop long-term plans through market positioning improvement
Financial advisory services help businesses with financial planning, investment management, mergers and acquisitions (M&A), risk management, and tax optimization. Human resources consulting focuses on talent management strategies such as recruitment and retention policies, workforce planning and development initiatives, compensation analysis structures, or benefits programs designed to enhance employee engagement. Operations consulting aims to improve operational efficiency by streamlining business processes through the application of lean principles or the implementation of Six Sigma methodologies. Strategy consulting focuses on supporting organizations in developing and implementing long-term plans that facilitate competitive advantage attainment through market positioning improvement or resource optimization strategy formulation. Technology consulting provides services that help clients leverage emerging technologies, including artificial intelligence (AI), blockchain, Internet of Things (IoT), or machine learning (ML) for process improvement purposes and cybersecurity risk mitigation.
Organization Size: growing adoption by SMEs for cost-effectiveness and specialized offerings
Large enterprises have expansive organizational structures, complex operations, and typically possess international presence. Their primary needs encompass strategic planning, merger and acquisition advisory, business transformation, digital innovation, and regulatory compliance guidance. SMEs are characterized by smaller workforce sizes and limited operational scales compared to large enterprises. They generally seek growth strategy development assistance, process optimization guidance, human resource management support, cost reduction efforts facilitation, and technology implementation advice. Large enterprises seek comprehensive services from renowned global firms focusing on strategic planning and environmental, social, and governance (ESG) initiatives. Moreover, SMEs opt for specialized offerings from boutique companies prioritizing cost-effectiveness and digital solutions. Innovative partnerships and acquisitions emerge as key drivers of success in this competitive landscape, as management consulting service providers adapt to evolving business needs across organization sizes.
Vertical: Rising usage of management consulting services across across healthcare sector to streamline operations
Banking, financial services, and insurance (BFSI) is characterized by a strong need for data security, fraud detection, risk management, and regulatory compliance. The BFSI sector adopts management consulting services to streamline its customer experience and operations. Energy companies require management consulting services that focus on optimizing production processes, achieving sustainability goals, and managing risks associated with fluctuating markets or geopolitical events. Providers require services that aid them in complying with complex regulations and offering innovative treatments at affordable costs. Hospitality & hotel management firms prioritize customer satisfaction, operational efficiency, and revenue optimization in a highly competitive market. The IT and telecom vertical requires consulting services that can help them navigate technological advancements such as 5G implementation, data privacy regulations, and cybersecurity threats. Process optimization, cost reduction initiatives, and supply chain management improvements are crucial in the manufacturing sector for maintaining competitiveness against global peers. The retail & eCommerce sector requires management consulting services for challenges, including inventory optimization and digital customer experience enhancement within omnichannel environments.
Regional Insights
Americas represents a highly developing landscape for management consulting services characterized by the rising presence of large organizations with an increasing focus on enhancing their performance, adopting new technologies, and meeting regulatory requirements. These services are increasingly adopted by the top industries, including healthcare, IT, finance, and manufacturing. The presence of major native market vendors and their ongoing strategies to expand their services across the region are expected to increase the adoption of management consulting services in the Americas. EMEA countries are experiencing a notable rise in demand for management consulting services, resulting in improved business performance within Europe. Moreover, with stringent regulations, including GDPR, organizations operating within this region are compelled to invest heavily in robust IT security measures, creating a platform for the market in EMEA. Furthermore, emerging markets within the Middle East and Africa are gradually adapting to new technologies, with an increasing number of businesses shifting toward digitization, necessitating enhanced security measures through effective entitlement management systems. Rapid industrialization in Asia-Pacific results in efficient and scalable IT solutions; as a result, businesses are increasingly migrating their operations to the cloud, bolstering market growth in Asia-Pacific. Government initiatives promoting digital transformation in Asia-Pacific are increasing demand for sophisticated management consulting services to help organizations maintain profitability.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Management Consulting Services Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Management Consulting Services Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Management Consulting Services Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include A.T. Kearney, Inc., Accenture PLC, Advancy Group Sarl, AlixPartners, LLP, Aon PLC, Bain & Company, Inc., Boston Consulting Group, Inc., Capgemini SE, Case In Point Consulting, CGI Inc., Cognizant Technology Solutions Corporation, CRA International, Inc., CSC Consulting Group, Deloitte Touche Tohmatsu Limited, Ernst & Young Global Limited, Gartner Inc., Infosys Limited, Insight Sourcing Group, International Business Machines Corporation, KPMG International Limited, L.E.K. Consulting LLC, Marsh & McLennan Companies, Inc., Mastercard Incorporated, McKinsey & Company, Member Driven Technologies, NEC Corporation, NMS Consulting, Inc., Nomura Research Institute, Ltd., NTT DATA Corporation, PricewaterhouseCoopers International Limited, Roland Berger GmbH, Sia Partners SAS, Stax LLC, Strategyn LLC, Tata Consultancy Services Limited, Uniqus Consultech Inc., Wavestone, Wikistrat Inc., Wipro Limited, and Zinnov LLC.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Management Consulting Services Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Management Consulting Services Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Management Consulting Services Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Management Consulting Services Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Management Consulting Services Market?