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市場調査レポート
商品コード
1413917
Eスポーツ市場:コンポーネント別、ストリーミングタイプ別、収益ストリーム別、デバイスタイプ別、プラットフォーム別-2024~2030年の世界予測E-Sports Market by Components (Platform, Service), Streaming Type (Live, On-demand), Revenue Stream, Device Type, Platform - Global Forecast 2024-2030 |
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Eスポーツ市場:コンポーネント別、ストリーミングタイプ別、収益ストリーム別、デバイスタイプ別、プラットフォーム別-2024~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年01月15日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 即日から翌営業日
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Eスポーツ市場規模は2023年に21億米ドルと推計され、2024年には24億5,000万米ドルに達し、CAGR 16.65%で2030年には62億米ドルに達すると予測されます。
Eスポーツの世界市場
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 21億米ドル |
予測年[2024] | 24億5,000万米ドル |
予測年 [2030] | 62億米ドル |
CAGR(%) | 16.65% |
Eスポーツはエレクトロニック・スポーツとも呼ばれ、個人またはチームが組織されたマルチプレイヤー・ビデオゲーム・イベントで互いに競い合う、ビデオゲームの競合領域を指します。大会のジャンルは、リアルタイムストラテジーゲーム(RTS)、ファーストパーソン・シューティングゲーム(FPS)、マルチプレイヤーオンラインバトルアリーナ(MOBA)、カードゲームなど多岐にわたる。ライブストリーミングプラットフォームの台頭、ゲーム技術の進歩、既存スポーツフランチャイズや企業スポンサーの関与の増加が、Eスポーツの成長を後押ししています。その結果、Eスポーツはエンターテインメント業界において重要な市場へと変貌を遂げ、世界中で何百万人もの視聴者を魅了し、市場参入企業には多額の賞金プールが提供されています。しかし、規制のハードル、プレイヤーの燃え尽きや健康、ゲームの整合性や不正行為、多様性と包括性の問題などが、この市場に課題をもたらす可能性があります。とはいえ、仮想現実や拡張現実などの新技術を活用し、教育機関やカリキュラムにEスポーツを組み込むことは、市場に好機をもたらす可能性があります。
地域別の洞察
Eスポーツ業界は、米国を筆頭に南北アメリカ地域で急激な成長を遂げています。競合ゲームトーナメントの急増、伝統的なスポーツフランチャイズからの多額の投資、大学Eスポーツプログラムの登場は、この地域の関心の高さを示しています。さらに、ラテンアメリカ諸国は、インターネットインフラの改善や若者の活気あるゲーム文化に後押しされ、急速に追い上げています。EMEA(欧州・中東・アフリカ)地域は、成熟度の異なる多様なEスポーツ市場を示しています。
西欧、特にドイツ、英国、フランスは、強固なインフラとサポートシステムにより、Eスポーツのエコシステムが発達しています。東欧と中東は、Eスポーツの才能ある人材のホットスポットとして台頭してきており、後者は最先端の会場や競合イベントに多額の投資を行っています。さらに、有名ブランドによる戦略的パートナーシップやスポンサーシップが、この地域でのEスポーツの持続的な成長と主流への浸透を促進しています。APACはEスポーツ革命の震源地であり、中国、韓国、日本などの強国がEスポーツの卓越性の世界的ベンチマークを設定しています。高速インターネットアクセス、政府の支援、深く浸透したゲーム文化が、この地域の優位性に貢献しています。若年層が多く、可処分所得が増加している東南アジアは、Eスポーツにとって大きな可能性を秘めた新興市場です。APACのパブリッシャーや地方自治体は、権威ある国際大会の開催や草の根活動の育成を通じて、Eスポーツを支援する環境を整えています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはEスポーツ市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、Eスポーツ市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された蓄積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1-市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2-市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3-市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4-競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5-製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1-Eスポーツ市場の市場規模および予測は?
2-Eスポーツ市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3-Eスポーツ市場における技術動向と規制の枠組みは?
4-Eスポーツ市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5-Eスポーツ市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[190 Pages Report] The E-Sports Market size was estimated at USD 2.10 billion in 2023 and expected to reach USD 2.45 billion in 2024, at a CAGR 16.65% to reach USD 6.20 billion by 2030.
Global E-Sports Market
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 2.10 billion |
Estimated Year [2024] | USD 2.45 billion |
Forecast Year [2030] | USD 6.20 billion |
CAGR (%) | 16.65% |
E-Sports, also known as Electronic Sports, refers to the competitive realm of video gaming, where individuals or teams compete against each other in organized multiplayer video game events. These competitions range from amateur local tournaments to professional leagues and international championships, with genres including real-time strategy games (RTS), first-person shooters (FPS), multiplayer online battle arenas (MOBA), and card games, among others. The rise of live-streaming platforms, advancements in gaming technology, and the increasing involvement of established sports franchises and corporate sponsors have bolstered the growth of e-sports. As a result, e-sports has transformed into a significant market within the entertainment industry, attracting millions of viewers globally and offering substantial prize pools for the participants. However, regulatory hurdles, concerns over player burnout and health, game integrity and cheating, and diversity and inclusion issues may pose challenges for the market. Nevertheless, leveraging emerging technologies, including virtual and augmented reality and integrating e-sports in educational institutions and curriculums, may provide an opportunistic view for the market.
Regional Insights
The e-sports industry has seen exponential growth in the Americas region, with the United States leading the charge. The proliferation of competitive gaming tournaments, substantial investments from traditional sports franchises, and the advent of collegiate e-sports programs signify the region's booming interest. Moreover, Latin American countries are rapidly catching up, aided by improving internet infrastructure and a vibrant gaming culture among the youth. The EMEA region exhibits diverse e-sports markets with varying degrees of maturity.
Western Europe, particularly Germany, the United Kingdom, and France, boasts a developed e-sports ecosystem with robust infrastructure and support systems. Eastern Europe and the Middle East are emerging as hotspots for e-sports talent, with the latter investing heavily in state-of-the-art venues and competitive events. Moreover, strategic partnerships and sponsorships from renowned brands promote sustainable growth and mainstream acceptance of e-sports in the region. APAC is the epicenter of the e-sports revolution, with powerhouse nations including China, South Korea, and Japan setting global benchmarks for e-sports excellence. High-speed internet access, government backing, and a deeply embedded gaming culture contribute to the region's dominance. With its youthful demographic and rising disposable incomes, Southeast Asia is an emerging market with huge potential for e-sports. Publishers and local governments in APAC are creating a supportive environment for e-sports by hosting prestigious international tournaments and fostering grassroots initiatives.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the E-Sports Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the E-Sports Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the E-Sports Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Acer Inc., Activision Blizzard, Inc., Challengermode AB, Cloud9 Esports, Inc., Electronic Arts Inc., Esportal AB, FACE IT LIMITED, FanBuff Technology India Private Limited, Fnatic Ltd,, G ESPORTS HOLDING GMBH, Gameloft SE, Khiladi Adda by Techbeliever Technologies Private Limited, Nazara Technologies Limited, Nintendo Co., Ltd., NVIDIA Corporation, Stoughton Street Tech Labs Private Limited, TechnoXo Private Limited, Tencent Holding Limited, The ESL Gaming GmbH, and Valve Corporation.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the E-Sports Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the E-Sports Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the E-Sports Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the E-Sports Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the E-Sports Market?