市場調査レポート
商品コード
1467974
バーチャルプロダクション市場:コンポーネント別、生産段階別、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測Virtual Production Market by Component (Hardware, Services, Software), Production Stage (Post-Production, Pre-Production, Production), End-User - Global Forecast 2024-2030 |
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バーチャルプロダクション市場:コンポーネント別、生産段階別、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 196 Pages
納期: 即日から翌営業日
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バーチャルプロダクション市場規模は2023年に25億5,000万米ドルと推定され、2024年には30億1,000万米ドルに達し、CAGR 18.27%で2030年には82億7,000万米ドルに達すると予測されています。
バーチャルプロダクションは、物理的な映像制作技術とバーチャルな映像制作技術を統合し、画期的なメディアを創造します。リアルタイム3Dエンジンを使って写実的なセットを作り、ゲームエンジンのリアルタイムレンダリング機能を使って、物理的なセットの背後にある大きなLED壁に表示します。カメラはゲームエンジンと同期し、リアルさと遠近感の奥行きが強調されます。バーチャルプロダクションによって、スタジオはより大きなものを作り、より革新的なものを作り、制作において高品質の結果を提供することができます。強化されたグラフィックスの人気の高まりと、映画制作スタジオにおける視覚効果の需要の急増により、バーチャルプロダクション技術の利用が加速しています。しかし、バーチャルプロダクションのコストと技術的な複雑さは、映画産業での採用を妨げる可能性があります。さらに、技術的に先進的なバーチャルプロダクションハードウェアのイントロダクションや、人工知能(AI)や機械学習(ML)などの新しいテクノロジーとソフトウェアの統合は、リアルタイムの洞察を提供し、オペレーションの可視性を向上させることができ、世界中のエンドユーザーによる採用を促進することが期待されます。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 25億5,000万米ドル |
予測年[2024] | 30億1,000万米ドル |
予測年 [2030] | 82億7,000万米ドル |
CAGR(%) | 18.27% |
コンポーネントバーチャルプロダクションソフトウェアの大幅な普及
バーチャルプロダクションソフトウェアは、リアルタイム環境でのプリビジュアライゼーション、デザイン、ビジュアル編集を支援します。映画やメディアの制作者は、社内撮影に必要なリアルタイム背景映像用のLEDビデオウォールスクリーンの大幅な増加により、バーチャルプロダクションハードウェアを使用することが増えています。映画スタジオでは、モーションキャプチャーワークステーション、バーチャルカメラシステム、シミュレーションカメラなどのバーチャルプロダクションハードウェアの利用が増加すると予想されます。映画プロデューサーは、バーチャルプロダクション技術を操作し、ビデオコンテンツ制作で視覚効果(VFX)を実装する訓練を受けた専門家が不足しているため、バーチャルプロダクションサービスを採用しています。バーチャル・アウトプットのサービスは、コンサルティング、トレーニング、編集、その他のバーチャル・アート・サービスなどの技術サポートを提供し、ユーザーのコンテンツ制作やデザインを支援します。バーチャルプロダクションソフトウェアには、コラボレーションスイート、デジタルアセットマネジメント、3D環境クリエーター、バーチャルスカウティング、リアルタイムアニメーション、リアルタイム合成など、ワークフローを効率化し、必要なコンテンツデザインや開発作業を支援するツールが含まれています。
制作段階:メディア業界におけるポストプロダクションでのバーチャルプロダクション活用の広がり
バーチャルプロダクションは、撮影後の映像を編集したり、グラフィックやビジュアルエフェクト(VFX)とコラボレーションしたりするポストプロダクションの段階で広く活用されています。制作段階では、バーチャルプロダクションはバーチャルカメラによるパフォーマンスキャプチャーを支援し、映像制作者が実際の俳優の動きをシミュレートすることで、架空のキャラクターのアクションを描写することを可能にします。バーチャルプロダクションは、投資家、プロデューサー、スタジオの承認を得るためのプリプロダクション段階で、映画やテレビシリーズの最初のビジュアライゼーションに活用されます。リアルタイム3Dアーティストは、予告編として知られるデジタルシーンを作成することで、制作のストーリーやトーンを伝え、映画制作者のクリエイティブな意図を視覚化します。
エンドユーザー:映画・テレビ業界からの需要拡大
バーチャルプロダクションは主に映画&テレビ業界で使用されており、拡張現実(AR)、コンピュータ生成画像(CGI)、モーションキャプチャを利用して、仮想セット上でリアルな効果を作り出します。映画・テレビ業界では、バーチャルプロダクションを利用することで、物理的なセットやロケ地が不要になり、経済的なメリットがあります。バーチャルプロダクションは、セットロケーションの即時交換を可能にし、ビジュアルエフェクトを組み込んだコマーシャル広告の撮影にも使用できます。ゲーム開発者は、バーチャルプロダクションを活用することで、よりリアルで没入感のあるゲーム環境を構築したり、ゲームに完全に実装する前にゲーム要素を改良したり、ゲームの仕組みをテストしたりすることができます。最近では、ソーシャルメディアのインフルエンサーがより魅力的な動画を作成するためのモバイルバーチャルプロダクションスーパースタジオなどが開発されています。
地域インサイト
バーチャルプロダクション市場は、南北アメリカの映画制作スタジオで幅広く使用されているため、非常に進化している市場です。APACおよびEMEA諸国では、オンライン動画に対する需要の高まりとオンデマンド動画ストリーミングの人気の高まりが、同地域での映像制作を後押ししています。世界各国の政府や文化団体は、地元のコンテンツを支援し映画製作を促進する融資パッケージで民間部門に権限を与えることにより、持続可能な地元映画産業の成長を支援するため、映画部門に多額の投資を行っています。例えば、サウジアラビア文化開発基金は2023年3月、映画セクター融資プログラムを開始し、同国で急成長する映画産業に携わる国内外の映画会社に2億3,300万米ドルの財政支援を提供しました。さらに、バーチャルプロダクションのソフトウェアとハードウェアの進歩により、コンテンツ制作、3次元テクスチャリング、モーションキャプチャリングデータのポストプロセスなどの用途が広がり、世界中の映画やメディア制作者による利用が加速すると予想されます。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは、バーチャルプロダクション市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、バーチャルプロダクション市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.バーチャルプロダクション市場の市場規模および予測は?
2.バーチャルプロダクション市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.バーチャルプロダクション市場の技術動向と規制枠組みは?
4.バーチャルプロダクション市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.バーチャルプロダクション市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[196 Pages Report] The Virtual Production Market size was estimated at USD 2.55 billion in 2023 and expected to reach USD 3.01 billion in 2024, at a CAGR 18.27% to reach USD 8.27 billion by 2030.
Virtual production integrates physical and virtual filmmaking techniques to create breakthrough media. Real-time 3D engines are used to create photorealistic sets and displayed on large LED walls behind physical sets using the real-time rendering capabilities of the game engines. The cameras are synced with the game engines for enhanced realism and depth of perspective. Virtual production allows studios to build bigger, innovate more, and deliver high-quality results in production. The rising popularity of enhanced graphics and the surging demand for visual effects in film production studios are accelerating the use of virtual production techniques. However, elevated cost and technical complexities of virtual production may impede their adoption by the film industry. Moreover, the introduction of technologically advanced virtual production hardware and integration of software with novel technologies such as artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) can provide real-time insights and improve the visibility of operations and is expected to encourage their adoption by end-users worldwide.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 2.55 billion |
Estimated Year [2024] | USD 3.01 billion |
Forecast Year [2030] | USD 8.27 billion |
CAGR (%) | 18.27% |
Component: Significant penetration of virtual production software
Virtual production software assists the producers in pre-visualizing, designing, and visually editing effects in a real-time environment. Film and media producers increasingly use virtual production hardware due to the considerable rise in LED video wall screens for real-time background visuals required for in-house shoots. The use of virtual production hardware, including motion capture workstations, virtual camera systems, and simulation cameras, is expected to increase in film studios. Film producers employ virtual production services due to the lack of trained professionals to operate virtual production technology and implement visual effects (VFX) in video content production. Services of virtual output involve providing technical support in consulting, training, editing, and other virtual art services to help users create and design content. Virtual production software includes collaboration suites, digital asset management, 3D environment creators, virtual scouting, real-time animation, real-time composing, and other tools that aid in streamlining workflows and performing necessary content design and development tasks.
Production Stage: Expanding use of virtual production for post-production in media industry
Virtual production is widely used in the post-production stage for editing and collaborating post-shoot videos with graphics and visual effects (VFX). In the production stage, virtual production helps in performance capture through a virtual camera and enables video-makers to portray an imaginary character's action by simulating a real actor's movements. Virtual production is utilized for the first visualization of a movie or TV series during the pre-production stage for receiving approval from investors, producers, and studios. Real-time 3D artists convey the story and tone of production by creating digital scenes known as preliminary trailers, visualizing the filmmakers' creative intent.
End-User: Proliferating demand from film & television industry
Virtual production is primarily used in film & television, which utilizes augmented reality, computer-generated imagery (CGI), and motion capture to create realistic effects on a virtual set. Film & television industries are economically leveraged by virtual production by reducing the need for physical sets & locations. Virtual production allows immediate swapping of set locations and can be used to shoot commercial advertisements with the incorporation of visual effects. Game developers significantly utilize virtual production to create more realistic and immersive game environments, refine game elements before they are fully implemented in the game, and test out game mechanics. Recent developments include mobile virtual production super studio to help social media influencers for making more attractive videos.
Regional Insights
The virtual production market represents a highly evolving landscape in the Americas owing to their extensive applications in the filmmaking studios in the region. The growing demand for online videos and the rising popularity of on-demand video streaming in the APAC and EMEA countries are encouraging visual production in the region. Governments and cultural organizations worldwide are heavily investing in the film sector to support the growth of a sustainable local film industry by empowering the private sector with financing packages that support local content and promote filmmaking. For instance, in March 2023, Saudi Cultural Development Fund launched its Film Sector Financing Program, offering USD 233 million in financial support to local and international film companies involved in the country's burgeoning cinema industry. Additionally, advances in virtual production software and hardware broaden their applications in content creation, three-dimensional texturing, and post-process motion-capturing data, which is expected to accelerate their use by film and media producers across the world.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Virtual Production Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Virtual Production Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Virtual Production Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include 360Rize, 80six Ltd., Adobe Inc., Amazon.com, Inc., Autodesk, Inc., AV Stumpfl GmbH, Avid Technology, Inc., Aximmetry Technologies Ltd., Barco NV, Blackmagic Design Pty Ltd, Boris FX, Inc., Brompton Technology Ltd., Dimension, Disguise Technologies Limited, DNEG PLC, Epic Games, Inc., FuseFX, Glassbox Technologies, HTC Corporation, HumanEyes Technologies Ltd., LG Corporation, Mo-Sys Engineering Ltd., NEOM Company, NVIDIA Corporation, Panocam3d.com, Perforce Software, Inc., Pixar Animation Studios by The Walt Disney Company, Pixotope Technologies, Planar Systems, Inc., Production Resource Group, L.L.C, Samsung Electronics Co., Ltd., SHOWRUNNER, Side Effects Software Inc., Sony Group Corporation, Technicolor Creative Studios SA, Unilumin Group Co., Ltd., Unity Technologies Inc., Ventuz Technology AG, Vicon Motion Systems Ltd., Virsabi ApS, Vu Technologies Corp by Diamond View Studios, and Weta FX Ltd..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Virtual Production Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Virtual Production Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Virtual Production Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Virtual Production Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Virtual Production Market?