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市場調査レポート
商品コード
1352886
バーチャルプロダクションの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測Global Virtual Production Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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バーチャルプロダクションの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測 |
出版日: 2023年09月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 232 Pages
納期: 即日から翌営業日
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バーチャルプロダクション市場の世界需要は、2023年~2030年の調査期間中、CAGR 20.2%で、2022年の48億2,000万米ドルから2030年にはほぼ249億1,000万米ドルの市場規模に達すると推定されます。
バーチャルプロダクションとは、セット上でリアルタイムのインタラクションを使用してデジタル環境を構築することを指します。これは、映画のアイデアから始まり、VFXと格闘することを含みます。バーチャルプロダクションは、リアルなバーチャルキャラクター、3次元グラフィックス、スタジオ内のバーチャルインタラクティブ背景など、バーチャルプロダクションを使用して、映画制作者がデジタルシナリオをインタラクティブに探求することを可能にします。バーチャルプロダクションはまた、ライブ・ビデオとコンピューターグラフィックスの同時ミキシング、リアルタイムのフィードバック、VFXやアニメーションに関する現場での意思決定にも役立ちます。
バーチャルプロダクション市場の主な促進要因は、メディア・エンターテインメント分野におけるバーチャルプロダクションの人気の拡大です。LEDビデオウォール技術がメディアやエンターテインメント業界で広く使われるようになり、バーチャル制作がより頻繁に使われるようになっています。さらに、高解像度の画像とリアルタイムのバーチャル設定を生成する能力が、その人気の一因となっています。さらに、仮想現実や拡張現実、カメラトラッキング、高性能グラフィック・カード、その他の技術革新のおかげで、人々はデジタル世界と物理的世界をシームレスに融合できるようになっています。これは、新たな産業機会を提供するのに役立つ可能性があります。
調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、バーチャルプロダクションの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。バーチャルプロダクション産業の成長と動向は、本調査に全体的なアプローチを提供します。
このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカのバーチャルプロダクション市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。
カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。
The global demand for Virtual Production Market is presumed to reach the market size of nearly USD 24.91 BN by 2030 from USD 4.82 BN in 2022 with a CAGR of 20.2% under the study period 2023 - 2030.
Virtual production refers to building the digital environment using real-time interaction on the set. It involves starting with the idea for the film and then fending with VFX. It enbales filmmakers to interact and explore digital scenarios using virtual production, including realistic virtual characters, three-dimensional graphics, and a virtual interactive background in the studio. Virtual production also helps with the simultaneous mixing of live video with computer graphics, real-time feedback, and on-set decision-making on VFX and animation.
The primary driver of the Virtual production market is the expanding popularity of virtual production in the media and entertainment sector. LED video wall technology is becoming more widely used in the media and entertainment industry, leading to virtual creation being used more frequently. Further, its ability to produce high-definition images and real-time virtual settings contributes to its popularity. In addition, people now can seamlessly merge the digital and physical worlds thanks to virtual and augmented reality, camera tracking, sophisticated graphics cards, and other technological breakthroughs. This may help in providing new industrial opportunities.
The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of virtual production. The growth and trends of virtual production industry provide a holistic approach to this study.
This section of the virtual production market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.
This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Virtual Production market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.
The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the virtual production market include 360Rize, Adobe, Arashi Vision Inc. (Insta 360), Autodesk Inc., BORIS FX, INC., Epic Games Inc., HTC Corporation (VivePort), HumanEyes Technologies, Mo-Sys Engineering Ltd., NVIDIA Corporation, Panocam3d.com, Pixar (The Walt Disney Company), Side Effects Software Inc. (SideFX), Technicolor, Vicon Motion Systems Ltd. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.
In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.