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市場調査レポート
商品コード
1425039
バーチャルプロダクション市場-2024年から2029年までの予測Virtual Production Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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バーチャルプロダクション市場-2024年から2029年までの予測 |
出版日: 2024年01月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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バーチャルプロダクション市場は、2022年の19億9,249万3,000米ドルから2029年には71億3,140万1,000米ドルと、CAGR 19.98%の成長が見込まれています。
バーチャルプロダクションは、伝統的な映画制作手法とデジタルビジュアルを組み合わせ、より柔軟で効率的な魅力的コンテンツを制作する技術です。チームはリアルタイム3Dエンジンを使ってフォトリアリスティックなセットを作成し、ゲームエンジンのリアルタイムレンダリング機能を使って、物理的なセットの背後にある大型LED壁に表示します。カメラはゲーム・モーターと同期し、視点の信憑性と奥行きを向上させます。バーチャルカメラとエコスクリーン・ライブ合成は、バーチャルな宇宙への窓として機能するため、支援者たちは、彼らが捕らえようとしているものを正確に見ることができます。このテクニックは、ユニークな作品を作りたいと考えている監督やプロデューサーに、エキサイティングな可能性をもたらします。バーチャルプロダクションツールは、映画制作プロセスを急速に変化させ、かつてないスピードでイノベーションを推進しています。
バーチャルプロダクションは、映画やテレビ業界において急成長している市場であり、メディアやエンターテインメントに携わるチームの可能性を広げ、ポストプロダクションの時間とコストを削減しています。この技術は、物理的な映像制作技術とバーチャルな映像制作技術を融合させ、最先端のメディアを作り出します。バーチャルプロダクションは、物理的要素とデジタル要素のコラボレーションを強化し、制作プロセスを合理化し、ポストプロダクションの労力を削減する可能性があります。バーチャル・クリエイションの装置と戦略は、適応性を拡大し、制作時間を短縮し、現在進行中のPCで作成されたシンボリズム(CGI)と特殊なビジュアライゼーションをアフター・クリエイションから本物のセットに持ち込むことによって、メディア、アミューズメント、パブリシティの企業を一貫して変化させています。より多くのスタジオが、没入感のある画期的な体験をリアルタイムで創造するために新しいツールを採用しているため、パンデミックはバーチャルプロダクション市場の拡大に拍車をかけています。
映画分野は、バーチャルプロダクション市場の顕著な成長促進要因になると予想されます。映画分野は、世界中の映画制作スタジオにおける視覚効果(VFX)の需要増加や、商業広告におけるバーチャルプロダクションの使用増加により、成長が見込まれています。バーチャルクリエーションは、映画製作者が、実用的なバーチャルキャラクター、3層構造のイラスト、スタジオ内の進行中のバーチャルインテリジェントな基礎環境など、コンピュータ化されたシーンを直感的に思い描き、調査することを可能にします。バーチャルプロダクションの進歩により、映画制作者はモーションキャプチャーされた俳優の動きをデジタルキャラクターに転送することができるようになり、実写映像やバーチャルセットの拡大と一緒にリアルタイムでプレビューできるようになりました。これらのソリューションにより、映画制作者は、より没入感のある新しい方法で創造的なビジョンを計画し、伝えることができます。没入感のある画期的な体験をリアルタイムで実現する新しいツールを採用するスタジオが増えるにつれ、映画分野はバーチャルプロダクション市場で成長を続けると予想されます。
アジア太平洋は、バーチャルプロダクション市場で大きなシェアを占めると予想されます。同地域のエンターテインメントとメディア業界では、バーチャルプロダクションツールの採用が増加しており、市場成長の原動力となることが予想されます。また、この地域の人口増加と可処分所得の増加も、バーチャルプロダクション市場の成長に貢献すると予想されています。アジア太平洋には、中国、インド、日本などの新興経済国があり、同地域のバーチャルプロダクション市場の成長を牽引すると期待されています。同地域では、バーチャルリアリティ(VR)や拡大現実(AR)といった没入型技術の開拓への投資が拡大しており、バーチャルプロダクション市場の成長を後押しする構えです。また、この地域の大規模で成長中の映画産業も、没入感のある画期的な体験をリアルタイムで作成するための新しいツールを採用するスタジオが増えることで、バーチャルプロダクション市場の成長に貢献すると予想されます。
The virtual production market is expected to grow at a CAGR of 19.98% from US$1,992.493 million in 2022 to US$7,131.401 million in 2029.
Virtual production is a technique that combines traditional filmmaking methods with digital visuals to create engaging content with greater flexibility and efficiency. Teams use real-time 3D engines to create photorealistic sets, then display them on large LED walls behind physical sets using the real-time rendering capabilities of the game engines. The cameras are synchronized with the game motors for improved authenticity and profundity of viewpoint. Virtual cameras and green screen live compositing go about as a window into virtual universes so benefactors can precisely see the exact thing they are catching. The technique opens exciting possibilities for directors and producers looking to produce something unique. Virtual production tools are rapidly transforming the filmmaking process and driving innovation at an unprecedented rate.
Virtual production is a fast-growing market in the film and television industry that is expanding possibilities for teams in media and entertainment and saving them time and money in post-production. The technique combines physical and virtual filmmaking techniques to create cutting-edge media. Virtual production enhances the collaboration between physical and digital elements, streamlining the production process, and potentially reducing post-production efforts. The apparatuses and strategies of virtual creation are consistently changing the media, amusement, and publicizing enterprises by expanding adaptability, shortening creation times, and bringing ongoing PC-created symbolism (CGI) and special visualizations out of after-creation and onto genuine sets. The pandemic has fuelled the expansion of the virtual production market as more studios are adopting new tools to create immersive, groundbreaking experiences in real-time.
The movies segment is expected to be a prominent growth driver in the virtual production market. The movies segment is expected to grow due to increasing demand for visual effects (VFX) in movie production studios worldwide and the rising use of virtual production in commercial ads. Virtual creation empowers movie producers to intuitively envision and investigate computerized scenes like practical virtual characters, three-layered illustrations, and an ongoing virtual intelligent foundation climate inside the studio. Advances in virtual production have enabled filmmakers to transfer the motion-captured movements of actors to digital characters, which can then be previewed in real-time alongside live-action footage and virtual set extensions. These solutions help filmmakers to plan and communicate their creative visions in new and more immersive ways. The movie segment is expected to continue to grow in the virtual production market as more studios adopt new tools to create immersive, groundbreaking experiences in real-time.
The Asia Pacific region is expected to hold a significant share of the virtual production market. The increasing adoption of virtual production tools in the region's entertainment and media industry is expected to drive the growth of the market. The region's growing population and increasing disposable income are also expected to contribute to the growth of the virtual production market. The Asia Pacific region is home to several emerging economies, including China, India, and Japan, which are expected to drive the growth of the virtual production market in the region. The region's growing investments in the development of immersive technologies such as virtual reality (VR) and augmented reality (AR) are poised to fuel the growth of the virtual production market. The region's large and growing film industry is also expected to contribute to the growth of the virtual production market, as more studios adopt new tools to create immersive, groundbreaking experiences in real-time.
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