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市場調査レポート
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1745953

エンタープライズAVへの理解:意思決定者による見解

Understanding Enterprise AV: Decision-Maker Perspectives


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英文 66 Pages
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エンタープライズAVへの理解:意思決定者による見解
出版日: 2025年05月29日
発行: Futuresource Consulting Ltd.
ページ情報: 英文 66 Pages
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GIIご利用のメリット
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概要

ハイブリッドワークモデルは進化を続けており、多くの企業が依然として、従業員のコラボレーション、コミュニケーション、生産性のための戦略を微調整しています。

企業は、柔軟な働き方を支援するために新たなコラボレーションツールやデジタルワークプレイスソリューションへの投資を進めていますが、リモート勤務者と出社の勤務者の両方に対してシームレスな体験を提供することには、依然として課題が残っています。

一部の投資は進んでいるものの、マクロ経済の不確実性が企業の投資の逆風となっており、世界的な安定を待つ動きも見られます。

本調査は、フランス、ドイツ、インド、日本、英国、米国の1,900人の意思決定者および影響力のある担当者を対象に実施されています。回答者はいずれも、会議室やキャンパス全体で使用される技術の選定・購入に責任を持つ人々です。調査は2025年3月に、業種・企業規模を問わず幅広い組織を対象に実施されました。当レポートはすべての回答者のデータを網羅しており、付属のデータ表では、国別の詳細な分析も確認できます。

今後の機会を見極めるためには、市場の動向を継続的に把握し、意思決定者がこれまでにどのように対応してきたか、どのようなソリューションを導入しているか (会議室の変化、テクノロジーの採用、将来の投資計画など) を理解することが極めて重要です。

市場動向

ハイブリッドワークの形態は依然として流動的であり、今後数年間は安定しないと見られています。2025年には完全なオフィスベース勤務の割合が51%ですが、3年以内に26%まで減少する見通しです。

オフィス設計も進化を続けており、75%の企業がスペースを再構成しています。内訳としては、協働スペースの強化 (30%) 、会議室の追加 (20%) が挙げられます。 なお、小規模な企業は大企業に比べて会議室の増設には消極的な傾向があります。

目次

  • 包括的なPDFレポート
  • エグゼクティブサマリー
  • 国別の詳細なプロファイル
  • エンタープライズ音声会議の洞察
  • エンタープライズビデオ市場の洞察
  • エンタープライズビデオコラボレーションの洞察
  • 会議室の総アドレス可能市場
  • 会議室技術
  • 小規模、中規模、大規模の会議室のプロファイル
  • 全社的な予算編成と意思決定戦略
  • 労働慣行とオフィス環境
  • 会議室とデスクの予約システム
  • 会議室の利用情報
  • 付属:Excelスプレッドシート
目次

Hybrid work models continue to evolve, with many organisations still fine-tuning their strategies for employee collaboration, communication, and productivity.

Organisations are investing in new collaboration tools and digital workplace solutions to support flexible working styles, but challenges persist in creating a seamless experience for remote and in-office employees.

Despite some investment, macroeconomic uncertainty is acting as a headwind against enterprise investments, as organisations wait for wider global factors to stabilise.

Futuresource has carried out research with 1,900 decision-makers and influencers across France, Germany, India, Japan, the UK, and the USA. All respondents were responsible for the selection and/or purchase of technology used in meeting rooms and across the wider campus. Interviews were conducted during March 2025, across a wide range of industry sectors and organisation size. This report covers the entire sample of respondents. The accompanying data tables offer more detail on a country level.

Monitoring the market and understanding how decision-makers have responded so far, along with the solutions they have implemented, ranging from meeting room changes to the adoption of technology and future investment plans, is crucial for identifying potential opportunities moving forward.

Market Trends:

Hybrid work practices remain in flux and are unlikely to stabilise for several years. Rates of fully office-based work are expected to drop from 51% in 2025 to 26% in three years.

  • Office design continues to adapt: 75% of companies have reconfigured spaces, focusing on collaborative areas (30% of respondents) and additional meeting rooms (20% of respondents). Smaller organisations are less likely to add meeting rooms than their larger counterparts.

Areas Explored:

  • Behaviours surrounding meeting room usage across the USA, UK, France, Germany, India and Japan
  • How corporate end users are purchasing and using meeting room technology
  • How employees approach meetings, and the barriers and drivers for technology usage
  • This study supplements findings from Futuresource Consulting's extensive primary research with expert interviews with manufacturers of meeting room solutions and insights from its market tracking services

Did you know?

Futuresource has been carrying out specialist primary market research for more than 30 years, uncovering strategically significant insights and trends. This publication is one in a series of research reports, produced to provide businesses with a fully rounded view of the enterprise AV market.

Any business operating within the enterprise technology space will benefit from this report, particularly:

  • Manufacturers and their suppliers
  • Intermediaries and supply chain
  • Retailers
  • Enterprise technology market strategists, marketing and sales professionals
  • Investors

Table of Contents

  • Comprehensive PDF report
  • Executive summary
  • Full country profiles
  • Enterprise audio conferencing insights
  • Enterprise video market insights
  • Enterprise video collaboration insights
  • Meeting room total addressable market
  • Meeting room technology
  • Small, medium and large meeting room profiles
  • Company-wide budgeting and decision-making strategies
  • Working practices and the office environment
  • Meeting room and desk booking systems
  • Meeting room usage information
  • Accompanying Excel spreadsheets