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市場調査レポート
商品コード
1544812
バーチャルプロダクション市場、市場機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024-2032年Virtual Production Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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バーチャルプロダクション市場、市場機会、成長促進要因、産業動向分析と予測、2024-2032年 |
出版日: 2024年07月12日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 2~3営業日
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バーチャルプロダクション市場規模は、2024年から2032年にかけて15%以上のCAGRを記録すると予測されています。
各企業は、没入感のあるダイナミックな映画やテレビ環境を作り出すために、リアルタイムレンダリングエンジンや高解像度LEDスクリーンといった最先端のツールを採用しています。こうした技術革新は、制作チームの柔軟性と創造性を高め、より効率的でリアルなシーン制作を可能にしています。例えば、2024年6月、XRストーリーズは、没入型環境の創造を強化するために設計された最先端技術を搭載した新しいバーチャル制作テストステージを発表しました。この進化は、制作プロセスを合理化し、映画制作者やコンテンツ制作者のクリエイティブな可能性を広げています。
コンポーネント別では、バーチャルプロダクションの創造的可能性と効率性を拡大する必要性から、バーチャルプロダクション市場のハードウェア分野が2032年までに大きく成長する可能性があります。高解像度LEDスクリーン、リアルタイムレンダリングエンジン、モーショントラッキングシステムなどの先進的なハードウェアは、没入感のある環境やリアルなビジュアルを作成するために活用されています。また、いくつかのハードウェアコンポーネントは、複雑なシーンをリアルタイムで制作する能力を強化し、大規模なポストプロダクション作業の必要性を減らしています。
最終用途別では、映画分野からのバーチャルプロダクション産業価値は2024年から2032年にかけて上昇すると予測されています。監督やプロデューサーは、バーチャル制作技術を活用して、精巧なセットや背景をリアルタイムでデザインし、物理的な手法の必要性を減らしています。このアプローチにより、創造的な柔軟性が増し、納期が短縮されます。さらに、バーチャルプロダクションは、技術の進歩により、より洗練されたインタラクティブな環境へと進化しています。
アジア太平洋地域のバーチャルプロダクション市場規模は、2024年から2032年にかけて堅調なCAGRを示すと予測されています。イベント主催者や放送局は、ライブパフォーマンスやスポーツイベント、テレビ放送を、没入感のあるグラフィックスやダイナミックな環境で強化するために、バーチャルプロダクション技術を取り入れています。高品質でインタラクティブな放送に対する需要の高まりも、バーチャルプロダクション技術の発展を後押しし、地域全体のライブイベントや放送体験を進化させる重要な要素となっています。
Virtual Production Market size is projected to record over 15% CAGR from 2024 to 2032 driven by increasing launches and advancements in technology.
Companies are adopting cutting-edge tools, such as real-time rendering engines and high-resolution LED screens to create immersive and dynamic film and television environments. These technological innovations are enhancing the flexibility and creativity of production teams and allowing for more efficient and realistic scene creation. For instance, in June 2024, XR Stories launched a new virtual production test stage featuring cutting-edge technology designed to enhance the creation of immersive environments. This advancement is streamlining production processes and expanding creative possibilities for filmmakers and content creators.
The overall market is segregated into component, type, end-use, and region.
In terms of component, the hardware segment in the virtual production market may experience significant growth by 2032, due to the need to expand the creative possibilities and efficiency of virtual production. Advanced hardware, such as high-resolution LED screens, real-time rendering engines, and motion tracking systems are being utilized to create immersive environments and realistic visuals. Several hardware components are also enhancing the ability to produce complex scenes in real time reducing the need for extensive post-production work.
By end-use, the virtual production industry value from the movies segment is projected to rise from 2024 to 2032, driven by increasing demand by filmmakers to create highly realistic and immersive environments. Directors and producers are leveraging virtual production techniques to design elaborate sets and backgrounds in real time to reduce the need for physical methods. This approach allows more creative flexibility and faster turnaround times. In addition, virtual production is evolving with advancements in technology leading to even more sophisticated and interactive environments.
Regionally, the Asia Pacific virtual production market size is projected to exhibit a robust CAGR between 2024 and 2032, fueled by the increasing use of virtual production in live events and broadcasts. Event organizers and broadcasters are incorporating virtual production techniques to enhance live performances, sports events, and television broadcasts with immersive graphics and dynamic environments. The growing demand for high-quality, interactive broadcasts will also push the development of virtual production technologies making them a key component in the evolution of live events and broadcast experiences across the region.