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市場調査レポート
商品コード
1734784
バーチャルプロダクション市場の2032年までの予測: タイプ、製品、展開、技術、エンドユーザー、地域別の世界分析Virtual Production Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Type (Pre-production, Production and Post-production), Component, Deployment, Technology, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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バーチャルプロダクション市場の2032年までの予測: タイプ、製品、展開、技術、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年05月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のバーチャルプロダクション市場は2025年に30億6,000万米ドルを占め、2032年には113億8,000万米ドルに達する見込みで、予測期間中のCAGRは20.6%です。
リアルタイム技術を利用したバーチャルプロダクションは、デジタルと現実世界の要素を融合させた映画制作手法です。撮影現場で没入感のある設定を作成するため、モーションキャプチャー、アンリアル・エンジンのようなゲームエンジン、CGI(コンピュータ・ジェネレーテッド・イメージ)を組み合わせる。監督やクルーがリアルタイムでシーンを視覚化し、照明を変更し、背景を操作できるため、ポストプロダクションはそれほど必要ないです。このアプローチは、よりダイナミックな部門間の協力を促進し、クリエイティブ・コントロールを向上させ、ワークフローを迅速化します。制作中にバーチャルとリアルの世界をスムーズに融合させることで、映画やテレビ番組で広く採用されているバーチャルプロダクションは、ストーリーテリングに革命をもたらしています。
高まるリアルタイム・コンテンツ制作の需要
より迅速な意思決定とその場での修正を可能にすることで、撮影時の効率性が向上します。シーンを瞬時に視覚化できるリアルタイムレンダリング技術は、ポストプロダクションの費用と時間を節約します。ダイナミックなストーリーテリングは、この即時性によって促進され、ライブイベントやストリーミングサービスに不可欠です。さらに、離れたチーム間の即時コラボレーションを可能にすることで、クリエイティブな柔軟性が促進されます。その結果、バーチャルプロダクション・ツールは、広告、ゲーム、テレビ、映画などの業界で急速に採用されています。
高い初期設定費用と技術的複雑さ
モーションキャプチャーシステム、LEDウォール、リアルタイムレンダリングエンジンに必要な資金は、多くの中小規模のプロダクションビジネスには手が届きません。バーチャルプロダクションには、特殊なツールや技術に精通した有能なスタッフが必要なため、技術的な複雑さも障壁となります。伝統的な映画製作者や、技術的なノウハウの少ない企業は、学習曲線が高いため、導入に二の足を踏んでいます。現在のワークフローとの統合に問題があり、遅延や非効率が生じることで、導入はさらに難しくなります。これらの問題はすべて、市場拡大の妨げとなり、広範な普及を遅らせる。
エンターテイメント以外への拡大
バーチャルプロダクションは、遠隔協力、プレゼンテーション、リアルなシミュレーションなど、さまざまな業界で利用されています。ブランドは、広告用の高品質でリーズナブルな価格のコンテンツを迅速に制作することができます。さらに、このテクノロジーは、パンデミック以降ますます人気が高まっているバーチャル会議やイベントを容易にします。バーチャル制作ツールやインフラへの投資は、業界全体のリアルタイム3Dビジュアライゼーションへの需要と連動して増加しています。イノベーションは加速し、市場の拡大はこのような分野横断的な採用によって促進されます。
テクノロジーの急速な進化と互換性の問題
新しいツールと既存のツールに互換性がない場合、このような頻繁な変化によってワークフローが混乱する可能性があります。最新の開発についていくためのコストや技術的な負担は、小規模なスタジオでは手に負えないかもしれないです。また、新しいシステムを使用するためにスタッフを訓練するのに必要な時間と費用によって、制作が遅れることもあります。互換性のないシステムによって、統合手続きの遅れやデータの損失が生じることもあります。これらの困難は、バーチャルプロダクションソリューションのスムーズな導入と拡張性を妨げます。
COVID-19の影響
COVID-19の大流行は、従来の撮影が封鎖や社会的距離を置く措置による混乱に直面したため、バーチャルプロダクション技術の採用を大幅に加速させました。スタジオは、コンテンツ制作のワークフローを維持するために、バーチャルセット、リアルタイムレンダリング、リモートコラボレーションツールに目を向けた。このシフトは、LEDボリュームやUnreal Engineのようなゲームエンジンのような先端技術への投資を促進しました。費用対効果が高く柔軟な制作ソリューションへの需要が急増し、バーチャルプロダクションはポスト・パンデミック時代における映画制作の弾力的かつ革新的なアプローチとして位置づけられました。
予測期間中、プリプロダクションセグメントが最大となる見込み
プリプロダクションセグメントは、効率的なプランニングとビジュアライゼーションを可能にすることで、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されています。これにより、クリエイターは撮影開始前に仮想環境、ストーリーボード、アニメーションをデザインすることができ、コストのかかる現場での修正を減らすことができます。プリプロダクションにおけるリアルタイムコラボレーションツールは、ディレクター、デザイナー、VFXチーム間のコミュニケーションを効率化します。このセグメントでは、クリエイティブ・コントロールが強化され、意思決定が迅速化されるため、全体的な制作品質が向上します。没入型コンテンツへの需要が高まるにつれ、プリプロダクション・ツールは、ハイエンドの映像体験をコスト効率よく提供するために不可欠となります。
アーキテクチャ&デザイン分野は予測期間中最も高いCAGRが見込まれます。
予測期間中、建築・デザイン分野が最も高い成長率を示すと予測されます。これは、着工前に建築コンセプトをリアルに視覚化できるためです。建築家やデザイナーは、クライアントのプレゼンテーションや設計承認のために没入型の3D環境を作成することができます。バーチャル制作ツールは、利害関係者間のリアルタイムな変更やフィードバックを可能にすることで、コラボレーションを強化します。これらのテクノロジーは、物理的なモデルの必要性を減らし、設計プロセスの時間とコストを削減します。さらに、拡張現実とバーチャル・リアリティの統合は、設計上の欠陥を早期に発見し、プロジェクト全体の精度と効率を向上させるのに役立ちます。
予測期間中、アジア太平洋地域は、映画、テレビ、ゲーム産業における高品質コンテンツの需要により、最大の市場シェアを占めると予想されます。中国、インド、日本、韓国などの国々が、仮想制作インフラや人材育成への多額の投資を通じて、この拡大を主導しています。特に中国は、映画やオンライン・ストリーミング・プラットフォームにおけるデジタル・コンテンツの需要拡大に対応するため、バーチャルプロダクションに多額の投資を行っています。同地域では、地元の映画産業を後押しする政府の取り組みも活発化しており、高度な制作技術の導入に拍車がかかっています。その結果、アジア太平洋地域は世界市場の拡大に大きく貢献すると予測されています。
予測期間中、北米地域はLEDウォール、リアルタイムレンダリング、モーションキャプチャなどの技術の進歩により、最も高いCAGRを示すと予測されます。大手スタジオや制作会社は、映画、テレビ、ゲームにバーチャル制作技術を採用しています。この動向は、高品質のコンテンツ、コスト効率の高い制作方法、クリエイティブな可能性の向上に対する需要の高まりによってさらに後押しされています。北米市場は、確立されたエンターテインメント産業、技術革新の中心地、研究開発への強力な投資といったメリットを享受しており、世界のバーチャルプロダクション市場において重要な位置を占めています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Virtual Production Market is accounted for $3.06 billion in 2025 and is expected to reach $11.38 billion by 2032 growing at a CAGR of 20.6% during the forecast period. Using real-time technology, virtual production is a method of making films that blends digital and real-world components. To create immersive settings on set, it combines motion capture, game engines like Unreal Engine, and computer-generated imagery (CGI). Post-production is not as necessary because directors and crews may visualise scenes, change lighting, and manipulate backgrounds in real time. This approach facilitates more dynamic departmental cooperation, improves creative control, and expedites workflows. By smoothly merging the virtual and real worlds during production, virtual production, which is widely employed in movies and television shows, is revolutionising storytelling.
Growing demand for real-time content creation
It increases efficiency during filming by facilitating quicker decision-making and on-the-spot modifications. By enabling instantaneous scene visualisation, real-time rendering technologies save post-production expenses and time. Dynamic storytelling is facilitated by this immediacy, which is essential for live events and streaming services. Additionally, by enabling immediate collaboration between distant teams, it promotes creative flexibility. As a result, virtual production tools are being quickly adopted by industries like advertising, gaming, television, and film.
High initial setup costs and technical complexity
The money required for motion capture systems, LED walls, and real-time rendering engines is out of reach for many small and mid-sized production businesses. Because virtual production requires a competent staff that is knowledgeable about specialised tools and technologies, technical complexity also serves as a barrier. Traditional filmmakers and companies with little technical know-how are discouraged from adopting because of the high learning curve. Implementation is made more difficult by problems with integration with current workflows, which causes delays and inefficiencies. All of these issues hinder market expansion and delay down broad adoption.
Expansion beyond entertainment
Virtual production is used in several industries for remote cooperation, presentations, and realistic simulations. It helps brands to quickly produce high-quality, reasonably priced content for advertising. Additionally, the technology facilitates virtual conferences and events, which have become more and more popular since the pandemic. Investments in virtual production tools and infrastructure are rising in tandem with the demand for real-time 3D visualisation across industries. Innovation is accelerated and market expansion is fuelled by this cross-sector adoption.
Rapid technology evolution and compatibility issues
Workflows may be disrupted by these frequent changes if new and existing tools are incompatible. The cost and technical strain of keeping up with the latest developments may be too much for smaller studios to handle. Production is also slowed down by the time and money needed to train staff to use new systems. Delays in integration procedures or data loss might also result from incompatible systems. All things considered, these difficulties impede the smooth implementation and expandability of virtual production solutions.
Covid-19 Impact
The COVID-19 pandemic significantly accelerated the adoption of virtual production technologies as traditional filming faced disruptions due to lockdowns and social distancing measures. Studios turned to virtual sets, real-time rendering, and remote collaboration tools to maintain content creation workflows. This shift drove investments in advanced technologies like LED volumes and game engines such as Unreal Engine. The demand for cost-effective, flexible production solutions surged, positioning virtual production as a resilient and innovative approach to filmmaking in the post-pandemic era.
The pre-production segment is expected to be the largest during the forecast period
The pre-production segment is expected to account for the largest market share during the forecast period by enabling efficient planning and visualization. It allows creators to design virtual environments, storyboards, and animations before filming begins, reducing costly on-set revisions. Real-time collaboration tools in pre-production streamline communication among directors, designers, and VFX teams. This segment enhances creative control and accelerates decision-making, improving overall production quality. As demand for immersive content grows, pre-production tools become essential for delivering high-end visual experiences cost-effectively.
The architecture & design segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the architecture & design segment is predicted to witness the highest growth rate, due to realistic visualization of building concepts before construction begins. It allows architects and designers to create immersive 3D environments for client presentations and design approvals. Virtual production tools enhance collaboration by allowing real-time changes and feedback among stakeholders. These technologies reduce the need for physical models, saving time and costs in the design process. Additionally, the integration of augmented and virtual reality helps in detecting design flaws early, improving overall project accuracy and efficiency.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share due to demand for high-quality content in film, television, and gaming industries. Countries like China, India, Japan, and South Korea are leading this expansion through significant investments in virtual production infrastructure and talent development. China, in particular, is heavily investing in virtual production to meet the growing demand for digital content in film and online streaming platforms. The region is also seeing a rise in government initiatives to boost the local film industry, which is fueling the adoption of advanced production technologies. As a result, the Asia Pacific region is projected to become a key contributor to the global market's expansion.
Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR, owing to advancements in technology such as LED walls, real-time rendering, and motion capture. Major studios and production companies are adopting virtual production techniques for film, television, and gaming. This trend is further supported by increasing demand for high-quality content, cost-efficient production methods, and enhanced creative possibilities. The North American market benefits from a well-established entertainment industry, innovation hubs, and strong investment in research and development, making it a key player in the global virtual production landscape.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Virtual Production Market include Epic Games, Inc., Adobe Inc., Autodesk Inc., NVIDIA Corporation, Technicolor Creative Studios SA, HTC Corporation, Mo-Sys Engineering Ltd., Side Effects Software Inc., Vicon Motion Systems Ltd., BORIS FX Inc., Arashi Vision Inc, HumanEyes Technologies Ltd., Panocam3d.com, Sony Group Corporation, Disguise and The Third Floor.
In October 2024, Epic launched Fab, a unified digital asset marketplace integrating Unreal Engine Marketplace, Sketchfab, ArtStation, and Quixel. Fab offers creators an 88% revenue share and aims to support assets for platforms like Roblox and Minecraft, facilitating content creation for a potential interoperable metaverse.
In June 2023, Epic Games partnered with LVMH to enhance the creative processes of its brands using Unreal Engine, Reality Capture, Twinmotion, and MetaHuman technology. This collaboration aims to revolutionize product creation, advertising, and customer engagement through immersive digital experiences like virtual fitting rooms and fashion shows.