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市場調査レポート
商品コード
1455081

バーチャルプロダクションの世界市場規模、シェア、成長分析、技術別、コンポーネント別、最終用途別 - 産業予測、2024年~2031年

Global Virtual Production Market Size, Share, Growth Analysis, By Technology(virtual reality (VR), augmented reality (AR)), By Component(hardware and software ), By End Use(entertainment and media, automotive) - Industry Forecast 2024-2031

出版日: | 発行: SkyQuest | ページ情報: 英文 177 Pages | 納期: 3~5営業日

価格
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バーチャルプロダクションの世界市場規模、シェア、成長分析、技術別、コンポーネント別、最終用途別 - 産業予測、2024年~2031年
出版日: 2024年03月18日
発行: SkyQuest
ページ情報: 英文 177 Pages
納期: 3~5営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のバーチャルプロダクション市場規模は2022年に29億2,000万米ドルと評価され、予測期間中(2024年~2031年)のCAGRは14.9%で、2023年の33億6,000万米ドルから2031年には101億9,000万米ドルに成長する見通しです。

世界のバーチャルプロダクション市場は、バーチャルな制作領域と物理的な制作領域を融合させ、没入感のある視覚的に魅惑的な体験を提供することで、エンターテインメント産業を変革しています。この革新的な市場は、仮想現実(VR)、拡張現実(AR)、リアルタイムレンダリングなどの先進技術を活用し、仮想要素を現実世界にシームレスに統合します。その主な目的は、ワークフローを合理化し、コストを削減し、映画制作者、コンテンツ・クリエーター、制作チームの創造的な可能性を引き出すことです。バーチャル・セット、デジタル・キャラクター、バーチャル・シネマトグラフィなどのバーチャルプロダクション技術を通じて、専門家は実物そっくりの環境、シームレスな視覚効果、説得力のあるストーリーテリングを作り上げ、映画、テレビ、ゲーム、その他のメディア制作の質と効率を高めることができます。バーチャルプロダクション市場の成長を後押しする要因はいくつかあります。高品質な視覚効果やインタラクティブなストーリーテリングの人気により、視覚的に印象的で没入感のあるコンテンツに対する需要が高まっています。さらに、バーチャル・プロダクションは、物理的なセットやロケ撮影、ポストプロダクション編集の必要性を最小限に抑えることで、大幅なコスト削減を実現し、大規模プロダクションと独立系映画制作者の双方にとって魅力的なものとなっています。さらに、強力なGPUやモーションキャプチャシステムなど、リアルタイムレンダリング技術やハードウェアの進歩により、バーチャルプロダクションはこれまで以上に身近で効率的なものとなっています。バーチャル・プロダクション市場には多くの機会がある一方で、抑制要因や課題も存在します。重要な課題の一つは、ハードウェア、ソフトウェア、熟練した人材を含むバーチャル・プロダクション・パイプラインを確立するために必要な初期投資です。さらに、バーチャル・プロダクションとフィジカル・プロダクションのワークフローをシームレスに統合するのは複雑で、さまざまな部門にまたがる専門知識と調整が必要になります。しかし、市場が成熟し、技術が進化するにつれて、こうした障壁は徐々に克服されつつあります。バーチャル・プロダクション市場の主な動向には、リアルなシミュレーションとダイナミックなキャラクター・インタラクションのためのAI駆動技術の統合、高度なセットアップを備えたバーチャル・プロダクション・スタジオの成長、リモート・プロダクションのためのリアルタイム・コラボレーティブ・プラットフォームの採用などがあります。これらの動向は、コンテンツ制作を再形成し、制作プロセス全体を通じて創造性、コラボレーション、効率性を促進しています。

目次

エグゼクティブサマリー

  • 市場概要
  • 運命の輪

調査手法

  • 情報調達
  • セカンダリおよびプライマリデータソース
  • 市場規模の推定
  • 市場の前提条件と制限

親市場の分析

  • 市場概要
  • 市場規模
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 機会
    • 抑制要因
    • 課題

主な市場の考察

  • 技術分析
  • 価格分析
  • サプライチェーン分析
  • バリューチェーン分析
  • 市場のエコシステム
  • IP分析
  • 貿易分析
  • スタートアップ分析
  • 原材料の分析
  • イノベーションマトリクス
  • パイプライン製品の分析
  • マクロ経済指標
  • 主な投資の分析
  • 主な成功要因
  • 競合の程度

市場力学と見通し

  • 市場力学
    • 促進要因
    • 機会
    • 抑制要因
    • 課題
  • 規制情勢
  • ポーターの分析
  • 将来の混乱についての特別な考察

バーチャルプロダクションの世界市場:技術別

  • 市場概要
  • 仮想現実(VR)
  • 拡張現実(AR)
  • 複合現実(MR)

バーチャルプロダクションの世界市場:コンポーネント別

  • 市場概要
  • ハードウェアとソフトウェア

バーチャルプロダクションの世界市場:最終用途別

  • 市場概要
  • エンターテイメントとメディア
  • 自動車
  • ヘルスケア
  • 航空宇宙と防衛
  • その他

バーチャルプロダクションの世界市場規模:地域別

  • 市場概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • スペイン
    • フランス
    • 英国
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ(MEA)
    • GCC諸国
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

競合情勢

  • 上位5社の比較
  • 主要企業の市場ポジショニング(2021年)
  • 主な市場企業が採用した戦略
  • 主要成功戦略
  • 市場における最近の活動
  • 主要企業の市場シェア(2021年)

主要企業プロファイル

  • Epic Games(US)
  • NVIDIA Corporation(US)
  • Autodesk, Inc.(US)
  • The Walt Disney Company(US)
  • Unity Technologies(US)
  • Microsoft Corporation(US)
  • Adobe Inc.(US)
  • Foundry(UK)
  • Blackmagic Design Pty. Ltd.(Australia)
  • Intel Corporation(US)
  • Weta Digital(New Zealand)
  • Framestore(UK)
  • DNEG(UK)
  • Technicolor SA(France)
  • Industrial Light & Magic(US)
  • Digital Domain(US)
  • Ubisoft Entertainment SA(France)
  • Sony Corporation(Japan)
  • The Third Floor(US)
  • Zero Density(Turkey)
目次
Product Code: SQMIG50H2006

Global Virtual Production Market size was valued at USD 2.92 billion in 2022 and is poised to grow from USD 3.36 billion in 2023 to USD 10.19 billion by 2031, at a CAGR of 14.9% during the forecast period (2024- 2031).

The Global Virtual Production Market is transforming the entertainment industry by merging virtual and physical production realms, delivering immersive and visually captivating experiences. This innovative market harnesses advanced technologies like virtual reality (VR), augmented reality (AR), and real-time rendering to seamlessly integrate virtual elements into the real world. Its primary objective is to streamline workflows, cut costs, and unlock creative potential for filmmakers, content creators, and production teams. Through virtual production techniques such as virtual sets, digital characters, and virtual cinematography, professionals can craft lifelike environments, seamless visual effects, and compelling storytelling, thereby enhancing the quality and efficiency of film, television, gaming, and other media productions. Several factors drive the growth of the virtual production market. There's a rising demand for visually striking and immersive content, driven by the popularity of high-quality visual effects and interactive storytelling. Moreover, virtual production offers substantial cost savings by minimizing the need for physical sets, location shoots, and post-production editing, making it appealing to both large-scale productions and independent filmmakers. Additionally, advancements in real-time rendering technologies and hardware accessibility, such as powerful GPUs and motion capture systems, have made virtual production more accessible and efficient than ever before. While the virtual production market presents ample opportunities, it also encounters restraints and challenges. One key challenge is the initial investment required to establish a virtual production pipeline, encompassing hardware, software, and skilled personnel. Furthermore, seamlessly integrating virtual and physical production workflows can be intricate, demanding expertise and coordination across various departments. Nonetheless, as the market matures and technologies evolve, these barriers are gradually being overcome. Key trends in the virtual production market include the integration of AI-driven technologies for realistic simulations and dynamic character interactions, the growth of virtual production studios equipped with advanced setups, and the adoption of real-time collaborative platforms for remote production. These trends are reshaping content creation, fostering creativity, collaboration, and efficiency throughout the production process.

Top-down and bottom-up approaches were used to estimate and validate the size of the Global Virtual Production Market and to estimate the size of various other dependent submarkets. The research methodology used to estimate the market size includes the following details: The key players in the market were identified through secondary research, and their market shares in the respective regions were determined through primary and secondary research. This entire procedure includes the study of the annual and financial reports of the top market players and extensive interviews for key insights from industry leaders such as CEOs, VPs, directors, and marketing executives. All percentage shares split, and breakdowns were determined using secondary sources and verified through Primary sources. All possible parameters that affect the markets covered in this research study have been accounted for, viewed in extensive detail, verified through primary research, and analyzed to get the final quantitative and qualitative data.

Global Virtual Production Market Segmental Analysis

Global Virtual Production Market is segmented based on technology, component, end use, and region. By technology, the market is segmented into virtual reality (VR), augmented reality (AR), and mixed reality (MR). By component, the market is segmented into hardware and software. By end use, the market is segmented into entertainment and media, automotive, healthcare, aerospace and defense, and others. By region, the market is segmented into North America, Europe, Asia Pacific, Middle East and Africa, and Latin America.

Drivers of the Global Virtual Production Market

The increasing need for top-notch, visually engaging content across various industries like entertainment, gaming, advertising, and e-commerce is fueling the uptake of virtual production methods. Virtual production empowers filmmakers and content creators to craft lifelike environments, characters, and visual effects, thereby enriching the viewer experience. For instance, blockbuster films such as "The Mandalorian" and "Avengers: Endgame" leveraged virtual production techniques to produce breathtaking and immersive worlds, contributing significantly to their phenomenal success.

Restraints in the Global Virtual Production Market

Deploying virtual production setups entails significant initial expenses, encompassing specialized equipment, powerful computers, motion capture systems, and designated studio areas. This upfront investment for virtual production may present a hurdle for smaller production studios and independent filmmakers. Furthermore, building the requisite infrastructure and acquiring the technical know-how to operate and upkeep virtual production systems demand substantial resources, potentially hindering broad adoption.

Market Trends of the Global Virtual Production Market

The incorporation of extended reality (XR), comprising augmented reality (AR), virtual reality (VR), and mixed reality (MR), represents a notable trend in the virtual production market. Content creators are harnessing XR technologies to seamlessly merge real-world elements with virtual environments, unlocking fresh opportunities for storytelling and immersive experiences. For instance, the utilization of AR in live events and broadcast productions enables the real-time overlay of virtual graphics and effects onto physical settings, elevating audience engagement levels.

Table of Contents

Executive Summary

  • Market Overview
  • Wheel of Fortune

Research Methodology

  • Information Procurement
  • Secondary & Primary Data Sources
  • Market Size Estimation
  • Market Assumptions & Limitations

Parent Market Analysis

  • Market Overview
  • Market Size
  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Opportunities
    • Restraints
    • Challenges

Key Market Insights

  • Technology Analysis
  • Pricing Analysis
  • Supply Chain Analysis
  • Value Chain Analysis
  • Ecosystem of the Market
  • IP Analysis
  • Trade Analysis
  • Startup Analysis
  • Raw Material Analysis
  • Innovation Matrix
  • Pipeline Product Analysis
  • Macroeconomic Indicators
  • Top Investment Analysis
  • Key Success Factor
  • Degree of Competition

Market Dynamics & Outlook

  • Market Dynamics
    • Drivers
    • Opportunities
    • Restraints
    • Challenges
  • Regulatory Landscape
  • Porters Analysis
    • Competitive rivalry
    • Threat of Substitute Products
    • Bargaining Power of Buyers
    • Threat of New Entrants
    • Bargaining Power of Suppliers
  • Skyquest Special Insights on Future Disruptions
    • Political Impact
    • Economic Impact
    • Social Impact
    • Technical Impact
    • Environmental Impact
    • Legal Impact

Global Virtual Production Market by Technology

  • Market Overview
  • virtual reality (VR)
  • augmented reality (AR)
  • and mixed reality (MR)

Global Virtual Production Market by Component

  • Market Overview
  • hardware and software

Global Virtual Production Market by End Use

  • Market Overview
  • entertainment and media
  • automotive
  • healthcare
  • aerospace and defense
  • and others

Global Virtual Production Market Size by Region

  • Market Overview
  • North America
    • USA
    • Canada
  • Europe
    • Germany
    • Spain
    • France
    • UK
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • South Korea
    • Rest of Asia-Pacific
  • Latin America
    • Brazil
    • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa (MEA)
    • GCC Countries
    • South Africa
    • Rest of MEA

Competitive Landscape

  • Top 5 Player Comparison
  • Market Positioning of Key Players, 2021
  • Strategies Adopted by Key Market Players
  • Top Winning Strategies
    • By Development
    • By Company
    • By Year
  • Recent Activities in the Market
  • Key Companies Market Share (%), 2021

Key Company Profiles

  • Epic Games (US)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • NVIDIA Corporation (US)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Autodesk, Inc. (US)
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    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • The Walt Disney Company (US)
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    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Unity Technologies (US)
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    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Microsoft Corporation (US)
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    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Adobe Inc. (US)
    • Company Overview
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    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Foundry (UK)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Blackmagic Design Pty. Ltd. (Australia)
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    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Intel Corporation (US)
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    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Weta Digital (New Zealand)
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    • Key Developments
  • Framestore (UK)
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    • Financial Updates
    • Key Developments
  • DNEG (UK)
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    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Technicolor SA (France)
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    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Industrial Light & Magic (US)
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    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Digital Domain (US)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Ubisoft Entertainment SA (France)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Sony Corporation (Japan)
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    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • The Third Floor (US)
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    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Zero Density (Turkey)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments