市場調査レポート
商品コード
1471063
列車用バッテリーの世界市場:バッテリー、バッテリー技術、アプリケーション、機関車別-2024-2030年予測Train Battery Market by Battery (Lead Acid, Lithium-Ion, Nickel Cadmium), Battery Technology (Conventional Lead Acid, Fibre PNE, Gel Tubular), Application, Locomotive - Global Forecast 2024-2030 |
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列車用バッテリーの世界市場:バッテリー、バッテリー技術、アプリケーション、機関車別-2024-2030年予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 即日から翌営業日
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列車用バッテリーの世界市場規模は、2023年に6億2,261万米ドルと推定され、2024年には6億6,588万米ドルに達し、CAGR 7.34%で2030年には10億2,276万米ドルに達すると予測されています。
列車用バッテリーは、外部接続を備えた1つまたは複数の電気化学セルで構成されるバッテリーで、列車の車載電気システムに電気を供給できます。貨物列車、旅客列車、ハイブリッド列車、地下鉄システムなど、鉄道業界を筆頭にいくつかの業界が列車用バッテリーを使用しています。よりクリーンなエネルギー・ソリューションを提唱する地域は、ハイブリッド列車や完全な電気列車の採用を支持しており、市場需要の増加を後押ししています。しかし、どのような気象条件下でも最適に作動する大容量バッテリーを製造するのは難しい課題です。バッテリー管理システム、容量増加技術、過酷な環境条件や高負荷サイクルに耐える技術の調査は、市場関係者にとって製品革新の重要な手段となり得る。技術的に先進的な列車の出現は、バッテリー・メーカーに多くの機会を提供します。例えば、高速自動運転列車の開発には、高速負荷に対応できるバッテリーが必要となります。市場関係者は、軽量化、エネルギー密度の向上、長寿命化につながる先端材料を使った電池の開発に取り組んでいます。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 6億2,261万米ドル |
予測年[2024] | 6億6,588万米ドル |
予測年 [2030] | 10億2,276万米ドル |
CAGR(%) | 7.34% |
電池:リチウムイオン電池は、より長い電池寿命と高い効率を必要とする列車に適しています。
鉛蓄電池はおそらく最も古いタイプの二次電池です。新しい技術が利用可能であるにもかかわらず、鉛蓄電池は、高いサージ電流を供給する能力、つまり高い出力対重量比のため、依然として人気があります。しかし、エネルギー重量比とエネルギー体積比が著しく低いため、他のモデルと比べて全体的な容量が少なく、寿命も短いです。リチウムイオン・バッテリーは、他のバッテリー技術に比べて多くの利点があります。リチウムイオン・バッテリーはエネルギー密度が高く、より多くのエネルギーを蓄えることができるため、パワフルでありながらコンパクトです。リチウムイオンバッテリーは自己放電が少ないため、待機時間が長いです。しかし、一般的に高価で、製造には高度な技術が必要です。ニッケル・カドミウム電池は頑丈で耐久性があり、幅広い温度範囲と過酷な条件に耐えるため、ヘビーデューティー用途に適しています。しかし、一般的に他の種類のバッテリーよりも大きく重いうえ、メモリー効果(部分的に放電した後に繰り返し充電すると、最大エネルギー容量が徐々に失われる現象)に悩まされます。
バッテリー技術:メンテナンスが容易でエネルギー密度が高いため、バルブ制御鉛バッテリーの使用が増加しています。
従来の鉛蓄電池は、低コストで信頼性が高いため、鉄道車両で一般的に使用されています。しかし、定期的なメンテナンスが必要であり、広範囲に使用するシナリオでは難しいかもしれないです。ファイバーPNEバッテリーは、従来の鉛酸ほど一般的ではないが、電力密度が高く寿命が長いため、鉄道用途で広く採用されています。ファイバーPNEバッテリーの需要は、その耐久性と堅牢性により、貨物列車や過酷な環境条件にある列車で特に高いです。ゲルチューブラー・バッテリーは優れたサイクル寿命と深い放電能力を持ち、鉄道輸送のバックアップ電源に非常に適しています。ポケットプレート・バッテリーは放電率が高く、機械的振動に強いため、鉄道用途に最適です。ポケットプレート・バッテリーは過酷な条件にも耐えるため、大型列車や貨物輸送によく使用されます。シンターPNEバッテリーはかなり高価ですが、高出力密度、コンパクト設計、長寿命など、目覚しい性能上の利点があります。このタイプのバッテリーは、急加速のために電力をバースト供給する能力があるため、高速列車に好まれます。バルブ制御鉛蓄電池は、基本的に密閉型鉛蓄電池であり、定期的なメンテナンスの必要なく電力を供給します。電気列車やスマート・トレイン・システムで特に需要が高いです。
用途乗客の快適性の向上が重視され、高度な補助バッテリーが採用されるようになった。
補助バッテリーは、しばしばアクセサリー・バッテリーと呼ばれ、列車システムの重要な構成要素です。補助バッテリーは、暖房、換気、空調(HVAC)、自動ドア、インフォテインメント・システムなどの要素に電力を供給します。そのため、このカテゴリーはアクセサリー・レベルで乗客の快適性と運行効率に大きく影響します。一方、スターター・バッテリーは、列車のエンジン・システムの電源として決定的な役割を果たします。これらのバッテリーはエンジンの点火を担当し、その安定した出力は列車システムの全体的な運転準備態勢を決定します。
機関車新幹線用高容量・長寿命バッテリーの必要性
高速新幹線には、制御、通信、照明システムなど、最先端の列車用バッテリーの世界技術が最大限に活かされています。新幹線の優れた運行効率と乗客の安全を維持するためには、バッテリーの信頼性と耐久性が重要な役割を果たします。ディーゼル機関車では、エンジンの点火に必要な電力を大型蓄電池が供給しています。さらに、エンジンが動いていないときには、車内の照明、ブレーキ、電子機器に電力を供給します。ディーゼル・マルチプル・ユニット(DMU)は、主に車両の始動手順と補助サービスに従事するバッテリーを使用して機能します。これらのシステムには、空調、照明、車内通信装置などが含まれます。電気機関車の列車用バッテリーは、車載制御システムや緊急システムに電力を供給し、運転効率と全体的な安全性を確保しています。電気式マルチプル・ユニット(EMU)の列車用バッテリーの世界は、制御システム、プラグ・ドア、非常システムに電力を供給します。このタイプのバッテリーは、乗客の安全性と快適性を維持しながら、シームレスな運行を保証します。貨車は、GPSベースの追跡システム、ブレーキ・システム、冷凍装置に電力を供給するため、堅牢な車両用バッテリーに依存しています。標準的なライトレール・システム、路面電車、モノレールでは、照明や空調システムから車両の運転制御まで、多くの機能を作動させるために列車用バッテリーが採用されています。地下鉄の列車は、予期せぬ停電時に非常ブレーキ、照明、空調システムなどの重要なシステムをサポートするため、電源バックアップ用の大容量バッテリーを利用しています。旅客用客車は、照明、ドア、HVACシステム、情報表示システムなどの重要な機能を作動させるために列車用バッテリーを使用しています。
地域別インサイト
南北アメリカでは、列車用バッテリーの世界市場は安定した成長傾向を示しており、主に環境に優しい電源への段階的なシフトが後押ししています。米国とカナダを擁する北米は、機関車へのリチウムイオン電池の使用を促進する技術に投資しています。急成長するアジアの都市化と工業化により、鉄道輸送インフラへの需要が高まっています。この地域の企業は、一貫した技術革新と広大な製造施設を通じて、この地域の生産能力に大きく貢献しています。アジア諸国、特に中国、日本、インドは、トラクション・バッテリーの信頼性と効率を高めることに注力しています。同地域のハイブリッド列車や電気列車の採用率の高さは、列車用バッテリーが果たす役割の重要性を物語っています。欧州は堅牢な鉄道網で知られ、信頼性の高い列車用バッテリーの世界インフラが必要です。持続可能性が最大の関心事である欧州市場では、メンテナンスが少なく環境に優しいバッテリー・システムが強く求められています。このため、ニッケル水素(NiMH)やリチウムイオン電池の使用と生産が増加しています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは列車用バッテリーの世界市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略と製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、列車用バッテリーの世界市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.列車用バッテリーの世界市場の市場規模および予測は?
2.列車用バッテリーの世界市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.列車用バッテリーの世界市場の技術動向と規制枠組みは?
4.列車用バッテリーの世界市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.列車用バッテリーの世界市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[185 Pages Report] The Train Battery Market size was estimated at USD 622.61 million in 2023 and expected to reach USD 665.88 million in 2024, at a CAGR 7.34% to reach USD 1,022.76 million by 2030.
Train batteries are batteries that consist of one or more electrochemical cells with external connections that can supply electricity to on-board electrical systems in trains. Several industries use train batteries, most notably the railway industry, for freight trains, passenger trains, hybrid trains, and subway systems. Regions advocating for cleaner energy solutions are favoring the adoption of hybrid and fully electric trains, powering an increased market demand. However, manufacturing high-capacity batteries that operate optimally under any weather conditions can be challenging. Research into battery management systems, capacity-increasing techniques, and technologies to withstand harsh environmental conditions or heavy-duty cycles could offer vital avenues for product innovation for market players. The emergence of technologically advanced trains provides numerous opportunities for battery manufacturers. For instance, the development of high-speed and automatic trains would require batteries that can handle high-speed loads. Market players are working on the development of batteries with advanced materials, leading to reduced weight, increased energy density, and longer lifetimes.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 622.61 million |
Estimated Year [2024] | USD 665.88 million |
Forecast Year [2030] | USD 1,022.76 million |
CAGR (%) | 7.34% |
Battery: High suitability of lithium-ion batteries for trains requiring longer battery life and higher efficiency
Lead acid batteries are probably the oldest type of rechargeable battery. Despite newer technologies available, lead acid batteries remain popular due to their ability to provide high surge currents, meaning they have high power-to-weight ratios. However, they have a significantly lower energy-to-weight ratio and energy-to-volume ratio, meaning they provide less overall capacity and have a shorter lifespan compared to the other models. Lithium-ion batteries offer many advantages over other battery technologies. They provide high energy density, meaning they can store more energy, making them powerful yet compact. Lithium-ion batteries have a lower self-discharge, enabling them to have longer standby time. However, they are generally more expensive and require sophisticated technology for manufacturing. Nickel-cadmium batteries are rugged and durable, and they tolerate a wide range of temperatures and harsh conditions, making them suitable for heavy-duty applications. However, they are typically larger and heavier than other battery types and suffer from a memory effect, a phenomenon where they gradually lose their maximum energy capacity if repeatedly recharged after being only partially discharged.
Battery Technology: Rising use of valve-regulated lead batteries owing to their low maintenance and high energy density
Conventional lead acid batteries are commonly used in trains due to their low cost and high reliability, and their demand is driven by their affordability for moderate power requirements. However, they require regular maintenance, which might be challenging in extensive-use scenarios. Fibre PNE batteries, although not as common as conventional lead acid, are adopted extensively in railway applications due to their high power density and longer lifespan. The demand for Fibre PNE batteries is particularly high among freight trains and those in extreme environmental conditions due to their durability and robustness. Gel Tubular batteries offer excellent cycle life and deep discharge capabilities, making them highly suitable for backup power in rail transport. Pocket Plate batteries have high discharge rates and are resistant to mechanical vibrations, which makes them ideal for railway applications. These are often used in heavy-duty trains and cargo transportation due to their resilience against extreme conditions. Although significantly more expensive, Sinter PNE batteries offer remarkable performance benefits, such as high power density, compact design, and extended lifetime. This battery type is preferred for high-speed trains due to its ability to supply power in bursts for quick acceleration. Valve-regulated lead acid batteries are essentially sealed lead acid batteries, providing power without the need for regular maintenance. They have a particularly high demand for electric trains and smart train systems.
Application: High emphasis on improved passenger comfort leading to the adoption of advanced auxiliary batteries
Auxiliary batteries, often referred to as accessory batteries, are crucial components of train systems. They power elements such as the heating, ventilation, and air conditioning (HVAC), automatic doors, and infotainment systems. This category, therefore, largely impacts passenger comfort and operational efficiency on an accessory level. Starter batteries, in contrast, play a decisive role in powering up the train engine systems. These batteries are responsible for igniting the engine, and their consistent output determines the overall operational readiness of the train systems.
Locomotive: Need for high capacity and long-life batteries for bullet trains
High-speed bullet trains maximize cutting-edge train battery technology for control, communication, and lighting systems. The battery's reliability and durability play a crucial part in maintaining the bullet train's superb operational effectiveness and passenger safety. In diesel locomotives, large train batteries provide the needed power for engine ignition. Additionally, these batteries supply power for on-board lights, brakes, and electronics when the engine is not running. The diesel multiple unit (DMU) functions using batteries that are chiefly engaged in vehicle startup procedures and auxiliary services. These systems include HVAC, lighting, and on-board communication devices. Train batteries in electric locomotives power onboard control systems and emergency systems, ensuring operation efficiency and overall safety. The train battery in an electric multiple unit (EMU) powers the control systems, the plug doors, and emergency systems. This type of battery guarantees seamless operations while maintaining passenger safety and comfort. Freight wagons rely on robust train batteries to power GPS-based tracking systems, braking systems, and refrigeration units. In standard light rail systems, trams, and monorails, train batteries are employed to operate a plethora of functions- from lighting and air conditioning systems to the vehicle's operational controls. Metro trains utilize high-capacity batteries for power backup to support critical systems such as emergency braking, lights, and air conditioning systems during unexpected power outages. Passenger coaches use train batteries to run vital features such as lighting, doors, HVAC systems, and information display systems.
Regional Insights
In the Americas, the train battery market is displaying a steady growth trend, primarily instigated by the gradual shift towards eco-friendly power sources. North America, with the U.S. and Canada, is investing in technologies that promote the use of lithium-ion batteries in locomotives. Asia's burgeoning urbanization and industrialization have resulted in heightened demands for railway transport infrastructure. Companies in the region contribute significantly to the region's production capabilities through consistent technological innovation and expansive manufacturing facilities. Asian countries, particularly China, Japan, and India, are focusing on making traction batteries more reliable and efficient. The region's significant adoption rate of hybrid and electric trains further portrays the critical role train batteries play. Europe is known for its robust train network, necessitating a dependable train battery infrastructure. The European market, where sustainability is a prime concern, demonstrates a strong preference for low-maintenance, eco-friendly battery systems. This has led to the increasing use and production of nickel-metal hydride (NiMH) and lithium-ion batteries.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Train Battery Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Train Battery Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Train Battery Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include AEG Power Solutions B.V., BorgWarner Inc., Crown Battery Manufacturing Co., East Penn Manufacturing Company, EnerSys, Exide Industries Ltd., First National Battery, Forsee Power, GS Yuasa Corporation, Hitachi Ltd., Hoppecke Batterien GmbH & Co. KG, National Railway Supply Inc., Power & Industrial Battery Systems GmbH, Sec Industrial Battery International Ltd., Shield Batteries Limited, Shuangdeng Group Co, Ltd., Sunlight Group, TotalEnergies SE, and Train Battery.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Train Battery Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Train Battery Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Train Battery Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Train Battery Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Train Battery Market?