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市場調査レポート
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1198651

列車用バッテリー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Train Battery Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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列車用バッテリー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

列車用バッテリー市場は5億850万米ドルとなり、予測期間中にCAGR5.28%で推移し、6億9452万米ドルを超えると予想されています。

主なハイライト

  • 旅客需要の増加、鉄道を利用した貨物・物流輸送の拡大が、予測期間中の列車用バッテリー市場の需要を促進すると予想されます。
  • COVID-19の期間中、世界の鉄道ネットワークでは、貨物・物流輸送と地下鉄の利用頻度が着実に減少しています。これは、主要な輸送ニーズに貨物鉄道を使用しているさまざまな製造工場や鉱物処理工場が閉鎖されたことに起因しています。さらに、全国で厳格な施錠が行われたため、地下鉄の駅での乗客数が減少しました。
  • さらに、2021年以降は、鉄道網全体で地下鉄プロジェクトや貨物輸送が拡大し、着実な回復が見られました。鉄道車両の需要は、世界の鉄道輸送セクターにおける政府の取り組みが改善されるにつれて、一貫して上昇しています。
  • 鉄道の輸送ニーズの高まりに対応するため、世界各地の地方政府は州内の高速輸送ネットワークを拡大し、都市住民にとって公共交通がより利用しやすくなるようにしています。これは、都市鉄道輸送の開発に多額の投資を行うことで実現されています。特に、地下鉄などの高速鉄道の開発に重点が置かれており、長期的な予測期間において、鉄道用電池の需要を高めると予想されます。
  • さらに、アジア太平洋地域は、中国、インド、日本、韓国における鉄道網の急速な拡大により、最も高い成長率を記録すると予想されます。同地域の政府は、現地化を進めるためにFDIに注力しており、これが鉄道用電池の需要を後押しすると予想されます。

鉄道車両用バッテリーの市場動向

補助バッテリーの需要増が市場成長を促進

  • 地域政府による鉄道網の拡大や、鉄道輸送の低コスト化により、世界全体で鉄道の乗客数は4倍に増加しています。
  • 鉄道網を拡大するための需要は、快適な周囲温度を維持するために実行可能な暖房、換気、空調(HVAC)ユニットを提供する地下鉄、客車、路面電車の採用可能性を吹き込みます。
  • 主要企業と政府は、プロジェクトをまとめ、新しい車両を導入し、より高度なHVACシステムで現在の車両を更新しています。新しい変化の大部分は、旅客列車を中心に見ることができます。
  • 例えば、2022年2月、Maharashtra Rail Infrastructure Development Corporation Limited(MRIDC)は、Pune-Nashik準高速鉄道回廊を共同開発するため、関心のある鉄道請負会社から提案を募集しました。客車は、配管や空調などのユーティリティをはじめ、さまざまな最先端の工夫を凝らして作られました。
  • 2021年8月、インド鉄道は、同社の最高級旅客列車「ラージダニ・エクスプレス」が間もなくスマートな姿に生まれ変わると発表しました。この列車の新しい客車は、乗客にとってよりスマートな環境を可能にし、全体的な安全性と快適性を高めることになります。すべての車両にスマートな空調システムが搭載され、車両内の空気の質を調整することが可能になります。
  • これらの要因や開発を考慮すると、補助バッテリーの需要は予測期間中に高い成長率を示すと予想されます。

アジア太平洋地域が最速で成長する見込み

  • アジア太平洋地域は、世界最大の鉄道網を有し、貨物・物流輸送や旅客輸送の拡大により、世界経済を牽引しています。インド、中国、日本を含むアジア太平洋地域の主要国は、広大な鉄道網を有しており、鉄道用電池の潜在的な需要を提供しています。
  • インドは世界で5番目に大きな地下鉄網を有しています。2022年9月現在、インドの地下鉄路線は20都市を超え、総延長距離は810kmに達しています。さらに、27都市をカバーする980kmの地下鉄・高速鉄道輸送のパイプライン・プロジェクトを保有しています。州レベルの政府当局は、各都市のメトロネットワークを強化するための本格的な取り組みを行っています。
  • 例えば、テランガナ州政府は2022年11月、ハイデラバード地下鉄をシャムシャバードのラジブ・ガンディー国際空港(RGIA)まで延長するために約6,250クロー(約7億5000万米ドル)を費やすことを決定しました。2022年12月9日、K Chandrashekar Rao州首相は、31kmの空港メトロ路線の基礎を築いた。
  • 2022年11月、コルカタ政府はインド鉄道に対し、全長6.5kmのジョカ-タラタラメトロ回廊を追加してメトロ列車の商業運転を開始することを承認しました。このパイプラインの地下鉄路線の対象駅は、ジョカ、タクルプル、サケルバッド、ベハラ・チョウラスタ、ベハラ・バザール、タラタラなどです。
  • さらに、中国は鉄道分野に勢いを与えるため、インフラ網の拡大にも力を入れています。2021年、中国は固定鉄道資産に1178億6000万米ドルを投資し、2022年の計画では3300kmの新規鉄道路線に投資し、そのうち約1400kmが高速鉄道、1900kmが通常速度鉄道の線路であるとしています。
  • これらの要因や発展を考慮すると、機関車、客車、地下鉄などの需要は、列車用バッテリー市場に大きな勢いを与えると予想されます。

列車用バッテリー市場の競合分析

列車用バッテリー市場は部分的に断片化されており、主要なプレーヤーとしては、株式会社東芝、日立製作所、株式会社ジーエス・ユアサコーポレーション、BorgWarner Akasol AG、その他が挙げられます。各社は、他の市場参入企業を買収したり、他の市場参入企業と戦略的提携を結んだりして、その存在感を高めています。

企業は、主要な鉄道車両メーカーと長期的な提携関係を維持し、始動ユニットと補助ユニットの両方を含む列車用バッテリーのシームレスな供給を維持しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターズファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:単位:百万米ドル)

  • バッテリーの種類
    • 鉛蓄電池
    • ニッケル・カドミウム電池
    • リチウムイオン電池
  • アプリケーションタイプ
    • スターターバッテリー
    • 補機用電池
  • 車両別
    • 機関車
    • 地下鉄
    • モノレール
    • 路面電車
    • 貨車
    • 客車
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • GS Yuasa Corporation
    • Hitachi Rail Limited
    • BorgWarner Akasol AG
    • Amara Raja Batteries Ltd.
    • Exide Industries Limited
    • Shuangdeng Group Co, Ltd.
    • Toshiba Corporation
    • HBL Power Systems Limited
    • Enersys
    • East Penn Manufacturing Company

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 93352

The train battery market is valued at USD 508.50 million, and it is expected to register a CAGR of 5.28% during the forecast period surpassing a net valuation of 694.52 million during the same period.

Key Highlights

  • Rising demand for passenger travel and expansion in freight and logistics transportation using railways is anticipated to propel the demand for the train battery market over the forecast period.
  • During COVID-19, the global rail network witnessed a steady decline in freight and logistics transport and metro ridership frequency. This is attributed to the shutdown of various manufacturing and mineral processing plant which uses freight railway for their key transportation needs. Further, strict lockdowns were imposed across the country, which resulted in a downfall in passenger traffic at metro stations.
  • Moreover, post-2021, the period witnessed a steady recovery with expanding metro projects and freight operations across the railway network. Demand for rolling stock has consistently risen with improving government uptake in the global railway transportation sector.
  • To meet the growing transportation needs across the Railway, regional government across the globe is expanding their rapid transit networks within the states to make public transportation more accessible for the urban population. This is done by investing heavily in developing urban rail transit. The focus is on developing high-speed trains, especially Metro trains, for passenger travel which is anticipated to boost the demand for train batteries over the longer term forecast period.
  • Further, Asia Pacific is expected to register the highest growth rate owing to the rapid expansion of the railway network in China, India, Japan, and South Korea. The regional government is focusing on FDI to bring localization which is anticipated to aid the demand for train batteries.

Train Battery Market Trends

Rising Demand for Auxiliary Battery to Propel Market Growth

  • Across the globe, the passenger network in the railways has witnessed a four-fold increase owing to expansion in the railway network by the regional government and cost affordability offered by railway transportation.
  • The demand for expanding the railway network infuses the adoption potential of metros, passenger coaches, and trams offered with viable heating, ventilation, and air conditioning (HVAC)units to maintain a pleasant ambient temperature.
  • Key companies and the government are wrapping up projects, introducing new train coaches, and updating the current fleet with more advanced HVAC systems. The majority of the new changes can be seen around the passenger train.
  • For instance, in February 2022, Maharashtra Rail Infrastructure Development Corporation Limited (MRIDC) invited proposals from interested railway contractor companies to develop the Pune -Nashik semi-high-speed rail corridor jointly. Coaches were built using a variety of cutting-edge innovations, including plumbing, HVAC, and other utilities.
  • In August 2021, Indian Railway announced that its most premium passenger train, Rajdhani Express, will soon get a smart makeover. The new coaches in the train enable a smarter environment for passengers and will enhance overall safety and comfort. All the coaches shall be enabled with smarter HVAC systems to regulate the air quality in the coaches.
  • Considering these factors and development, demand for the auxiliary battery is anticipated to witness a high growth rate during the forecast period.

Asia-Pacific is Expected to Grow at the Fastest Rate in the Market

  • Asia Pacific accommodates the largest Railway network keeping the global economy way ahead with its freight and logistic transportation and passenger traffic expansion. Key Asian-Pacific countries, including India, China, and Japan, accommodate vast rail networks, providing potential demand for the train battery.
  • India has the fifth largest metro network in the world. As of September 2022, Metro lines in India surpassed 20 cities with total coverage of 810 kilometres. In addition, the country hosts 980 km of pipeline projects of metro and rapid rail transit covering 27 cities. State-level government authorities are taking serious initiatives to boost the metro network in their respective cities.
  • For instance, in November 2022, the Telangana government decided to spend approximately INR 6,250 crore (around USD 750 Million) to extend the Hyderabad Metro to the Rajiv Gandhi International Airport (RGIA) in Shamshabad. On December 9, 2022, Chief Minister K Chandrashekar Rao laid the foundation for the 31-km Airport Metro route.
  • In November 2022, the Kolkata government approved the Indian Railways for commencing the commercial operation of metro trains on the additional 6.5 km long Joka-Taratalametro corridor. The station covered under this pipeline's metro line includes Joka, Thakurpur, Sakherbad, Behala Chowrasta, Behala Bazar, and Taratala.
  • Furthermore, China is also focusing on expanding its infrastructure network to provide momentum to its railway sector. In 2021, China invested USD 117.86 billion in fixed rail assets, and its plan for 2022 was to invest in 3,300 km of new railway lines, in which approximately 1400 km of the railway lines are high-speed rail, and 1900 km of railway lines are normal speed rail tracks.
  • Considering these factors and development, demand for locomotives, passenger coaches, metro, etc., is anticipated to provide significant momentum to the train battery market.

Train Battery Market Competitor Analysis

The train battery market is partially fragmented, and some of the major players in the market are Toshiba Corporation, Hitachi, GS Yuasa Corporation, BorgWarner Akasol AG, and Others. The companies are expanding their presence by acquiring other market participants and forming strategic alliances with other players in the market.

Companies are maintaining longer-term alliances with the key rolling stock manufacturer to maintain the seamless supply of the train battery, both started and auxiliary units.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porters Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Million)

  • 5.1 Battery Type
    • 5.1.1 Lead Acid Battery
    • 5.1.2 Nickel Cadmium Battery
    • 5.1.3 Lithium Ion Battery
  • 5.2 Application Type
    • 5.2.1 Starter Battery
    • 5.2.2 Auxiliary Battery
  • 5.3 By Rolling Stock
    • 5.3.1 Locomotive
    • 5.3.2 Metro
    • 5.3.3 Monorail
    • 5.3.4 Tram
    • 5.3.5 Freight Wagon
    • 5.3.6 Passenger Coaches
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 GS Yuasa Corporation
    • 6.2.2 Hitachi Rail Limited
    • 6.2.3 BorgWarner Akasol AG
    • 6.2.4 Amara Raja Batteries Ltd.
    • 6.2.5 Exide Industries Limited
    • 6.2.6 Shuangdeng Group Co, Ltd.
    • 6.2.7 Toshiba Corporation
    • 6.2.8 HBL Power Systems Limited
    • 6.2.9 Enersys
    • 6.2.10 East Penn Manufacturing Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS