お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ
株式会社グローバルインフォメーション
表紙:スマートテレビの世界市場:業界動向、市場シェア・規模・成長率・機会および予測(2021年~2026年)
市場調査レポート
商品コード
999888

スマートテレビの世界市場:業界動向、市場シェア・規模・成長率・機会および予測(2021年~2026年)

Smart TV Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2021-2026

出版日: | 発行: IMARC Services Private Limited | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2-3営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=110.15円
スマートテレビの世界市場:業界動向、市場シェア・規模・成長率・機会および予測(2021年~2026年)
出版日: 2021年04月12日
発行: IMARC Services Private Limited
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2-3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のスマートテレビの市場規模は、2020年に2,021億米ドルに達しました。スマートテレビ(TV)は、コネクテッドTVとも呼ばれ、インターネット接続と一体化されており、さまざまなアプリケーションからのオンデマンドコンテンツ、ストリーミングサービスへのアクセス、および他のワイヤレスデバイスと接続する機能などの幅広い機能の提供に役立ちます。また、ケーブル、衛星、または無線(OTA)送信を受動的に受信することもできます。これに加えて、スマートテレビには、TVオペレーティングシステムとグラフィカルユーザーインターフェイス(GUI)と併せて、追加のハードウェアと接続があります。これらのアダプテーションは、視聴者が接続されたデバイスの機能にアクセスして制御し、インターネットビデオサービスからコンテンツをストリーミングするのに役立ちます。

急速な都市化、所得水準の上昇、高速インターネットの容易な利用可能性により、YouTube Premium、Netflix、Hulu、Vimeo、Amazon PrimeVideoなどのオンラインビデオストリーミングチャネルへの消費者の支出が増加しています。これに伴い、スマートテレビはキーボード、マウス、スマートフォン、タブレットなどの入力機器にワイヤレスで接続し、使いやすさを向上させ、テキスト入力、ナビゲーション、インターネットブラウジングが可能なため、世界中で需要が高まっています。さらに、Xiaomi、Micromax、OnePlusなどの主要なスマートフォンメーカーの一部は、スマートテレビに大きな関心を寄せています。その結果、彼らは数年前からSonyやSamsungのような電子工業大手によって支配されてきたスマートテレビ市場への参入に焦点を合わせています。これとは別に、業界の技術進歩に伴い、4K解像度のテレビの採用も、今後数年間で市場成長を後押しすると予想されています。世界のスマートテレビ市場は、今後5年間で緩やかな成長を示すと予想されています。

当レポートは、世界のスマートテレビ市場について調査しており、業界動向、市場予測、解像度タイプ・画面サイズ・画面タイプ・技術・プラットフォーム・流通チャネル・アプリケーション・地域別の市場分析、競合情勢、主要企業のプロファイル等の情報を提供しています。

目次

第1章 序文

第2章 範囲と調査方法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

第5章 世界のスマートテレビ市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響
  • 解像度タイプ別の市場セグメンテーション
  • 画面サイズ別の市場セグメンテーション
  • 画面タイプ別の市場セグメンテーション
  • 技術別の市場セグメンテーション
  • プラットフォーム別の市場セグメンテーション
  • 流通チャネル別の市場セグメンテーション
  • アプリケーション別の市場セグメンテーション
  • 地域別の市場セグメンテーション
  • SWOT分析
    • 概要
    • 強み
    • 弱点
    • 市場機会
    • 脅威
  • バリューチェーン分析
    • 概要
    • 研究開発
    • 原材料調達
    • 製造
    • マーケティング
    • 流通
    • 輸出
    • エンドユーザー
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 価格分析

第6章 解像度タイプ別の市場セグメンテーション

  • 4K UHD TV
  • HDテレビ
  • フルHDテレビ
  • 8Kテレビ

第7章 画面サイズ別の市場セグメンテーション

  • 32インチ未満
  • 32~45インチ
  • 46~55インチ
  • 56~65インチ
  • 65インチ以上

第8章 画面タイプ別の市場セグメンテーション

  • フラット
  • 曲面

第9章 技術別市場セグメンテーション

  • LCD(液晶ディスプレイ)
  • LED(発光ダイオード)
  • OLED(有機発光ダイオード)
  • QLED(量子ドット発光ダイオード)

第10章 プラットフォーム別の市場セグメンテーション

  • Android
  • Roku
  • WebOS
  • Tizen OS
  • iOS
  • MyHomeScreen
  • その他

第11章 流通チャネル別の市場セグメンテーション

  • オフライン
  • オンライン

第12章 アプリケーション別の市場セグメンテーション

  • 住宅
  • 商業

第13章 地域別の市場セグメンテーション

  • アジア太平洋地域
  • 欧州
  • 北米
  • 中東・アフリカ
  • ラテンアメリカ

第14章 スマートテレビの製造プロセス

  • 製品の概要
  • 原材料の要件
  • 製造プロセス
  • 主な成功とリスク要因

第15章 競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業 のプロファイル
    • Apple Inc.
    • Haier Group Corporation
    • Hisense Group Co. Ltd
    • Hitachi Ltd
    • Insignia Systems Inc.
    • Koninklijke Philips NV
    • LG Electronics Inc.
    • Panasonic Corporation
    • Samsung Electronics Co.
    • Sony Corporation
    • TCL Corporation
    • Vizio Inc.
    • Westinghouse Electric Corporation
図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Smart TV Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Smart TV Market: Sales Value (in Billion US$), 2015-2020
  • Figure 3: Global: Smart TV Market: Breakup by Resolution Type (in %), 2020
  • Figure 4: Global: Smart TV Market: Breakup by Screen Size (in %), 2020
  • Figure 5: Global: Smart TV Market: Breakup by Screen Type (in %), 2020
  • Figure 6: Global: Smart TV Market: Breakup by Technology (in %), 2020
  • Figure 7: Global: Smart TV Market: Breakup by Platform (in %), 2020
  • Figure 8: Global: Smart TV Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2020
  • Figure 9: Global: Smart TV Market: Breakup by Application (in %), 2020
  • Figure 10: Global: Smart TV Market: Breakup by Region (in %), 2020
  • Figure 11: Global: Smart TV Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2021-2026
  • Figure 12: Global: Smart TV Industry: SWOT Analysis
  • Figure 13: Global: Smart TV Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 14: Global: Smart TV Industry: Porter's Five Forces Analysis
  • Figure 15: Global: Smart TV (4K UHD TV) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 16: Global: Smart TV (HD TV) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 17: Global: Smart TV (Full HD TV) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 18: Global: Smart TV (8K TV) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 19: Global: Smart TV (Below 32 Inches) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 20: Global: Smart TV (32 to 45 Inches) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 21: Global: Smart TV (46 to 55 Inches) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 22: Global: Smart TV (56 to 65 Inches) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 23: Global: Smart TV (Above 65 Inches) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 24: Global: Smart TV (Flat) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 25: Global: Smart TV (Curved) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 26: Global: Smart TV (LCD) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 27: Global: Smart TV (LED) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 28: Global: Smart TV (OLED) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 29: Global: Smart TV (QLED) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 30: Global: Smart TV (Android) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 31: Global: Smart TV (Roku) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 32: Global: Smart TV (WebOS) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 33: Global: Smart TV (Tizen OS) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 34: Global: Smart TV (iOS) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 35: Global: Smart TV (MyHomeScreen) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 36: Global: Smart TV (Other Platforms) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 37: Global: Smart TV Market: Offline Sales (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 38: Global: Smart TV Market: Online Sales (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 39: Global: Smart TV (Residential) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 40: Global: Smart TV (Commercial) Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 41: Asia Pacific: Smart TV Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 42: Europe: Smart TV Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 43: North America: Smart TV Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 44: Middle East and Africa: Smart TV Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 45: Latin America: Smart TV Market: Sales Value (in Million US$), 2015-2020
  • Figure 46: Smart TV Manufacturing: Detailed Process Flow

List of Tables

  • Table 1: Global: Smart TV Market: Key Industry Highlights, 2020 and 2026
  • Table 2: Global: Smart TV Market: Breakup by Resolution Type (in Million US$), 2015-2020
  • Table 3: Global: Smart TV Market: Breakup by Screen Size (in Million US$), 2015-2020
  • Table 4: Global: Smart TV Market: Breakup by Screen Type (in Million US$), 2015-2020
  • Table 5: Global: Smart TV Market: Breakup by Technology (in Million US$), 2015-2020
  • Table 6: Global: Smart TV Market: Breakup by Platform (in Million US$), 2015-2020
  • Table 7: Global: Smart TV Market: Breakup by Distribution Channel (in Million US$), 2015-2020
  • Table 8: Global: Smart TV Market: Breakup by Application (in Million US$), 2015-2020
  • Table 9: Global: Smart TV Market: Breakup by Region (in Million US$), 2015-2020
  • Table 10: Global: Smart TV Market: Competitive Structure
  • Table 11: Global: Smart TV Market: Key Players
目次
Product Code: SR1020B274_Report

The global smart TV market reached a value of US$ 202.1 Billion in 2020. Smart televisions (TVs), also known as connected TVs, are integrated with internet connectivity, which assists in providing a wide range of features, such as on-demand content from different applications, access to streaming services, and the capability of connecting with other wireless devices. They can also receive cable, satellite or over the air (OTA) transmission passively. Besides this, smart TVs have extra hardware and connections, along with a TV operating system and a graphical user interface (GUI). These adaptations help viewers in accessing and controlling features of the connected devices and streaming content from internet video services.

Owing to rapid urbanization, inflating income levels and the easy availability of high-speed internet, there is an increase in the consumers' spending on online video streaming channels, such as YouTube Premium, Netflix, Hulu, Vimeo and Amazon Prime Video. In line with this, as smart TVs can wirelessly connect to input devices, such as keyboards, mouses, smartphones and tablets, for enhancing usability and enabling text entry, navigation and internet browsing, their demand is increasing across the globe. Furthermore, some of the leading smartphone manufacturers, such as Xiaomi, Micromax and OnePlus, are taking a notable interest in smart TVs. As a result, they are focusing on entering the smart TV market, which has been dominated by electronics giants like Sony and Samsung for several years. Apart from this, the adoption of 4K resolution TV sets, in confluence with technological advancements in the industry are also anticipated to bolster the market growth in the upcoming years. Looking forward, IMARC Group expects the global smart TV market to exhibit moderate growth during the next five years.

Breakup by Resolution Type:

  • 4K UHD TV
  • HD TV
  • Full HD TV
  • 8K TV

Breakup by Screen Size:

  • Below 32 Inches

32 to 45 Inches

46 to 55 Inches

56 to 65 Inches

  • Above 65 Inches
  • The 46 to 55 inches segment exhibits a clear dominance in the market.

Breakup by Screen Type:

  • Flat
  • Curved
  • Flat-screen TVs currently hold the largest market share.

Breakup by Technology:

  • Liquid Crystal Display (LCD)
  • Light Emitting Diode (LED)
  • Organic Light Emitting Diode (OLED)
  • Quantum Dot Light Emitting Diode (QLED)
  • Amongst these, LED accounts for the majority of the total market share.

Breakup by Platform:

  • Android
  • Roku
  • WebOS
  • Tizen OS
  • iOS
  • MyHomeScreen
  • Others
  • At present, Android dominates the market, holding the largest market share.

Breakup by Distribution Channel:

  • Offline
  • Online
  • The offline segment represents the most popular distribution channel.

Breakup by Application:

  • Residential
  • Commercial
  • The residential sector accounts for the majority of the global market share.

Regional Insights:

  • Asia Pacific
  • North America
  • Europe
  • Middle East and Africa
  • Latin America
  • On the geographical front, Asia Pacific enjoys the leading position in the market.

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the market has been analyzed in the report, along with the detailed profiles of the major players operating in the industry. Some of these players are:

  • LG Electronics, Inc.
  • Samsung Electronics Co. Ltd.
  • Sony Corporation
  • Panasonic Corporation
  • Vizio Inc.
  • Apple Inc.
  • Hisense Group Co. Ltd.
  • Koninklijke Philips NV
  • TCL Corporation
  • Insignia Systems Inc.
  • Haier Group Corporation
  • Hitachi Ltd.
  • Westinghouse Electric Corporation

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global smart TV market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What are the key regional markets in the industry?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global smart TV industry?
  • What are the major resolution types in the industry?
  • What are the popular screen sizes in the industry?
  • What are the key screen types in the industry?
  • What are the major technologies in the industry?
  • What are the popular platforms in the industry?
  • What are the key distribution channels in the industry?
  • What are the major applications in the industry?
  • What are the various stages in the value chain of the global smart TV industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the global smart TV industry?
  • What is the structure of the global smart TV industry and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the global smart TV industry?
  • How are smart TVs manufactured?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Smart TV Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Breakup by Resolution Type
  • 5.5 Market Breakup by Screen Size
  • 5.6 Market Breakup by Screen Type
  • 5.7 Market Breakup by Technology
  • 5.8 Market Breakup by Platform
  • 5.9 Market Breakup by Distribution Channel
  • 5.10 Market Breakup by Application
  • 5.11 Market Breakup by Region
  • 5.12 Market Forecast
  • 5.13 SWOT Analysis
    • 5.13.1 Overview
    • 5.13.2 Strengths
    • 5.13.3 Weaknesses
    • 5.13.4 Opportunities
    • 5.13.5 Threats
  • 5.14 Value Chain Analysis
    • 5.14.1 Overview
    • 5.14.2 Research and Development
    • 5.14.3 Raw Material Procurement
    • 5.14.4 Manufacturing
    • 5.14.5 Marketing
    • 5.14.6 Distribution
    • 5.14.7 Exports
    • 5.14.8 End-User
  • 5.15 Porters Five Forces Analysis
    • 5.15.1 Overview
    • 5.15.2 Bargaining Power of Buyers
    • 5.15.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.15.4 Degree of Competition
    • 5.15.5 Threat of New Entrants
    • 5.15.6 Threat of Substitutes
  • 5.16 Price Analysis

6 Market Breakup by Resolution Type

  • 6.1 4K UHD TV
  • 6.2 HD TV
  • 6.3 Full HD TV
  • 6.4 8K TV

7 Market Breakup by Screen Size

  • 7.1 Below 32 Inches
  • 7.2 32 to 45 Inches
  • 7.3 46 to 55 Inches
  • 7.4 56 to 65 Inches
  • 7.5 Above 65 Inches

8 Market Breakup by Screen Type

  • 8.1 Flat
  • 8.2 Curved

9 Market Breakup by Technology

  • 9.1 LCD (Liquid Crystal Display)
  • 9.2 LED (Light Emitting Diode)
  • 9.3 OLED (Organic Light Emitting Diode)
  • 9.4 QLED (Quantum Dot Light Emitting Diode)

10 Market Breakup by Platform

  • 10.1 Android
  • 10.2 Roku
  • 10.3 WebOS
  • 10.4 Tizen OS
  • 10.5 iOS
  • 10.6 MyHomeScreen
  • 10.7 Others

11 Market Breakup by Distribution Channel

  • 11.1 Offline
  • 11.2 Online

12 Market Breakup by Application

  • 12.1 Residential
  • 12.2 Commercial

13 Market Breakup by Region

  • 13.1 Asia Pacific
  • 13.2 Europe
  • 13.3 North America
  • 13.4 Middle East and Africa
  • 13.5 Latin America

14 Smart TV Manufacturing Process

  • 14.1 Product Overview
  • 14.2 Raw Material Requirements
  • 14.3 Manufacturing Process
  • 14.4 Key Success and Risk Factors

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Apple Inc.
    • 15.3.2 Haier Group Corporation
    • 15.3.3 Hisense Group Co. Ltd
    • 15.3.4 Hitachi Ltd
    • 15.3.5 Insignia Systems Inc.
    • 15.3.6 Koninklijke Philips NV
    • 15.3.7 LG Electronics Inc.
    • 15.3.8 Panasonic Corporation
    • 15.3.9 Samsung Electronics Co.
    • 15.3.10 Sony Corporation
    • 15.3.11 TCL Corporation
    • 15.3.12 Vizio Inc.
    • 15.3.13 Westinghouse Electric Corporation
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.