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市場調査レポート
商品コード
1722468
フリーズドライ食品市場レポート:タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2025年~2033年Freeze-Dried Food Market Report by Type, Distribution Channel, End User, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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フリーズドライ食品市場レポート:タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年05月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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フリーズドライ食品の世界市場規模は2024年に30億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに54億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて6.6%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。食品・飲料(F&B)やホスピタリティ分野でのフリーズドライ技術の採用の増加、消費者の間での非生鮮・調理済み(RTE)食の需要の高まり、食品の食感・味・栄養価を改善するための広範な研究開発(R&D)活動が市場を推進している主な要因の一部です。
フリーズドライまたは凍結乾燥は、真空チャンバー内で様々な食品を凍結させる低温脱水技術を指します。凍結乾燥は、空気、光、水分の存在下で微生物の増殖によって引き起こされる汚染や腐敗のリスクを排除することで、食品を保存するのに役立ちます。これにより、フリーズドライ食品は、品質の保持、栄養価の維持、賞味期限の延長、軽量化のための製品からの水分量の削減を行うことができます。現在、フリーズドライ食品は、粉末、顆粒、チャンク、ピース、フレークなど様々な形態で市販されています。
果物、野菜、ベーカリー、肉、乳製品、スナックなどの様々な食品を保存するために、飲食品(F&B)およびホスピタリティ分野でフリーズドライ食品が広く採用されていることが、市場成長を促進する主な要因の一つです。これに伴い、食品加工セクターの急速な拡大や、オン・ザ・ゴー傾向の高まり、多忙な勤務スケジュール、ライフスタイルの進化に起因する、腐敗しにくく、すぐに食べられる(RTE)食事やコンビニエンス・フード製品に対する需要の増加が、他の成長促進要因として作用しています。さらに、コロナウイルス感染症(COVID-19)の突然の大流行と、それに伴う世界各地での閉鎖措置の実施により、冷凍食品の購入や注文にオンラインやeコマースの流通チャネルが大量に利用されるようになり、これが市場の成長に寄与しています。食品の安全な輸送を可能にするフリーズドライ技術の広範な利用は、長期保存と便利な消費を可能にするペットフード分野への大規模な組み込みとともに、市場成長をさらに大きく後押ししています。その他の要因としては、トップ企業間の戦略的提携、人工添加物の有害性に関する消費者の意識の高まり、軽量で栄養価の高いフリーズドライのスナック菓子を導入するための研究開発活動への継続的な投資などがあり、市場の見通しは明るいです。
The global freeze-dried food market size reached USD 3.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 5.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.6% during 2025-2033. The increasing adoption of freeze-drying technology in food and beverage (F&B) and hospitality sectors, the rising demand for non-perishable, ready-to-eat (RTE) meals among the consumers, and extensive research and development (R&D) activities to improve the food texture, taste, and nutritional value are some of the key factors propelling the market.
Freeze-dried or lyophilization refers to a low-temperature, dehydration technique that involves freezing of various food products in the vacuum chamber. It aids in preserving food commodities by eliminating the risk of contamination and decomposition caused by microbial growth in the presence of air, light, and moisture. This, in turn, assists freeze-dried food in retaining its quality, maintaining nutritional values, extending shelf-life and reducing water quantity from the product for making it lightweight. At present, freeze-dried food is commercially available in varying forms, such as powders, granules, chunks, pieces, and flakes.
The widespread adoption of freeze-dried food in the food and beverage (F&B) and hospitality sectors for preserving various food products, such as fruits, vegetables, bakery, meat, dairy, and snacks, is one of the prime factors driving the market growth. In line with this, rapid expansion in the food processing sector and the increasing demand for non-perishable, ready-to-eat (RTE) meals or convenience food products due to the rising on-the-go trend, hectic working schedules, and evolving lifestyles are acting as other growth-inducing factors. Additionally, the sudden outbreak of coronavirus disease (COVID-19) pandemic and the consequent implementation of lockdowns across the globe have led to the massive employment of online and e-commerce distribution channels for purchasing and ordering frozen food, which, in turn, is contributing to the market growth. The extensive utilization of freeze-dried techniques for enabling the safe transportation of food products, along with its large-scale incorporation in pet food segment to enable longer preservation and convenient consumption is further considerably propelling the market growth. Other factors, such as strategic collaborations between top players, rising consumer awareness regarding the harmful effects of artificial additives, and the continuous investments in research and development (R&D) activities for introducing lightweight, freeze-dried nutritious snacks, are creating a positive outlook for the market.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Ajinomoto Co. Inc, Asahi Group Holdings Ltd., Crispy Green Inc., European Freeze Dry ApS, Freeze-Dry Foods Ltd., Harmony House Foods Inc., Kerry Group Plc, LYO FOOD Sp. z o.o., Mercer Foods LLC, Nestle S.A., Nuts.com, SouthAm Freeze Dry S.A. (R. J. Van Drunen & Sons Inc.) and The Kraft Heinz Co.