![]() |
市場調査レポート
商品コード
1702085
オープンバンキング市場レポート:サービス、展開、流通チャネル、地域別、2025年~2033年Open Banking Market Report by Services, Deployment, Distribution Channel, and Region 2025-2033 |
||||||
カスタマイズ可能
|
オープンバンキング市場レポート:サービス、展開、流通チャネル、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年04月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
|
オープンバンキングの世界市場規模は2024年に300億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、同市場が2033年までに1,277億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて16.59%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。市場を牽引する主な要因は、フィンテック投資の増加、金融データの共有を促進する規制当局の取り組み、カスタマイズされたバンキング・サービスに対する顧客ニーズの高まり、イノベーションを促進し顧客中心の金融ソリューションを提供するために必要な銀行とサードパーティ間の透明性とコラボレーションの強化を求めるデジタル・バンキングへの急速な移行です。
オープンバンキングとは、金融情報を第三者や独立系の金融サービス・プロバイダーと電子的に共有することです。このソリューションは、アプリケーション・プログラミング・インターフェース(API)を使用して、取引や支払い履歴などの消費者銀行情報へのアクセスを金融機関から提供します。この技術は、当事者間で金融情報を共有するための安全なネットワークを提供し、消費者が口座やその他の銀行サービスの詳細を比較することを容易にします。オープンバンキングは、中小企業がオンライン会計で時間を節約したり、不正検知会社が顧客口座を監視して問題を特定したりするのに役立ちます。また、顧客体験の向上、新たな収益源、持続可能なサービスモデルも提供します。
より柔軟で価値のある投資オプションに対するニーズが世界中で高まっており、市場の見通しは明るいです。これに伴い、新しい波のアプリケーションやサービスが広く利用されるようになったことも、成長を促す要因となっています。オープンバンキングは、より良いバンキング・サービスや革新的でパーソナライズされた金融商品へのアクセスを提供します。さらに、顧客がさまざまな金融サービス・プロバイダーの口座情報を統合して入手できるようにする新しいアプリケーションやサービスの採用が増加していることも、市場の成長を後押ししています。これとは別に、構造化データおよび非構造化データを収集、処理、分析するためのオープンバンキングにおけるビッグデータ分析の統合が、市場の成長を後押ししています。さらに、人工知能(AI)とモノのインターネット(IoT)を活用して金融犯罪リスクを管理し、金融目的、資金、データを管理することが、市場の成長を促進しています。さらに、消費者、企業、Fintech企業、銀行、金融機関など、金融サービス業界のバリューチェーン全体で、よりカスタマイズされた適切な商品を顧客に提供するためのオープンバンキングへの需要が高まっていることも、市場成長にプラスの影響を与えています。消費者の嗜好の変化、APIのオープン化を義務付ける様々な政府イニシアチブの実施、銀行・金融サービス・保険(BFSI)業界の著しい成長など、その他の要因も市場の成長を支えています。
The global open banking market size reached USD 30.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 127.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 16.59% during 2025-2033. The market is primarily driven by rising fintech investment, regulatory initiatives promoting financial data sharing, the escalating customer demand for customized banking services, and a rapid shift to digital banking that calls for more transparency and collaboration between banks and third parties needed to promote innovation and offer customer-centric financial solutions.
Open banking involves the practice of sharing financial information electronically with third-party or independent financial service providers. The solution provides access to consumer banking information, such as transactions and payment history, from financial institutions using application programming interfaces (APIs). The technology delivers a secure network to share financial information between parties, making it easier for consumers to compare the details of accounts and other banking services. Open banking helps small businesses save time through online accounting and assists fraud detection companies in monitoring customer accounts and identifying problems. It also offers improved customer experience, new revenue streams, and a sustainable service model.
The increasing need for more flexible and worthy investment options across the globe is creating a positive outlook for the market. In line with this, the widespread utilization of new wave applications and services is acting as another growth-inducing factor. Open banking offers access to better banking services and innovative and personalized financial products. Additionally, the increasing adoption of new applications and services that help customers attain consolidated details of accounts from various financial service providers is favoring the market growth. Apart from this, the integration of big data analytics in open banking to collect, process, and analyze structured and unstructured data is providing a thrust to the market growth. Moreover, the utilization of artificial intelligence (AI) and the Internet of Things (IoT) to manage financial crime risk and control financial objectives, funds, and data, is propelling the market growth. Furthermore, the increasing demand for open banking across the value chain of the financial services industry, including consumers, businesses, Fintech companies, banks, and financial institutions, to provide more customized and relevant product offerings to customers is positively influencing the market growth. Other factors, including changing consumer preferences, the implementation of various government initiatives to mandatorily open APIs, and significant growth in the banking, financial services, and insurance (BFSI) industry, are supporting the market growth.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Banco Bilbao Vizcaya Argentaria S.A., Clarity Group Inc., Credit Agricole (SAS Rue La Boetie), Finastra (Misys International Limited), Finleap connect, Jack Henry & Associates Inc, Mambu, NCR Corporation, Nordigen Solution, Revolut Ltd, Riskonnect Inc. and Societe Generale.