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市場調査レポート
商品コード
1541371
無菌包装市場レポート:タイプ、材料、用途、地域別、2024~2032年Aseptic Packaging Market Report by Type, Material, Application, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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無菌包装市場レポート:タイプ、材料、用途、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の無菌包装市場規模は2023年に599億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに1,304億米ドルに達し、2024~2032年の間に8.8%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。同市場は主に、包装食品に対する需要の高まり、環境への影響を軽減するための環境に優しく再生可能な包装材料の採用、そして現在進行中の技術の進歩によって牽引されています。
主要市場促進要因個人の多忙なライフスタイルや多忙なスケジュールに起因する、すぐに食べられて便利な飲食品への需要の高まりが、無菌包装市場の成長を促進しています。これに加えて、食中毒や汚染のリスクを低減するために、製品の安全性と完全性を維持するための信頼性の高いソリューションへの要求が高まっていることも、無菌包装市場統計をさらに刺激しています。
主要市場動向:拡大するレディ・トゥ・ドリンク飲料業界と、乳製品代替品、ジュース、スポーツドリンクの製造における革新的な包装ソリューションの人気の高まりが、無菌包装市場の需要を促進しています。さらに、包装の持続可能性と性能を向上させるラミネート、バリアフィルム、コーティングの進歩も無菌包装市場の動向を後押ししています。
競合情勢:無菌包装市場シェアの主要市場参入企業には、Amcor Limited、Becton, Dickinson and Company(BD)、DuPont de Nemours Inc.、GreatviewAseptic Packaging Co.Ltd.、i.M.A. IndustriaMacchineAutomatiche S.p.A.(SO.FI.M.A.)、Reynolds Group Holdings Limited(Packaging Finance Limited)、Robert Bosch GmbH、Schott AG(CarlZeiss AG)、SIG Combibloc Group AG、Tetra Laval International SAなどが挙げられます。
地理的動向:無菌包装市場分析では、人口の増加によりアジア太平洋が最大のシェアを占めています。これに加え、個人の消費能力の増加、都市化の新たな傾向、化粧品、医薬品、パーソナルケア製品セグメントにおける革新的な包装ソリューションの広範な利用も、アジア太平洋における無菌包装市場展望を後押ししています。
課題と機会:無菌包装市場の価値に関する主要課題の1つに、充填、滅菌、密封などの複雑な製造手順と製造コストの上昇があります。しかし、デジタル印刷、スマートパッキングソリューション、高度な滅菌方法などの最先端技術への大手企業による投資の増加は、無菌包装市場の収益に大きな成長機会をもたらしています。
コンビニエンス食品と飲食品の需要拡大
弁当の新たな傾向、レストランやスーパーマーケットの拡大、ボトル入り飲料水や飲料の消費量の多さが、無菌包装市場の統計を牽引しています。さらに、フレッシュフルーツジュースや乳製品用のパウチなど、再利用可能なシングルサーブ包装ソリューションの広範な利用も市場成長を刺激しています。例えば、世界銀行によると、中国の女性労働参加率は61.61%です。こうした動向により、包装食品は世界中の家庭の食卓に欠かせないものとなっています。このほか、米国農務省(USDA)の対外農務局(FAS)が発表した報告書によると、日本では、冷凍スナックを含む冷凍食品の消費が過去10年間一貫して増加し続けていることが明らかになりました。さらに、テトラパックはインド初のTetra Stelo無菌包装を発売しました。コカ・コーラ社のインドにおける主要な栄養ブランドであるミニッツメイドは現在、Tetra Stelo包装を採用しています。これは、アジア太平洋で導入されたコカ・コーラ社初のTetra Stelo Aseptic包装です。さらに2023年2月、SIGは世界最大の牛乳市場であり主要ジュース生産国の一つであるインドに、同社初の無菌カートン施設を建設しました。
医薬品採用の増加
健康とウェルネスに対する消費者の関心の高まりと製薬業界の技術進歩が無菌包装市場の成長を刺激しています。さらに、医薬品の無菌性を維持し、汚染物質、劣化、微生物から保護するためにガラスやプラスチック製の包装ソリューションが広く利用されていることも、世界市場を活性化しています。例えば、スウェーデン保健当局は、Sever Pharma Solutions社の最新鋭の無菌充填ラインを開発・製造受託機関(CDMO)として承認しました。このラインは、同社のマルメ事業所における製造能力を大幅に拡大し、自動注射器用組立ソリューションとの統合を可能にします。このシステムは、業界最高水準を満たす信頼性の高い精密な自動注射器組立を記載しています。このほか、製薬セグメントでのすぐに使える包装容器の採用や、医薬品の複雑化も市場の成長を後押ししています。例えば、Stevanato社は、パンデミック時の緊急ワクチンニーズに対応するため、Biomedical Advanced Research and Development Authority(BARDA)との契約の一環としてバイアル製造事業を拡大しました。この拡大には、標準RTUとEZ充填RTUバイアルの生産能力拡大への投資が含まれます。
環境の持続可能性
環境問題に対する消費者の意識の高まりにより、廃棄物の発生を減らし資源を最適化するサステイナブル代替包装の人気が高まっていることが、市場の成長にプラスの影響を与えています。例えば、Amcor PLCはすべての無菌製品をリサイクル可能にするという目標を発表しました。Amcor社は、2025年までにすべてのバリエーションをリサイクル可能、再利用可能、または堆肥化可能にするという目標に向けて前進しており、同社の総生産重量の74%はすでにリサイクル可能なものとなっています。これに加えて、環境にやさしい包装ソリューションの革新的な技術開発に対する大手メーカーの関心の高まりも、無菌包装市場分析を後押ししています。例えば、Huhtamaki Oyj社は、紙をベースとした技術別の革新的でリサイクル可能なアイスクリーム包装ソリューションを発表しました。この包装は、95%が再生可能なバイオベースの材料で構成されています。この技術革新は、今後数年間、環境汚染と包装廃棄物の最小化に貢献すると考えられます。
IMARC Groupは、市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2024~2032年までの世界、地域、国レベルの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、材料、用途に基づいて分類しています。
カートンが市場を独占
本レポートでは、市場をタイプ別に詳細に区分・分析しています。これには、カートン、バッグとパウチ、ボトルと缶、プレフィルドシリンジ、バイアルとアンプル、その他が含まれます。報告書によると、カートンが最大のセグメントを占めています。
カートンはそのリサイクル性と魅力的なデザインで認知されています。さらに、無菌カートンはプラスチック、アルミニウム、板紙の薄い層を使って製造されます。このほか、新たな飲料施設の市場開拓や乳製品・乳製品代替品セグメントの拡大が市場成長にプラスの影響を与えています。例えば、2023年2月、SIGは世界最大の牛乳市場であり主要ジュース生産国の一つであるインドに初の無菌カートン施設を建設しました。この施設はグジャラート州アーメダバードに設立されました。この投資は、印刷と仕上げの厳しい環境基準を満たす無菌カートンパックの最先端製造能力のために行われました。
プラスチックが最大シェア
本レポートでは、市場を材料別に詳細に区分・分析しています。これには、プラスチック、紙・板紙、金属、ガラス、その他が含まれます。報告書によると、プラスチックが最大の市場セグメントを占めています。
プラスチック包装業界の拡大は、このセグメントの市場成長の主要促進要因の一つです。また、レトルトパウチが熱処理に耐えられるアルミとプラスチックのラミネートで作られているため、カレーやソースを入れる従来の缶に代わって消費者に広く利用されていることも、このセグメントの成長を促進しています。
飲料セグメントが最大の市場シェアを占める
同レポートでは、市場を用途別に詳細に区分・分析しています。これには食品、飲料、医薬品、その他が含まれます。同レポートによると、飲料セグメントが最大のセグメントを占めています。
フルーツジュース、ココナッツウォーター、乳製品など、すぐに持ち運べる飲料に対する消費者の需要の高まりが、支出能力の増加や多忙なスケジュールのために、このセグメントの成長を促進しています。さらに、炭酸飲料に代わる健康飲料への嗜好の変化も世界市場を活性化しています。例えば、2023年2月、SIGはNotCoと提携し、NotCremeとNotMilk High Protein製品を発売しました。SIGとの関係により、NotCoの植物性食品セグメントにおける知識と適応力が強化されました。SIGはまた、NotMilk Original、ゼロシュガー、セミシュガー、チョコレートミルク製品を無菌カートンパックで提供しました。
アジア太平洋が市場で明確な優位性を示す
本レポートでは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含む主要地域市場についても包括的に分析しています。報告書によると、アジア太平洋が最大の市場シェアを占めているが、これは都市化の新たな動向、包装食品・飲食品に対する個人の関心の高まり、消費者のライフスタイルの進化、可処分所得の膨張によるものです。さらに、ジュース、酒類、フレーバーミルクなど、無添加の自然派飲料の人気が高まっていることも、この地域の市場成長を後押ししています。例えば、インドを拠点とする軟包装メーカーのUflexは、年間70億パックの製造能力を持つ無菌包装事業に投資しています。同社は主にジュース、エナジードリンク、牛乳の用途に注力し、生産量の90%以上を国内市場に供給します。さらに、テトラパックはインド初のTetra Steloアセプティック包装を発表しました。インドにおけるThe Coca-Cola Companyのポートフォリオの主要な栄養ブランドであるMinute Maidは現在Tetra Stelo包装を採用しており、これはアジア太平洋で導入されたThe Coca-Cola Company初のTetra Steloアセプティック包装です。
The global aseptic packaging market size reached US$ 59.9 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 130.4 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 8.8% during 2024-2032. The market is primarily driven by the escalating demand for packaged food items, the introduction of eco-friendly and renewable packing materials to reduce the environmental impact, and the ongoing technological advancements.
Major Market Drivers: The escalating demand for ready-to-eat and convenient food and beverages, owing to the busy lifestyles and hectic schedules of individuals, is catalyzing the aseptic packaging market growth. Besides this, the elevating requirement for reliable solutions to maintain product safety and integrity for reducing the risk of foodborne diseases and contamination, is further stimulating the aseptic packaging market statistics.
Key Market Trends: The expanding ready-to-drink beverage industry and the growing popularity of innovative packing solutions for producing dairy alternatives, juices, and sports drinks are propelling the aseptic packaging market demand. Moreover, the ongoing advancements in laminates, barrier films, and coatings to improve the sustainability and performance of packages are also bolstering the aseptic packaging market trends.
Competitive Landscape: Some of the major market players in the aseptic packaging market share include Amcor Limited, Becton, Dickinson and Company (BD), DuPont de Nemours Inc., GreatviewAseptic Packaging Co. Ltd., I.M.A. IndustriaMacchineAutomatiche S.p.A. (SO.FI.M.A.), Reynolds Group Holdings Limited (Packaging Finance Limited), Robert Bosch GmbH, Schott AG (CarlZeiss AG), SIG Combibloc Group AG, Tetra Laval International SA, among many others.
Geographical Trends: Asia Pacific accounted for the largest share in the aseptic packaging market analysis, owing to its increasing population. In addition to this, the inflating spending capacities of individuals, the emerging trend of urbanization, and the extensive utilization of innovative packaging solutions in the cosmetics, pharmaceuticals, and personal care products sectors are also propelling the aseptic packaging market outlook in Asia Pacific.
Challenges and Opportunities: One of the major challenges of the aseptic packaging market value includes complex manufacturing procedures, such as filling, sterilization, and sealing and the rising production costs. However, the increasing investments by the leading players in cutting-edge techniques, including digital printing, smart packing solutions, and advanced sterilization methods present significant growth opportunities for the aseptic packaging market revenue.
Growing Demand for Convenience Food and Beverages
The emerging trend of packed meals, the expanding number of restaurants and supermarkets, and the high consumption of bottled water and beverages are primarily driving the aseptic packaging market statistics. Moreover, the extensive utilization of reusable and single-serve packaging solutions, such as pouches for fresh fruit juices and dairy products, is also stimulating the market growth. For instance, according to the World Bank, China has 61.61% female labor participation. These trends have made packaged foods a vital part of families' pantries worldwide. Besides this, a report published by the Foreign Agriculture Service (FAS), the United States Department of Agriculture (USDA), revealed that in Japan, the consumption of frozen foods, including frozen snacks, had been consistently rising over the past decade. Additionally, Tetra Pak released India's first Tetra Stelo aseptic package. The leading nutrition brand in Coca-Cola Company's portfolio in India, Minute Maid, now prefers Tetra Stelo packaging. This is the first Tetra Stelo Aseptic package for the Coca-Cola Company, which was introduced in the Asia-Pacific region. Furthermore, in February 2023, SIG built its first aseptic carton facility in India, the world's largest milk market and one of the major juice producers.
Increasing Adoption of Pharmaceutical Products
The rising consumer concerns towards health and wellness and the ongoing technological advancements in the pharmaceutical industry are stimulating the aseptic packaging market growth. Moreover, the extensive utilization of glass or plastic packaging solutions to maintain the sterility of medicines and protect them against contaminants, degradation, and microorganisms is also catalyzing the global market. For example, Swedish Health authorities have approved contract development and manufacturing organization (CDMO) Sever Pharma Solutions' state-of-the-art aseptic filling line. It provides a significant expansion of manufacturing capabilities at the company's Malmo site, allowing for integration with its assembly solutions for auto-injectors. The systems offer reliable and precise assembly of auto-injectors, meeting the highest industry standards. Besides this, the incorporation of ready-to-use packaging containers in the pharmaceutical sector and the increasing complexity of drugs are also bolstering the market growth. For instance, Stevanato expanded its vial manufacturing operations as part of a contract with the Biomedical Advanced Research and Development Authority (BARDA) to meet urgent vaccine needs during the pandemic. This expansion included investments in scaling up production capacity for its standard RTU and EZ fill RTU vials.
Environmental Sustainability
The growing popularity of sustainable packaging alternatives that reduce waste generation and resource optimization, owing to the increasing consumer awareness towards environmental issues, is positively influencing the market growth. For instance, Amcor PLC unveiled its aim to make all its aseptic products recyclable. Amcor has made progress toward its goal of having all variants recyclable, reusable, or compostable by 2025, with 74% of the company's total production weight already being created to recyclable. In addition to this, the rising focus of the leading manufacturers on developing innovative technologies for environmentally-friendly packing solutions is also propelling the aseptic packaging market analysis. For example, Huhtamaki Oyj launched an innovative and recyclable ice cream packaging solution founded on paper-based technology. This packaging derivative is constructed of 95% renewable bio-based material. This innovation will aid in minimizing environmental pollution and packaging waste in the coming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, material, and application.
Cartons
Bags and Pouches
Bottles and Cans
Prefilled Syringes
Vials and Ampoules
Others
Cartons dominate the market
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the type. This includes cartons, bags and pouches, bottles and cans, prefilled syringes, vials and ampoules, and others. According to the report, cartons represented the largest segment.
Cartons are recognized for their recyclability and attractive design. Moreover, aseptic cartons are manufactured using thin layers of plastic, aluminum and paperboard. Besides this, the development of new beverage facilities and the expanding dairy and dairy alternatives sector are positively influencing the market growth. For instance, in February 2023, SIG built its first aseptic carton facility in India, the world's largest milk market and one of the major juice producers. The facility is established in Ahmedabad, Gujarat. The investment paid for cutting-edge manufacturing capabilities for aseptic carton packs that meet strict environmental criteria for printing and finishing.
Plastic
Paper and Paperboard
Metal
Glass
Others
Plastic holds the largest share of the market
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the material. This includes plastic, paper and paperboard, metal, glass, and others. According to the report, plastic represented the largest market segment.
The expanding plastic packaging industry is among the major drivers of the market growth in this segment. Besides this, the extensive utilization of retort pouches by consumers in place of conventional cans for curries and sauces, as they are made from laminated aluminum and plastic which can withstand thermal processing, is also catalyzing the aseptic packaging market growth in this segment.
Food
Beverage
Pharmaceuticals
Others
Beverage sector accounts for the largest market share
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the application. This includes food, beverage, pharmaceuticals, and others. According to the report, the beverage sector accounted for the largest segment.
The escalating consumer demand for ready-to-go beverages, including fruit juices, coconut water, and dairy products, owing to their inflating expenditure capacities and hectic schedules, is propelling the aseptic packaging market growth in this segment. Furthermore, the shifting individual preferences towards healthy drinks in place of carbonated liquids is also catalyzing the global market. For instance, in February 2023, SIG, in partnership with NotCo, introduced NotCreme and NotMilk High Protein products. The relationship with SIG enhanced NotCo's knowledge and adaptability in the field of plant-based foods. SIG also offered NotMilk Original, zero-sugar, semi-sugar, and chocolate milk products in aseptic carton packs.
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Asia Pacific exhibits a clear dominance in the market
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific accounted for the largest market share, owing to the emerging trend of urbanization, the rising individual interest in packaged foods and beverages, the evolving consumer lifestyles, and the inflating disposable incomes. Moreover, the growing popularity of natural variants with no additives, such as juices, liquors, and flavored milk is also propelling the market growth in this region. For instance, India-based flexible packaging manufacturer Uflex has invested in an aseptic packaging business which has the production capacity to manufacture seven billion packs annually. The company will primarily focus on the juices, energy drinks, and milk applications and over 90% of the company output will be used to cater to the domestic market. Furthermore, Tetra Pak released India's first Tetra Stelo aseptic package. Minute Maid, the leading nutrition brand in The Coca-Cola Company's portfolio in India, now prefers Tetra Stelo packaging, which is the first Tetra Stelo Aseptic package for The Coca-Cola Company that was introduced in the Asia-Pacific region.
Amcor Limited
Becton, Dickinson and Company (BD)
DuPont de Nemours Inc.
GreatviewAseptic Packaging Co. Ltd.
I.M.A. IndustriaMacchineAutomatiche S.p.A. (SO.FI.M.A.)
Reynolds Group Holdings Limited (Packaging Finance Limited)
Robert Bosch GmbH
Schott AG (CarlZeiss AG)
SIG Combibloc Group AG
Tetra Laval International SA
(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)
January 2024: Tetra Pak and dairy products brand Lactogal recently launched an aseptic beverage carton featuring a paper-based barrier and 80% paperboard. Together with Lactogal, the launch of the Tetra Brik Aseptic 200 Slim Leaf carton with a paper-based barrier provides a container that can be distributed under ambient conditions while hitting the 90% renewable content mark. The launch is part of a large-scale technology validation involving around 25 million packages and is currently ongoing in Portugal.
October 2023: SIG has revealed SIG DomeMini, an on-the-go carton pack that seeks to combine the convenience of a plastic bottle with downsizing and recyclability. The pack is designed for resource efficiency, recycling, and minimal consumption of space. Consisting of an FSC-certified paperboard, it claims to have been produced using 100% renewable electricity.
January 2023: Shandong NewJF Technology Packaging Co., Ltd (NEWJF), a leading Chinese aseptic packaging enterprise, acquired a 28.22 percent stake in Greatview Aseptic Packaging in January 2023 and completed the acquisition in October. This strategic move has significantly heightened NEWJF's standing in the liquid product packaging market.