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市場調査レポート
商品コード
1541060
チキンフレーバー市場レポート:形態、性質、包装、用途、エンドユーザー、地域別、2024~2032年Chicken Flavor Market Report by Form, Nature, Packaging, Application, End User (Business-to-Business, Business-to-Consumer ), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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チキンフレーバー市場レポート:形態、性質、包装、用途、エンドユーザー、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
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チキンフレーバー市場の世界市場規模は、2023年に7億770万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに9億7,140万米ドルに達し、2024~2032年の間に3.47%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
チキンフレーバーは、チキンの味を出す酵母エキス風味の一種です。本物の鶏ガラを使って製造され、ナトリウム含有量は低いです。におい、味、香り、食感の感覚を強め、改善するために食品に添加されるのが一般的です。チキンフレーバーは、ソース、冷凍食品、グレイビーソース、スープ、シチューなどに広く使われています。ユニークな風味を提供し、肉の食感や味を模倣するために食品に配合されます。現在、粉末状と液体状があり、各種ハイパーマーケット、スーパーマーケット、オンライン小売店で広く見かけることができます。
飲食品(F&B)業界の大幅な成長と、肉風味食品に対する世界の需要の高まりが、市場に明るい展望をもたらしています。加えて、就職や教育に忙しい人々の間で、時短調理のためにチキン風味が広く採用されていることも、市場の成長を後押ししています。これに伴い、多忙なスケジュールや多忙なライフスタイルのために、冷凍食品やすぐに食べられる(RTE)チキン風味の商品が発売されていることも、成長を促す要因となっています。これとは別に、健康志向の高まりによるチキン風味のプロテイン・粉末やサプリメントの採用が市場成長に弾みをつけています。さらに、メーカーは加工を最小限に抑え、合成成分を含まず、化学添加物による身体への有害な影響を軽減する天然チキン風味の開発に注力しており、これが市場の成長を促進しています。さらに、液体ベースのチキンフレーバー製品の製造にサステイナブル技術が広く採用されていることも、市場成長にプラスの影響を与えています。その他の要因としては、天然フレーバーを使用したクリーンラベル食品への需要の高まり、ファーストフード店やカフェでの製品採用の広がり、広範な研究開発活動、消費者の支出能力の高まりなどが市場成長を支えています。
The global chicken flavor market size reached US$ 707.7 Million in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 971.4 Million by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.47% during 2024-2032.
A chicken flavor is a form of yeast extract flavoring that gives the taste of the chicken. It is manufactured using real chicken broth and has a low sodium content. It is commonly added to food items to intensify and improve the sensation of odor, taste, aroma, and texture. The chicken flavor is widely used in sauces, frozen meals, gravies, broths, soups, and stews. It is incorporated into food products to offer a unique flavor and imitate the texture and taste of meat. Currently, it is available in powder and liquid forms and is extensively found in various hypermarkets, supermarkets, and online retailers.
Significant growth in the food and beverage (F&B) industry and the rising demand for meat-flavored food products across the globe are creating a positive outlook for the market. Additionally, the widespread adoption of chicken flavor for shortcut cooking among individuals preoccupied with employment and education is favoring the market growth. In line with this, the launch of frozen and ready-to-eat (RTE) chicken-flavored items due to hectic schedules and busy lifestyles is acting as another growth-inducing factor. Apart from this, the introduction of chicken-flavored protein powder and supplements due to the rising health-conscious population is providing an impetus to the market growth. Moreover, manufacturers are focusing on developing natural chicken flavor that is minimally processed, does not contain synthetic components, and assists in reducing the harmful effects of chemical additives on the body is facilitating the market growth. Furthermore, the widespread adoption of sustainable technology to manufacture liquid-based chicken-flavored products is positively influencing the market growth. Other factors, including the increasing demand for clean-label food products with natural flavors, widespread product adoption in fast food joints and cafes, extensive research and development (R&D) activities, and the rising expenditure capacities of consumers, are supporting the market growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global chicken flavor market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on form, nature, packaging, application, and end user.
Liquid
Powder
Organic
Conventional
Bag
Bottle
Box
Jar
Can
Sachets and Pouches
Others
Soups and Sauces
Food and Beverages
Animal Feed
Bakery Products
Confectionery Products
Others
Business-to-Business (B2B)
Business-to-Consumer (B2C)
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being ACH Food Companies Inc. (Associated British Foods plc), Givaudan, Hormel Foods Corporation, Kent Precision Foods Group Inc. (Kent Corporation), Kerry Group plc, Koninklijke DSM N.V., Nestle S.A., The J.M. Smucker Company, The Kraft Heinz Company, Trailtopia LLC, and Unilever plc.