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市場調査レポート
商品コード
1519489
テレコムオペレーションマネジメント市場レポート:ソフトウェアタイプ、サービス、展開モード、地域別、2024~2032年Telecom Operations Management Market Report by Software Type, Service, Deployment Mode, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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テレコムオペレーションマネジメント市場レポート:ソフトウェアタイプ、サービス、展開モード、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のテレコムオペレーションマネジメント市場規模は2023年に702億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2032年には1,161億米ドルに達し、2024~2032年にかけて5.6%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
電気通信事業とは、電気通信サービスの最適な可用性と最小限の中断を保証するために、電気通信サービスを管理するプロセスを指します。サービスを効率的に管理するために、リクエストの処理、イベント、インシデント、問題、アクセス管理など、複数のプロセスに依存しています。ネットワークのインベントリ、プロビジョニングの問題、ネットワークの可用性、障害管理などの機能を管理するのに役立ちます。また、新規プロジェクトや改修プロジェクトの管理、部門の予算コードの追跡と管理、音声通信機器やデータ通信機器の修理なども支援します。現在、世界中で運用コストの高騰や通信インフラの複雑化により、通信運用管理の需要が高まっています。
競争の激しい環境において、顧客の要求に効果的かつタイムリーに対応する通信事業者のニーズが高まっていることが、現在、市場を牽引する主要要因の1つとなっています。また、次世代オペレーション支援システム、ビジネス支援システム、サービス提供プラットフォーム、オーバー・ザ・トップ(OTT)プラットフォームなどの新技術の強化が市場の成長を促進しています。また、モバイルインターネットユーザーの増加により、通信サービスプロバイダーは先進的かつ革新的なソリューションを提供するようになっています。これは、低コストのデータと音声サービスへの需要の高まりと相まって、業界の投資家に有利な成長機会を提供しています。このほか、5Gネットワークのインフラ整備が進んでいることから、通信運用管理の採用が増加しており、世界中の市場にプラスの影響を与えています。さらに、データ主導のエクスペリエンスを通じて顧客を取り込み、中核的な通信システム全体の運用効率を向上させるための高性能なクラウドプラットフォームを活用した通信業界の急速なデジタル化は、市場の成長を強化しています。
The global telecom operations management market size reached US$ 70.2 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 116.1 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.6% during 2024-2032.
Telecom operation refers to the process of managing telecom services to guarantee optimum availability and minimal disruption in telecom services. It relies on several processes, such as request fulfilment and event, incident, problem and access management, to manage services efficiently. It helps manage functions like network inventory, provisioning issues, network availability and fault management. It also assists in the management of new and renovation projects, tracking and maintaining department budgetary codes, and repairing voice and data communications equipment. At present, there is a rise in the demand for telecom operations management due to high operational costs and the complexity of telecom infrastructure across the globe.
The growing need of telecom companies to effectively and timely address customer requirements in a highly competitive environment currently represents one of the key factors driving the market. Moreover, enhancement in new technologies, such as next-generation operations support systems, business support systems, service delivery platforms, and over-the-top (OTT) platforms, is propelling the growth of the market. In addition, the increasing number of mobile internet users is propelling communication service providers to offer advanced and innovative solutions. This, coupled with the escalating demand for low-cost data and voice services, is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Besides this, the rising adoption of telecom operations management on account of the improving infrastructure development of 5G networks is positively influencing the market around the world. Additionally, the rapid digitization of the telecommunication industry with the help of high-performing cloud platforms to engage their customers through data-driven experiences and enhanced operational efficiencies across core telecom systems is strengthening the growth of the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global telecom operations management market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on software type, service and deployment mode.
Billing and Revenue Management
Customer and Product Management
Service Fulfillment and Assurance
Resource Inventory Management
Network Management
Service Delivery Platform
Planning and Consulting
Operations and Maintenance
System Integration
Managed Services
On-premises
Cloud-based
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Accenture plc, Amdocs, Cisco Systems Inc., Comarch SA, Hewlett Packard Enterprise Company, Huawei Technologies Co. Ltd., International Business Machines Corporation, NEC Corporation (AT&T Inc.), Nokia Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, Tata Consultancy Services Limited and Telefonaktiebolaget LM Ericsson.