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市場調査レポート
商品コード
1468148
リアルタイム入札市場レポート:オークションタイプ、広告フォーマット、用途、デバイス、地域別、2024~2032年Real-Time Bidding Market Report by Auction Type, Advertisement Format, Application, Device, and Region 2024-2032 |
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リアルタイム入札市場レポート:オークションタイプ、広告フォーマット、用途、デバイス、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のリアルタイム入札市場規模は2023年に158億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけて19.4%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに811億米ドルに達すると予測しています。
リアルタイム入札(RTB)とは、ライブの自動オークションを通じてオンライン広告、インプレッション、ビューを売買するプロセスを指します。プログラマティック・バイイングの重要な要素であり、買い手がオークションで落札すると、その広告が即座にパブリッシャーのウェブサイトに表示されます。在庫中心の大量購入ではなく、リアルタイム入札は証券取引所の機能を模倣し、コンピュータベースのアルゴリズムを使ってミリ秒単位で取引を行う。インターネットから得られるデモグラフィックや行動データを分析することで、広告キャンペーンの効果を高め、アトリビューションの精度を向上させ、透明性と利益率を高めると同時に、メディアの浪費と全体的なコストを削減します。
市場の成長を促進する主要要因には、さまざまなソーシャルメディア・プラットフォームの普及や、世界中のインターネット・ユーザーの急増などがあります。eコマースや小売業界の隆盛も市場を後押ししています。消費者は、スマートフォンやパソコン、ノートパソコンを通じて、ネットサーフィンやオンラインコンテンツの視聴に時間を費やすようになっています。そのため、広告主はRTB動画広告に投資するようになりました。RTB動画広告が対象視聴者を引きつける強力なツールであることが証明されつつあるからです。さらに、オンライン上のアクティビティに応じて個々のユーザーにパーソナライズされた広告を表示するサービスの導入が企業によって増加していることも、市場に好影響をもたらしています。広告主は、キャンペーン効率とブランド認知度を高めるために、個々のページビューをリアルタイムで売買できます。さらに、デジタルマーケティング、機械学習(ML)、人工知能(AI)技術と入札ソフトウェアの統合は、市場をさらに牽引すると予測されています。その他、メディア・エンターテインメント業界の著しい成長や進歩、デジタルマーケティングの動向の高まりなども、市場に明るい展望をもたらしています。
IMARC Groupの最新レポートでは、世界のリアルタイム入札市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供しています。その内容は、市場のマクロな概要から、業界実績のミクロな詳細、最近の動向、主要市場の促進要因・課題、SWOT分析、ポーターのファイブフォース分析、バリューチェーン分析など多岐にわたります。本レポートは、業界関係者、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、何らかの形でリアルタイム入札市場に参入している、または参入を計画しているすべての人々にとって必読の書です。
The global real-time bidding market size reached US$ 15.8 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 81.1 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 19.4% during 2024-2032.
Real-time bidding (RTB) refers to the process of buying and selling online advertisements, impressions or views through live, automated auctions. It is a crucial component of programmatic buying, where once the buyer wins an auction, his/her advertisement is instantly displayed on the publisher's website. Instead of inventory-centric and bulk buying, real-time bidding mimics the functioning of the stock exchange and uses computer-based algorithms to make the trade in milliseconds. It enhances the effectiveness of advertising campaigns by analyzing demographics and behavioral data obtained from the internet, thus aiding in improved attribution accuracy, and greater transparency and profit margins, while reducing media wastage and overall costs.
The key factors driving the growth of the market include the proliferation of various social media platforms and the rapidly increasing number of internet users across the globe. The thriving e-commerce and retail industries are also providing a boost to the market. Consumers are increasingly spending time surfing the internet and watching online content through smartphones, computers and laptops. This has encouraged the advertisers to invest in RTB video ads, as they are proving to be a powerful tool to engage the target audience. Additionally, increasing service adoption by businesses to display personalized ads to individual users according to their online activity is also creating a positive impact on the market. Advertisers can buy and sell individual page views in real-time to enhance their campaign efficiency and brand awareness. Moreover, the integration of digital marketing, machine learning (ML) and artificial intelligence (AI) techniques with the bidding software is projected to drive the market further. Other factors, such as significant growth and advancements in the media and entertainment industry, along with the rising trend of digital marketing, are also creating a positive outlook for the market.
IMARC Group's latest report provides a deep insight into the global real-time bidding market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for industry players, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the real-time bidding market in any manner.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global real-time bidding market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on auction type, advertisement format, application and device.
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