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市場調査レポート
商品コード
1615118
リアルタイム入札市場:現状分析と予測(2024年~2032年)Real-Time Bidding Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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カスタマイズ可能
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リアルタイム入札市場:現状分析と予測(2024年~2032年) |
出版日: 2024年11月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 157 Pages
納期: 即日から翌営業日
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リアルタイム入札市場は、予測期間中(2024年~2032年)にCAGR 19%という大幅な成長が見込まれています。これは主に、広告主がデバイスやフォーマットでターゲット消費者とエンゲージする方法を提供するであろうモバイルとビデオ消費の増加によるものです。モバイル広告費の増加と、RTBなどの効果的なプログラマティックテクノロジーのニーズが存在するため、利用が拡大しています。GDPRやCCPAを含むデータプライバシーや保護法への注目が高まっているため、RTBプラットフォームプロバイダーは、広告主による消費者ターゲティングに効果的なコンプライアンスや適応策を強化する必要があります。さらに、さまざまなプラットフォームが統合されたことで、広告主はさまざまなデジタルタッチポイントでRTBを統括・規制する必要があります。
オークションの種類によって、市場はオープンオークションと招待オークションに区分されます。オープンオークションは2023年の市場で大きなシェアを占めています。オープンオークションは、デジタル広告枠をリアルタイムで入札できる透明で効率的なプラットフォームを広告主に提供します。費用対効果が高く、予算や入札の柔軟性が高く、複数のオーディエンスへのアクセスを提供し、ウェブ、アプリケーション、その他のプラットフォームで利用できます。オープンオークションはモジュール化されており、リアルタイムのパフォーマンスデータに基づいてRTB広告のプレースメントを行い、広告の関連性を向上させることができるため、より多くのブランドにとって魅力的なテクノロジーとなっています。例えば、2023年6月、チェコのCaroda社は、Adform社の南アフリカ支社およびメディアエージェンシーのTrina Marketing社と共同で、南アフリカの店舗内DOOH(Digital-Out-Of-Home)広告ネットワークで初のオープンマーケットプレースを立ち上げました。これは、プログラマティックオープンオークションによって進められています。
フォーマットに基づいて、市場はRTB画像とRTB動画に区分されます。RTBの画像は2023年の市場で大きなシェアを占めています。RTB画像セグメントは、広告主がビジュアルコンテンツを活用してリアルタイムで効率的に視聴者の注目を集めることを可能にすることで成長に貢献しています。広告に高品質な画像を使用することで、より多くの人にクリックを促し、ブランドを認知してもらうことができます。画像はバイラルマーケティングのSNSやその他のグラフィカルな環境に非常に効果的であるため、RTBの主な用途はインタレストベースの画像CMの配置に使用されます。また、画像ベースのコミュニケーションを活用することで、企業は意図したオーディエンスを効果的にターゲットにすることができます。例えば、Google、Criteo、The Trade Deskは、顧客のエンゲージメントを最大化するために、画像広告のRTB利用において常に最前線にいます。
デバイス別に見ると、市場はモバイル、デスクトップ、その他に区分されます。2023年はモバイルが大きなシェアを占めています。携帯電話のエンゲージメント率が高いため、企業はアプリ、ウェブサイト、ソーシャルネットワークの広告の入札をタイムリーに調整し、ユーザーの注目を集めることが可能になります。モバイルRTBは、ハンドヘルドデバイスを積極的に使用してブラウジングやソーシャル交流、ショッピングを行うオーディエンスのターゲティングを支援し、市場を拡大する可能性を秘めています。さらに、モバイルRTBは、地理的な位置、閲覧履歴、アプリの使用状況などのニッチをさらに特定し、広告の関連性を大幅に向上させます。
市場は、用途に基づき、メディア・エンターテインメント、ゲーム、小売・eコマース、旅行・ラグジュアリー、モバイルアプリ、その他に区分されます。メディア・エンターテインメントは、予測期間中(2024年~2032年)に大きなCAGRで成長する見込みです。この分野では、膨大で関心の高い視聴者を持つ動画やストリーミングプラットフォームを活用するためにRTBが利用されています。RTBを利用することで、この分野の企業は、視聴者が好むコンテンツやスタイルにターゲットを絞った動画広告やディスプレイ広告を掲載することができます。ストリーミングサービスプロバイダーの進歩に伴い、RTBはメディア企業によって広告スポットのベンチマークに採用され、こうしてデバイスや関連広告を横断して視聴者に番組を提示します。
リアルタイム入札の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。アジア太平洋地域は、予測期間中(2024年~2032年)に大きなCAGRで成長すると予想されています。アジア太平洋地域は、同地域内でのデジタル広告市場の成長とインターネットの利用が増え続けていることから、高い影響力を持っています。中国、インド、東南アジア諸国などでは、中産階級の消費者数が増加し、モバイル機器の所有率が高まり続けているため、望ましいオーディエンスに広告を配信するためのRTBの採用が増え続けています。電子機器販売プラットフォームの増加は、利用可能な広告スペースの膨大な量となり、プログラマティック広告システムの実装に貢献しています。さらに、この分野の地元企業は、ビッグデータを通じてRTBキャンペーンの質を高め、より高度なデータや機械学習を導入しています。例えば、2023年6月12日、アウト・オブ・ホーム(OOH)メディアNo.1のJCDecaux Singapore(JCDecaux)は、プログラマティックOOH(pDOOH)の力強い成長を加速させるため、プレミアムグローバルサプライプラットフォームの主要企業であるVIOOHを通じて、リアルタイム入札機能を発表しました。この最先端テクノロジーは、広告主と消費者の関わり方を変え、デジタルOOH広告をこれまで以上にターゲットを絞り、効率的でインパクトのあるものにします。
同市場で事業を展開する主な企業には、Microsoft、Adobe(Adobe Advertising Cloud)、The Trade Desk、Google(Google Ad Manager)、Criteo、YANDEX LLC、Verve Group, Inc.、Degital Turbine, Inc.、SmartyAds、Zeta Global Corp.などがあります。
Real-time bidding, also known as RTB is a programmatic advertising technique that enables clients to bid for and purchase digital ad space without delay and get the opportunity to make transactions of digital advertising space across the web. It takes only several milliseconds, which happens when users interact with the material available online and allows advertisers to deliver advertisements to audiences of interest. The use of RTB means that brands can fine-tune their advertising placements, improve relevancy, and by extension the general performance of brands in their campaign all without the added pressure of expensive media bills.
The Real-Time Bidding Market is expected to grow with a significant CAGR of 19% during the forecast period (2024-2032). This is mainly due to the increasing mobile and video consumption that would give advertisers a way to engage with target consumers in devices and formats. The rise in mobile advertising expenditure and the need for effective programmatic technologies, such as RTB, exist, resulting in the growing usage. The rising focus on data privacy and protection laws including the GDPR and the CCPA, RTB platform providers have had to up their game on compliance and adaptation measures affective consumer targeting by advertisers. Furthermore, the integration of various platforms requires advertisers to overrule and regulate RTB at different digital touchpoints.
Based on the auction type, the market is segmented into open auction, and invitation auction. The open auction held a significant share of the market in 2023. They offer advertisers a transparent and efficient platform from which to bid for digital advertising space in real-time. They are cost-effective, flexible in budgeting and bidding, provide access to multiple audiences, and are available on the web, applications, and other platforms. The modularity of open auctions makes the technology more attractive to more brands since they can make further placements of RTB ad buys based on real-time performance data and thus improve the relevance of the advertising. For example, in June 2023, Czech company Caroda, in collaboration with the South African branch of Adform and media agency Trina Marketing, launched the first open marketplace in the in-store Digital-Out-Of-Home (DOOH) advertising network in South Africa. This is being taken forward via a programmatic open auction.
Based on format, the market is segmented into RTB image and RTB video. RTB's image held a significant share of the market in 2023. The RTB image segment contributes to growth by enabling advertisers to utilize visual content to gain audience attention in real time efficiently. The use of high-quality images in ads makes it appealing to attract more people to click and be more aware of the brand. Since images are highly effective for viral marketing social networking and other graphical environments, the major application of RTB is used for the placement of interest-based image commercials. The appearance also ensures that companies target the intended audiences effectively by leveraging picture-based communications. For instance, Google, Criteo, and The Trade Desk are always on the frontline in the use of RTB for image advertising to maximize the engagement of the customers.
Based on devices, the market is segmented into mobile, desktop, and others. Mobile held a significant market share in 2023. The high engagement rates of mobile phones make it possible for companies to adjust bids for ads in apps, websites, and social networks timely to gain users' attention. Mobile RTB has the potential to grow the way in helping target audiences that are actively using their handheld devices to browse, interact socially, and shop. Moreover, mobile RTB further identifies niches such as geographical location, browsing history, or app usage greatly improving the ad relevance.
Based on the application, the market is segmented into media & entertainment, games, retail & e-commerce, travel and luxury, mobile apps, and others. Media & Entertainment is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). This sector uses RTB to take advantage of video and streaming platforms, which have a huge and highly interested audience. RTB enables companies within this context to place a targeted video or display adverts on viewers' preferred content and the style they wield. With the advancement in streaming service providers, RTB is then employed by media companies to benchmark the ad spots, thus presenting the program to the viewers across devices and relevant ads.
For a better understanding of the market adoption of Real-Time Bidding, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-Pacific is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). APAC region has a high impact due to the growing digital advertising market within the region and ever-growing internet usage. As the number of middle-class consumers rises and ownership of mobile devices continues to grow in countries such as China, India, and the countries in Southeast Asia, there is an ever-growing adoption of RTB for advertising to desirable audiences. The growing number of electronics sales platforms results in a vast amount of ad space available and contributes to the implementation of programmatic advertising systems. Furthermore, local players on this front are refining the quality of RTB campaigns through Big Data, as well as the implementation of more sophisticated data and machine learning. For instance, on 12 June 2023, JCDecaux Singapore (JCDecaux), the number one out-of-home (OOH) media company, announced the launch of its Real-Time Bidding capability via VIOOH, the leading premium global supply side platform, to accelerate the strong growth of programmatic OOH (pDOOH). This cutting-edge technology changes the way advertisers engage with consumers, making digital OOH advertising more targeted, efficient, and impactful than ever before.
Some of the major players operating in the market include Microsoft, Adobe (Adobe Advertising Cloud), The Trade Desk, Google (Google Ad Manager), Criteo, YANDEX LLC, Verve Group, Inc., Digital Turbine, Inc., SmartyAds, Zeta Global Corp.