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市場調査レポート
商品コード
1467780
ゲーミングチェア市場レポート:タイプ別、材料別、価格別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別、2024~2032年Gaming Chair Market Report by Type, Material, Price, Distribution Channel, End User, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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ゲーミングチェア市場レポート:タイプ別、材料別、価格別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のゲーミングチェア市場規模は2023年に14億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけて6.1%の成長率(CAGR)を示し、2032年には25億米ドルに達すると予測しています。
ゲーミングチェアは、長時間プレイするプロゲーマーに人間工学に基づいたサポートを提供することで、柔軟性と快適性を高める。ゲーミングチェアには、キャスターホイール、アームレスト、回転式ベース、ゲーム中の身体への負担を軽減する調整機能などが備わっています。現在、複数のメーカーが、スピーカー、格納式フットレスト、内蔵マッサージユニット、赤・緑・青(RGB)照明システムなどの追加アクセサリーを備えた革新的なバリエーションを、幅広い色とデザインで発売しています。
長時間の座位、姿勢ストレス、運動不足は、ゲーマーが経験する一般的な影響の一部です。これらの影響は、肥満、筋肉の合併症、手根管症候群などの深刻な健康問題につながる可能性があるため、全身の健康的な血流を可能にするゲーミングチェアの必要性が高まっています。これに伴い、プロゲーマーの増加に伴うエンターテインメントセグメントの著しい進歩も、参入企業の体験を向上させるゲーミングチェアの採用を促進する大きな要因となっています。これとは別に、インターネットの普及率の上昇やゲーム周辺機器の容易な入手を背景に、モーション・ゲームやバーチャル・リアリティ(VR)ゲームの動向が台頭していることも、市場の成長を刺激しています。さらに、最新鋭のゲーム機に対する需要の高まりと、リアルなゲームを体験したいという個人の増加が、世界中のゲーミングチェアの販売にプラスの影響を与えています。さらに、市場参入企業は、腰の怪我や背中や手首のトルクを防ぐために、調節可能なランバーサポートを備えたゲーミングチェアを導入しています。これらの椅子は様々な心臓血管機能をサポートし、筋肉のこわばりを軽減するため、市場の成長は今後数年で拡大すると予想されます。
The global gaming chair market size reached US$ 1.4 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 2.5 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.1% during 2024-2032.
A gaming chair enhances flexibility and comfort by providing ergonomic support to professional gamers for long hours. It has caster wheels, armrests, swiveling bases, and adjustment settings that reduce stress on the body during the gaming session. At present, several manufacturers are introducing innovative variants with additional accessories, such as speakers, retractable footrests, built-in massage units, and red, green, and blue (RGB) lighting systems, in a wide range of colors and designs.
Prolonged sitting, postural stress, and lack of movement are some of the common effects experienced by gamers. As these effects can lead to serious health issues, such as obesity, muscle complications, and carpal tunnel syndrome, there is a rise in the need for gaming chairs to enable healthy blood flow throughout the body. In line with this, significant advancements in the entertainment sector, in confluence with the increasing number of professional gamers, are acting as another major factor promoting the adoption of these chairs to improve the player experience. Apart from this, the emerging trend of motion and virtual reality (VR) games on account of the rising penetration of the internet and easy availability of gaming peripherals is stimulating the market growth. Moreover, the escalating demand for state-of-the-art gaming consoles, along with the growing number of individuals who want to experience realistic games, is positively influencing the sales of gaming chairs across the globe. Furthermore, market players are introducing gaming chairs with adjustable lumbar support to prevent back injuries and torque back or wrist. As these chairs support various cardiovascular functions and reduce muscle stiffness, the growth of the market is anticipated to expand in the coming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global gaming chair market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, material, price, distribution channel and end user.
PC Gaming Chair
Hybrid Gaming Chair
Platform Gaming Chair
Others
PU Leather
PVC Leather
Others
High-Range
Medium-Range
Low-Range
Supermarkets and Hypermarkets
Specialty Stores
Online Stores
Others
Residential
Commercial
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Ace Casual Furniture, AKRacing, Arozzi North America, Corsair Gaming Inc., DXRacer, GT Omega Racing Ltd, Impakt S.A., noblechairs, Secretlab, Thermaltake Technology Co. Ltd., ThunderX3 and Vertagear Inc.