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市場調査レポート
商品コード
1355263

ゲーミングチェア市場-世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年

Gaming Chair Market- Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F Segmented By Type, By Material, By Application, By Distribution Channel, By Region, By Competition

出版日: | 発行: TechSci Research | ページ情報: 英文 178 Pages | 納期: 2~3営業日

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ゲーミングチェア市場-世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年
出版日: 2023年09月11日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 178 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ゲーミングチェアの世界市場は、技術の進歩と高速インターネット接続の利用可能性により、予測期間中に成長すると予想されています。

ゲーミングチェアはビデオゲーム愛好家のために設計されています。これらの椅子は、ゲームを楽しむために腰椎サポートとヘッドクッションを提供します。経験豊富で熱心な参入企業にはゲーミングチェアが必要です。ゲーミングチェアには、さまざまなサイズ、色、デザインがあります。毎日平均6時間ログインする参入企業にとって、ゲーミングチェアは必要不可欠です。

ゲーミングチェアは、プロゲーマーに必要な人間工学に基づいたサポートを長時間提供することで、柔軟性と快適性を向上させます。キャスター付きホイール、アームレスト、回転式ベース、調整オプションにより、ビデオゲームをプレイしている間の身体への負担を軽減します。現在、多くのメーカーが、スピーカー、開閉式フットレスト、内蔵マッサージ装置、赤・緑・青(RGB)照明システムなど、さまざまな色やパターンの追加機能を備えた最先端のバリエーションをリリースしています。

市場概要
予測期間 2024~2028年
2022年の市場規模 12億米ドル
2028年の市場規模 18億米ドル
CAGR 2023~2028年 7.9%
急成長セグメント オンライン
最大市場 欧州

ゲーマーが遭遇する一般的な影響には、長時間の座位、姿勢ストレス、運動不足などがあります。このような衝撃は、肥満、筋肉の問題、手根管症候群などの大きな健康問題を引き起こす可能性があるため、全身の健康的な血流を促進するゲーミングチェアの需要が高まっています。世界保健機関(WHO)によると、筋骨格系疾患は全世界で17億1,000万人以上に影響を及ぼしています。世界で最も一般的な障害の原因は筋骨格系疾患で、腰痛は160カ国で第1位となっています。

製品上市数の増加が市場を押し上げる

ゲーミングチェア市場の世界の拡大を後押しするのは、需要を押し上げ、顧客のニーズを満たす新製品を投入する企業です。例えば、2022年、Razerはランボルギーニにインスパイアされたゲーミングチェア、Razer Enki Proを発表しました。黒を基調としたスタイルにオレンジのアクセントを効かせたこの新特別仕様のRazer Enki Proは、ランボルギーニのスポーツカーのシート表皮やステッチに似せて作られています。このコンセプトは、ウィリアムズ・レーシングやケーニグセグとのコラボレーションなど、過去のEnki Proのスペシャルエディションを彷彿とさせます。このチェアは、マグネット式ヘッドクッション、二重密度の背もたれ、アルカンターラ張り、簡単なリクライニング調節のためのダイヤルを備えています。また、2022年にはカンビウム・リテールがNexlevゲーミングチェアを発売。Nexlev Falcon &Maverickシリーズゲーミングチェアには、メモリーフォームネックレスト、クッション、多方向アームレストが付属します。また、優れたファブリックも採用。タフなベース、パワフルなメカニズム、エレガントなガスリフトを備えています。

企業間の協力関係の高まりが市場成長を後押し

企業は、消費者のニーズを引き付け、満足させるために、買収、合併、提携、協力などの新しいマーケティング戦略を採用しています。例えば、2022年、esports団体であるRevenant Esportsは、来シーズンの公式ゲーミングチェアパートナーとしてCybeartと契約しました。このコラボレーション期間中、サイバートはトーナメント、レヴェナントのブートキャンプ、様々なゲーミングロスターやクリエイター向けに特化したユニークなシートを制作します。さらに2022年、アンダシートはゲーミングチェア「New Phantom 3 Six Invitational 2022 Edition」を発売しました。アンダシートのレインボーシックス招待2022エディションゲーミングチェアは、ユービーアイソフトとのコラボレーションにより、ゲームや仕事の体験を向上させる最高のサポートと快適性を提供します。そのため、企業間の合併、買収、提携が増加しており、予測期間中、世界的にゲーミングチェア市場に拍車をかけています。

ビデオゲーム産業の人気急上昇が製品需要を後押し

ビデオゲーム人気の高まりにより、ゲーミングチェア市場は近い将来急速に拡大すると予想されます。ゲーミングチェアは、快適な座り心地に加え、高いパッド入りの背もたれによる背中と首のサポート、高さ調節可能なアームレスト、チルト、ベースによる安定したサポートなどのその他の特典により、より多くの顧客を惹きつけ、売上は年々増加しています。4Dアームレスト、ジェルコールドフォーム、取り外し可能なフットレスト、カーボンルックのカバーリング、135度調節可能な背もたれなどのプレミアムチェアの特徴は、チェアにこれらの付加価値のすべてまたは一部を求める顧客の増加により、ゲーミングチェアブランドが今後提供する製品ラインの標準機能になると予測されます。したがって、ビデオゲーム産業の世界の人気の高まりが、予測期間中のゲーミングチェア市場の世界の需要を促進しています。

革新的な提案が市場成長を促進

ヒーテッドパッド、LEDストリップライト、振動マッサージャーなどの付加機能を備えたゲーミングチェアの開発は、ゲーマーにとってあらゆる面で有益です。これらの新機能はゲーミングチェア分野のゲームチェンジャーになると予測され、その受け入れにより売上が増加する可能性があります。ゲーマーは魅力的なアイテムを好み、気分を盛り上げるためにゲームテーブルを設置することが多いです。例えば、ゴプラスはLEDライトでマッサージするゲーミングチェアを提供しています。腰のクッションにある2つのモーターで腰部をマッサージし、最高の心地よさとリラクゼーションを提供します。このゲーミングチェアは、取り外し可能なヘッドレストと腰枕を備えており、人体の形状に合わせて調整することで、長時間の作業やゲームによる背中の不快感を和らげます。そのため、各社が革新的な製品を提供することで、予測期間中、ゲーミングチェア市場は世界的に活性化します。

市場セグメンテーション

世界のゲーミングチェア市場は、タイプ、素材、用途、流通チャネル、地域、競合情勢に区分されます。タイプ別では、PCゲーミングチェア、ハイブリッドゲーミングチェア、プラットフォームゲーミングチェア、その他に区分されます。素材別では、市場はPUレザー、PVCレザー、その他に区分されます。用途別では、市場は住宅用と商業用に区分されます。流通チャネル別では、市場はスーパーマーケット/ハイパーマーケット、専門店、オンライン、非小売に区分されます。

企業プロファイル

Ace Casual Furniture、AKRacing America Inc.、Corsair Components, Inc.、Arozzi North America、DXRacer USA LLC、GT Omega LTD、Impakt S.A.、Secretlab US, Inc.、Vertagear Inc.、Brazen Gaming Limitedなどが世界のゲーミングチェア市場における主要市場参入企業です。

調査範囲

ゲーミングチェア市場:タイプ別

  • PCゲーミングチェア
  • ハイブリッドゲーミングチェア
  • プラットフォームゲーミングチェア
  • その他

ゲーミングチェア市場:素材別

  • PUレザー
  • PVCレザー
  • その他

ゲーミングチェア市場:用途別

  • 住宅用
  • 商業用

ゲーミングチェア市場:流通経路別

  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • 専門店
  • オンライン
  • 非小売

ゲーミングチェア市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • コロンビア
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • トルコ

競合情勢

企業プロファイル:世界のゲーミングチェア市場における主要企業の詳細分析。

利用可能なカスタマイズ

TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。レポートでは以下のカスタマイズが可能です。

企業情報

  • 追加市場参入企業の詳細分析とプロファイリング(最大5社)。

目次

イントロダクション

  • 市場概要
  • レポートの主なハイライト
  • 市場範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 調査対象期間

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 顧客の声分析(B2Cモデル分析)

  • ブランド認知度
  • 購入決定要因
  • 購入後に直面する課題

第5章 ゲーミングチェアの世界市場展望

  • 市場規模と予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別(PCゲーミングチェア、ハイブリッドゲーミングチェア、プラットフォームゲーミングチェア、その他)
    • 素材別(PUレザー、PVCレザー、その他)
    • 用途別(住宅用、商業用)
    • 流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、専門店、オンライン、非小売)
    • 地域別
    • 上位5社別、その他(2022年)
  • 世界のゲーミングチェアのマッピングと機会評価
    • タイプ別
    • 素材別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 地域別

第6章 北米のゲーミングチェア市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • タイプ別
    • 素材別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第7章 欧州のゲーミングチェア市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • タイプ別
    • 素材別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第8章 アジア太平洋のゲーミングチェア市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • タイプ別
    • 素材別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 中東・アフリカのゲーミングチェア市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • タイプ別
    • 素材別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第10章 南米のゲーミングチェア市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • タイプ別
    • 素材別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第11章 市場力学

  • 促進要因
    • インターネット普及率の上昇
    • 企業間の合併・買収の増加
    • 製品発売数の増加
  • 課題
    • コストの上昇
    • 深刻な健康問題の頻度増加

第12章 COVID-19が世界のゲーミングチェア市場に与える影響

  • 影響評価モデル
    • 影響を受ける主要セグメント
    • 影響を受ける主要地域
    • 影響を受ける主要国
    • 影響を受ける主要流通チャネル

第13章 市場動向と発展

  • ビデオゲーム人気の高まり
  • ゲームカフェの増加
  • ソーシャルメディア・プラットフォームの人気上昇
  • 技術のアップグレード
  • 高速接続の利用可能性

第14章 ポーターのファイブフォース分析

  • 競争企業間の敵対関係
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第15章 SWOT分析

  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第16章 競合情勢

  • Ace Casual Furniture
  • AKRacing America Inc.
  • Corsair Components, Inc.
  • Arozzi North America
  • DXRacer USA LLC
  • GT Omega LTD
  • Impakt S.A.
  • Secretlab US, Inc.
  • Vertagear Inc
  • Brazen Gaming Limited

第17章 戦略的提言/アクションプラン

  • 重点分野
  • ターゲット・タイプ
  • ターゲット流通チャネル

第18章 調査会社・免責事項

(注:企業リストは、クライアントの要件に基づいてカスタマイズすることができます)

目次
Product Code: 15179

The global gaming chair market is anticipated to grow during the forecast period due to the advancement in technology, and the availability of high-speed internet connectivity.

Gaming chairs are designed for video game enthusiasts. These chairs provide lumbar support and a head cushion to make gaming enjoyable. Experienced and committed players need a gaming chair. These chairs come in a wide range of sizes, colors, and designs. For players who log in for an average of six hours every day, gaming chairs are a need.

A gaming chair improves flexibility and comfort by offering professional gamers the ergonomic support they need for extended periods of time. Its caster wheels, armrests, swiveling bases, and adjustability options lessen the physical strain placed on the body while playing video games. Presently, a number of producers are releasing cutting-edge variations with extra features like speakers, retractable footrests, built-in massage devices, and red, green, and blue (RGB) lighting systems, in a variety of hues and patterns.

Market Overview
Forecast Period2024-2028
Market Size 2022USD 1.2 Billion
Market Size 2028USD 1.8 Billion
CAGR 2023-20287.9%
Fastest Growing SegmentOnline
Largest MarketEurope

Some of the common impacts that gamers encounter includes prolonged sitting, postural stress, and inactivity. There is a growing demand for gaming chairs to promote healthy blood flow throughout the body because these impacts can cause major health problems like obesity, muscle problems, and carpal tunnel syndrome. According to the World Health Organization, musculoskeletal diseases affect over 1.71 billion persons globally. The most common cause of disability worldwide is musculoskeletal illness, with low back pain ranking first in 160 different nations.

Increasing Number of Product Launches Boosts Market

New products are being introduced by companies to attract and satisfy the needs of customers, which will boost demand and support the global expansion of the gaming chair market. For instance, in 2022, Razer introduced the Razer Enki Pro, a Lamborghini-inspired gaming chair. With a predominantly black style and orange accents, this new special edition of the Razer Enki Pro is intended to resemble the seat upholstery and stitching of Lamborghini sports cars. The concept is somewhat reminiscent of past special editions of the Enki Pro, such as those made in collaboration with Williams Racing and Koenigsegg. The chair has a magnetic head cushion, dual-density backrest, Alcantara upholstery, and a dial for simple recline adjustment. Also, in 2022, Cambium Retail launched Nexlev gaming chairs. The memory foam neck rest, cushion, and multi-directional armrests are included with the Nexlev Falcon & Maverick Series Gaming Chair. It also has superior fabric. It has a tough base, a powerful mechanism, and an elegant gas lift.

Rising Collaborations Among Companies Aids Market Growth

Companies are adopting new marketing strategies such as acquisitions, mergers, partnerships, and collaborations for attracting and satisfying the needs of consumers. For instance, in 2022, Revenant Esports, an esports organization, signed Cybeart as its official gaming chair partner for the upcoming season. In the period of this collaboration, Cybeart will create unique seats specifically for tournaments, Revenant's boot camp, and a variety of gaming rosters and creators. Additionally, in 2022, Anda Seat launched the New Phantom 3 Six Invitational 2022 Edition gaming chair. The Anda Seat Rainbow Six Invitation 2022 Edition gaming chair is made in collaboration with Ubisoft to offer the utmost support and comfort to improve the gaming or working experience. Therefore, the rising mergers, acquisitions, and partnerships between companies fuel the gaming chair market globally during the forecast period.

Surging Popularity of the Video Gaming Industry Fuels Product Demand

The market for gaming chairs is expected to increase quickly in the near future due to the increasing popularity of video games. The gaming chairs are drawing more customers and seeing an increase in sales year over year due to the comfortable seating position they offer as well as additional benefits like extended back and neck support with the high padded backrest, height-adjustable armrests, tilt, and steady support offered by the base. Premium chair features like 4D armrests, gel cold foam, detachable footrests, carbon-look coverings, and 135-degree adjustable backrests are predicted to become standard features in the future product lines offered by gaming chair brands due to an increase in customers looking for all or some of these value-added features in chairs. Therefore, the rising popularity of the video gaming industry globally fuels the demand for the gaming chair market globally during the forecast period.

Innovative Offerings Drive Market Growth

The development of gaming chairs with added features like heated pads, LED strip lights, vibrating massagers, and other things would be beneficial to gamers in every way. These new capabilities are projected to be the game changer in the gaming chair sector, and their acceptance could increase sales. Gamers enjoy attractive items, and they often set up their gaming tables to lift their spirits. For instance, Goplus offers an LED-light massage gaming chair. The lumbar massage function of the massage gaming chair is powered by two motors located in the waist cushion, offering the utmost comfort and relaxation. This gaming chair has a removable headrest and waist pillow that adjusts to the shape of the human body and relieves back discomfort from extended periods of work or gaming. Therefore, the innovative offerings in the products by the companies fuel the market for gaming chairs globally during the forecast period.

Market Segmentation:

The global gaming chair market is segmented into type, material, application, distribution channel, region and competitive landscape. Based on the type, the market is segmented into PC gaming chair, hybrid gaming chair, platform gaming chairs, and others. Based on the material, the market is segmented into PU leather, PVC leather, and others. Based on the application, the market is segmented into residential and commercial. Based on the distribution channel, the market is segmented into supermarkets/hypermarkets, specialty stores, online and non-retail.

Company Profiles

Ace Casual Furniture, AKRacing America Inc., Corsair Components, Inc., Arozzi North America, DXRacer USA LLC, GT Omega LTD, Impakt S.A., Secretlab US, Inc., Vertagear Inc, Brazen Gaming Limited, etc. are the major market players in the global gaming chair market.

Report Scope:

In this report, the global gaming chair market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:

Gaming Chair Market, By Type:

  • PC Gaming Chair
  • Hybrid Gaming Chair
  • Platform Gaming Chair
  • Others

Gaming Chair Market, By Material:

  • PU Leather
  • PVC Leather
  • Others

Gaming Chair Market, By Application:

  • Residential
  • Commercial

Gaming Chair Market, By Distribution Channel:

  • Supermarkets/Hypermarkets
  • Specialty Stores
  • Online
  • Non-Retail

Gaming Chair Market, By Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
    • Mexico
  • Asia-Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • South Korea
    • Australia
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Colombia
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • South Africa
    • Turkey

Competitive Landscape:

Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global gaming chair market.

Available Customizations:

With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information:

  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

ntroduction

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Key Highlights of the Report
  • 1.3. Market Coverage
  • 1.4. Market Segments Covered
  • 1.5. Research Tenure Considered

2. Research Methodology

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Baseline Methodology
  • 2.3. Key Industry Partners
  • 2.4. Major Association and Secondary Sources
  • 2.5. Forecasting Methodology
  • 2.6. Data Triangulation & Validation
  • 2.7. Assumptions and Limitations

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Overview
  • 3.2. Market Forecast
  • 3.3. Key Regions
  • 3.4. Key Segments

4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)

  • 4.1. Brand Awareness
  • 4.2. Factors Influencing Purchase Decision
  • 4.3. Challenges Faced After Purchase

5. Global Gaming Chair Market Outlook

  • 5.1. Market Size & Forecast
    • 5.1.1. By Value
  • 5.2. Market Share & Forecast
    • 5.2.1. By Type Market Share Analysis (PC Gaming Chair, Hybrid Gaming Chair, Platform Gaming Chair, Others)
    • 5.2.2. By Material Market Share Analysis (PU Leather, PVC Leather, Others)
    • 5.2.3. By Application Market Share Analysis (Residential, Commercial)
    • 5.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Specialty Stores, Online and Non-Retail)
    • 5.2.5. By Regional Market Share Analysis
      • 5.2.5.1. North America Market Share Analysis
      • 5.2.5.2. Europe Market Share Analysis
      • 5.2.5.3. Asia-Pacific Market Share Analysis
      • 5.2.5.4. Middle East & Africa Market Share Analysis
      • 5.2.5.5. South America Market Share Analysis
    • 5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022)
  • 5.3. Global Gaming Chair Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.2. By Material Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.3. By Application Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.4. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment

6. North America Gaming Chair Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Type Market Share Analysis
    • 6.2.2. By Material Market Share Analysis
    • 6.2.3. By Application Market Share Analysis
    • 6.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 6.2.5. By Country Market Share Analysis
      • 6.2.5.1. United States Gaming Chair Market Outlook
        • 6.2.5.1.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.5.1.1.1. By Value
        • 6.2.5.1.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.5.1.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 6.2.5.1.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 6.2.5.1.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 6.2.5.1.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 6.2.5.2. Canada Gaming Chair Market Outlook
        • 6.2.5.2.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.5.2.1.1. By Value
        • 6.2.5.2.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.5.2.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 6.2.5.2.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 6.2.5.2.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 6.2.5.2.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 6.2.5.3. Mexico Gaming Chair Market Outlook
        • 6.2.5.3.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.5.3.1.1. By Value
        • 6.2.5.3.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.5.3.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 6.2.5.3.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 6.2.5.3.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 6.2.5.3.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis

7. Europe Gaming Chair Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Type Market Share Analysis
    • 7.2.2. By Material Market Share Analysis
    • 7.2.3. By Application Market Share Analysis
    • 7.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 7.2.5. By Country Market Share Analysis
      • 7.2.5.1. Germany Gaming Chair Market Outlook
        • 7.2.5.1.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.5.1.1.1. By Value
        • 7.2.5.1.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.5.1.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 7.2.5.1.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 7.2.5.1.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 7.2.5.1.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 7.2.5.2. France Gaming Chair Market Outlook
        • 7.2.5.2.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.5.2.1.1. By Value
        • 7.2.5.2.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.5.2.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 7.2.5.2.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 7.2.5.2.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 7.2.5.2.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 7.2.5.3. United Kingdom Gaming Chair Market Outlook
        • 7.2.5.3.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.5.3.1.1. By Value
        • 7.2.5.3.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.5.3.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 7.2.5.3.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 7.2.5.3.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 7.2.5.3.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 7.2.5.4. Italy Gaming Chair Market Outlook
        • 7.2.5.4.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.5.4.1.1. By Value
        • 7.2.5.4.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.5.4.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 7.2.5.4.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 7.2.5.4.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 7.2.5.4.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 7.2.5.5. Spain Gaming Chair Market Outlook
        • 7.2.5.5.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.5.5.1.1. By Value
        • 7.2.5.5.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.5.5.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 7.2.5.5.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 7.2.5.5.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 7.2.5.5.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis

8. Asia-Pacific Gaming Chair Market Outlook

  • 8.1. Market Size & Forecast
    • 8.1.1. By Value
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Type Market Share Analysis
    • 8.2.2. By Material Market Share Analysis
    • 8.2.3. By Application Market Share Analysis
    • 8.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 8.2.5. By Country Market Share Analysis
      • 8.2.5.1. China Gaming Chair Market Outlook
        • 8.2.5.1.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.5.1.1.1. By Value
        • 8.2.5.1.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.5.1.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 8.2.5.1.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 8.2.5.1.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 8.2.5.1.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.5.2. India Gaming Chair Market Outlook
        • 8.2.5.2.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.5.2.1.1. By Value
        • 8.2.5.2.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.5.2.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 8.2.5.2.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 8.2.5.2.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 8.2.5.2.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.5.3. Japan Gaming Chair Market Outlook
        • 8.2.5.3.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.5.3.1.1. By Value
        • 8.2.5.3.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.5.3.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 8.2.5.3.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 8.2.5.3.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 8.2.5.3.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.5.4. South Korea Gaming Chair Market Outlook
        • 8.2.5.4.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.5.4.1.1. By Value
        • 8.2.5.4.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.5.4.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 8.2.5.4.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 8.2.5.4.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 8.2.5.4.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.5.5. Australia Gaming Chair Market Outlook
        • 8.2.5.5.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.5.5.1.1. By Value
        • 8.2.5.5.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.5.5.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 8.2.5.5.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 8.2.5.5.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 8.2.5.5.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis

9. Middle East & Africa Gaming Chair Market Outlook

  • 9.1. Market Size & Forecast
    • 9.1.1. By Value
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Type Market Share Analysis
    • 9.2.2. By Material Market Share Analysis
    • 9.2.3. By Application Market Share Analysis
    • 9.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 9.2.5. By Country Market Share Analysis
      • 9.2.5.1. Saudi Arabia Gaming Chair Market Outlook
        • 9.2.5.1.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.5.1.1.1. By Value
        • 9.2.5.1.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.5.1.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 9.2.5.1.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 9.2.5.1.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 9.2.5.1.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 9.2.5.2. UAE Gaming Chair Market Outlook
        • 9.2.5.2.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.5.2.1.1. By Value
        • 9.2.5.2.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.5.2.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 9.2.5.2.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 9.2.5.2.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 9.2.5.2.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 9.2.5.3. South Africa Gaming Chair Market Outlook
        • 9.2.5.3.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.5.3.1.1. By Value
        • 9.2.5.3.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.5.3.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 9.2.5.3.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 9.2.5.3.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 9.2.5.3.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 9.2.5.4. Turkey Gaming Chair Market Outlook
        • 9.2.5.4.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.5.4.1.1. By Value
        • 9.2.5.4.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.5.4.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 9.2.5.4.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 9.2.5.4.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 9.2.5.4.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis

10. South America Gaming Chair Market Outlook

  • 10.1. Market Size & Forecast
    • 10.1.1. By Value
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Type Market Share Analysis
    • 10.2.2. By Material Market Share Analysis
    • 10.2.3. By Application Market Share Analysis
    • 10.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 10.2.5. By Country Market Share Analysis
      • 10.2.5.1. Brazil Gaming Chair Market Outlook
        • 10.2.5.1.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.5.1.1.1. By Value
        • 10.2.5.1.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.5.1.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 10.2.5.1.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 10.2.5.1.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 10.2.5.1.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 10.2.5.2. Colombia Gaming Chair Market Outlook
        • 10.2.5.2.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.5.2.1.1. By Value
        • 10.2.5.2.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.5.2.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 10.2.5.2.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 10.2.5.2.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 10.2.5.2.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 10.2.5.3. Argentina Gaming Chair Market Outlook
        • 10.2.5.3.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.5.3.1.1. By Value
        • 10.2.5.3.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.5.3.2.1. By Type Market Share Analysis
        • 10.2.5.3.2.2. By Material Market Share Analysis
        • 10.2.5.3.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 10.2.5.3.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis

11. Market Dynamics

  • 11.1. Drivers
    • 11.1.1. Rising internet penetration
    • 11.1.2. Increasing mergers & acquisitions among companies
    • 11.1.3. Growing number of product launches
  • 11.2. Challenges
    • 11.2.1. Higher cost
    • 11.2.2. Increasing frequency of serious health issues

12. Impact of COVID-19 on the Global Gaming Chair Market

  • 12.1. Impact Assessment Model
    • 12.1.1. Key Segments Impacted
    • 12.1.2. Key Regions Impacted
    • 12.1.3. Key Countries Impacted
    • 12.1.4. Key Distribution Channel Impacted

13. Market Trends & Developments

  • 13.1. Increasing the popularity of video gaming industry
  • 13.2. Growing number of game cafes
  • 13.3. Rising popularity of social media platforms
  • 13.4. Technological upgradation
  • 13.5. Availability of high-speed connectivity

14. Porter's Five Forces Model

  • 14.1. Competitive Rivalry
  • 14.2. Bargaining Power of Buyers
  • 14.3. Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4. Threat of New Entrants
  • 14.5. Threat of Substitutes

15. SWOT Analysis

  • 15.1. Strengths
  • 15.2. Weaknesses
  • 15.3. Opportunities
  • 15.4. Threats

16. Competitive Landscape

  • 16.1. Company Profiles
    • 16.1.1. Ace Casual Furniture
      • 16.1.1.1. Company Details
      • 16.1.1.2. Product & Services
      • 16.1.1.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.1.5. Recent Developments
      • 16.1.1.6. Key Management Personnel
    • 16.1.2. AKRacing America Inc.
      • 16.1.2.1. Company Details
      • 16.1.2.2. Product & Services
      • 16.1.2.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.2.5. Recent Developments
      • 16.1.2.6. Key Management Personnel
    • 16.1.3. Corsair Components, Inc.
      • 16.1.3.1. Company Details
      • 16.1.3.2. Product & Services
      • 16.1.3.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.3.5. Recent Developments
      • 16.1.3.6. Key Management Personnel
    • 16.1.4. Arozzi North America
      • 16.1.4.1. Company Details
      • 16.1.4.2. Product & Services
      • 16.1.4.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.4.5. Recent Developments
      • 16.1.4.6. Key Management Personnel
    • 16.1.5. DXRacer USA LLC
      • 16.1.5.1. Company Details
      • 16.1.5.2. Product & Services
      • 16.1.5.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.5.5. Recent Developments
      • 16.1.5.6. Key Management Personnel
    • 16.1.6. GT Omega LTD
      • 16.1.6.1. Company Details
      • 16.1.6.2. Product & Services
      • 16.1.6.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.6.5. Recent Developments
      • 16.1.6.6. Key Management Personnel
    • 16.1.7. Impakt S.A.
      • 16.1.7.1. Company Details
      • 16.1.7.2. Product & Services
      • 16.1.7.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.7.5. Recent Developments
      • 16.1.7.6. Key Management Personnel
    • 16.1.8. Secretlab US, Inc.
      • 16.1.8.1. Company Details
      • 16.1.8.2. Product & Services
      • 16.1.8.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.8.5. Recent Developments
      • 16.1.8.6. Key Management Personnel
    • 16.1.9. Vertagear Inc
      • 16.1.9.1. Company Details
      • 16.1.9.2. Product & Services
      • 16.1.9.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.9.5. Recent Developments
      • 16.1.9.6. Key Management Personnel
    • 16.1.10. Brazen Gaming Limited
      • 16.1.10.1. Company Details
      • 16.1.10.2. Product & Services
      • 16.1.10.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.10.5. Recent Developments
      • 16.1.10.6. Key Management Personnel

17. Strategic Recommendations/Action Plan

  • 17.1. Key Focus Areas
  • 17.2. Target Type
  • 17.3. Target Distribution Channel

18. About Us & Disclaimer

(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)