市場調査レポート
商品コード
1451842
マーケティング技術市場:タイプ・製品・用途・地域別、2024~2032年Marketing Technology Market by Type, Product, Application, and Region 2024-2032 |
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マーケティング技術市場:タイプ・製品・用途・地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のマーケティング技術市場規模は、2023年に4,136億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて19.38%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに2兆1,306億米ドルに達すると予測しています。ソーシャルメディア管理ツールに対する需要の高まり、チャットボットの採用の増加、マーケティング担当者の間でマーケティング活動の全体像を把握し、キャンペーンの効果を測定する必要性が高まっていることなどが、市場を牽引する主要要因となっています。
マーケティング技術は、企業がマーケティング活動を自動化、合理化、強化できるようにするツール、プラットフォーム、ソフトウェア・アプリケーションを指します。顧客関係管理(CRM)システム、マーケティング自動化プラットフォーム、コンテンツ管理システム(CMS)、ソーシャルメディア管理ツール、データ分析ソフトウェアなどで構成されます。様々なマーケティング活動の計画、実行、分析、管理を支援する幅広い技術とソリューションを提供しています。マーケティング担当者に、特定のオーディエンスを対象とし、パーソナライズされた体験を創造し、キャンペーンの効果を測定し、マーケティング戦略を最適化するための高度な機能を提供します。反復作業の自動化、ワークフローの更新、データ分析からの価値ある洞察の獲得を支援します。また、マーケティング担当者が時間とリソースをより戦略的に配分し、マーケティングの創造的かつ戦略的な側面に集中し、キャンペーンを最適化するためのデータ主導の意思決定を行うことも支援します。さらに、顧客の行動を追跡し、Eメール、ソーシャルメディア、ウェブサイトなど、さまざまなチャネルで適切なコンテンツを配信するのにも役立ちます。
現在、競合を維持し、急速に進化する消費者の期待に対応し、変化する市場力学に適応するために、さまざまな業界の間でマーケティング技術に対する需要が高まっていることが、市場の成長を支える主要要因の1つとなっています。これに加えて、マーケティング活動の全体像を把握し、キャンペーンの効果を測定し、継続的な改善のためにデータ主導の意思決定を行うためにマーケティング技術を活用する動きが活発化していることも、良好な市場展望をもたらしています。さらに、世界中の遠隔地で働く同僚と交流し、コミュニケーションを図るためのマーケティング技術に対する需要も増加しています。これに加えて、顧客データプラットフォーム(CDP)や人工知能(AI)を活用したマーケティングオートメーションなど、パーソナライズされたマーケティングを可能にするマーケティング技術ツールに対する需要の高まりが、市場の成長を強化しています。さらに、手作業のプロセスを排除し、戦略的イニシアチブと創造的な側面に焦点を当てた数多くのタスクのマーケティング技術ソリューションの採用が増加していることが、市場にプラスの影響を与えています。これとは別に、パーソナライズされた対象キャンペーンを作成するためにマーケティングオートメーションプラットフォームと統合できるソーシャルメディア管理ツールの需要が増加しています。これは、人工知能(AI)を搭載したチャットボットの採用が増加していることと相まって、パーソナライズされた顧客サービスを提供し、オーディエンスとエンゲージし、コンバージョンを促進するために、ソーシャルメディアプラットフォーム上で広く使用されており、市場の成長を強化しています。
The global marketing technology (MarTech) market size reached US$ 413.6 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 2,130.6 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 19.38% during 2024-2032. The growing demand for social media management tools, rising employment of chatbots, and increasing need to gain a holistic view of marketing efforts and measure the impact of campaigns among marketers represent some of the key factors driving the market.
Marketing technology (MarTech) refers to tools, platforms, and software applications that enable businesses to automate, streamline, and enhance their marketing efforts. It comprises customer relationship management (CRM) systems, marketing automation platforms, content management systems (CMS), social media management tools, and data analytics software. It offers a wide range of technologies and solutions that assist in planning, executing, analyzing, and managing various marketing activities. It provides marketers with advanced capabilities to target specific audiences, create personalized experiences, measure campaign effectiveness, and optimize marketing strategies. It assists in automating repetitive tasks, updating workflows, and gaining valuable insights from data analysis. It also aids marketers in allocating their time and resources more strategically, focusing on creative and strategic aspects of marketing, and making data-driven decisions to optimize their campaigns. In addition, it helps track customer behavior, and deliver relevant content across various channels, such as email, social media, and websites.
At present, the increasing demand for MarTech among various industry verticals to stay competitive, keep pace with rapidly evolving consumer expectations, and adapt to changing market dynamics represents one of the key factors supporting the growth of the market. Besides this, the growing utilization of MarTech to gain a holistic view of marketing efforts, measure the impact of campaigns, and make data-driven decisions for continuous improvement is offering a favorable market outlook. In addition, there is a rise in the demand for MarTech to interact and communicate with colleagues working remotely across the globe. This, along with the increasing demand for MarTech tools that enable personalized marketing, such as customer data platforms (CDPs) and artificial intelligence (AI)-powered marketing automation, is strengthening the growth of the market. Moreover, the growing employment of MarTech solutions to eliminate manual processes and focus on strategic initiatives and creative aspects of numerous tasks is positively influencing the market. Apart from this, there is an increase in the demand for social media management tools that can be integrated with marketing automation platforms to create personalized and targeted campaigns. This, coupled with the rising employment of chatbots powered by artificial intelligence (AI) are widely being used on social media platforms to provide personalized customer service, engage with audiences, and drive conversions, is bolstering the growth of the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global marketing technology (MarTech) market, along with forecasts at the global, regional, and country levels from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, product, and application.
Digital Marketing
Offline Marketing
The report has provided a detailed breakup and analysis of the marketing technology (MarTech) market based on the type. This includes digital marketing and offline marketing. According to the report, digital marketing represented the largest segment.
Social Media Tools
Content Marketing Tools
Rich Media Tool
Automation Tool
Data and Analytics Tools
Sales Enablement Tools
A detailed breakup and analysis of the marketing technology (MarTech) market based on the product has also been provided in the report. This includes social media tools, content marketing tools, rich media tool, automation tool, data and analytics tools, and sales enablement tools. According to the report, social media tools accounted for the largest market share.
IT and Telecommunication
Retail and E-commerce
Healthcare
Media and Entertainment
Sports and Events
BFSI
Real Estate
Others
A detailed breakup and analysis of the marketing technology (MarTech) market based on the application has also been provided in the report. This includes IT and telecommunication, retail and e-commerce, healthcare, media and entertainment, sports and events, BFSI, real estate, and others. According to the report, healthcare accounted for the largest market share.
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for marketing technology (MarTech). Some of the factors driving the North America marketing technology (MarTech) market included the early and rapid adoption of advanced technologies, rising number of startups, increasing awareness about the benefits of MarTech, etc.
The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global marketing technology (MarTech) market. Detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Acoustic L.P., ActiveCampaign, Adobe Inc., Aptean Inc., Hubspot Inc., Microsoft Corporation, Oracle Corporation, Salesforce Inc., SAP SE, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.