市場調査レポート
商品コード
1451697
ホームケア市場レポート:製品タイプ、流通チャネル、地域別、2024-2032Home Care Market Report by Product Type (Kitchen Care, Household Care, Bathroom Care, Laundry Care, and Others), Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Online Stores, and Others), and Region 2024-2032 |
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ホームケア市場レポート:製品タイプ、流通チャネル、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のホームケア市場規模は2023年に1,575億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて3.74%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに2,214億米ドルに達すると予測しています。
ホームケア製品は、家庭を清潔にし、より衛生的にするために利用されます。それらは、洗濯用洗剤、消毒剤、漂白剤、食器洗い用品、空気処理用品、染み抜き剤、ほこりやカビなどのアレルゲンの抑制に役立つ床用、ガラス用、表面用、トイレ用クリーナーで構成されています。さらに、塩素系ホームケア製品は、季節性インフルエンザの流行や食中毒を防ぐため、塩素系洗浄剤の殺菌力に依存しています。現在、コロナウイルス感染症(COVID-19)の流行により、大衆の間で衛生習慣の採用が増加しており、これが世界中でホームケア製品の需要を喚起しています。
疾病のない家庭環境を維持するためのホームケア製品に対する需要の高まりは、市場を牽引する重要な要因の一つです。さらに、魅力的な雰囲気を作りたいという需要も増加しています。このことは、バクテリアやその他の微生物に起因する病気の有病率の上昇と相まって、市場の成長を促進しています。さらに、掃除機、窓拭きロボット、ロボットモップ、多目的クリーニングキット、グラウトブラシ、ファンダスター、空気清浄機などの革新的なホームケア製品に対する需要の高まりが、市場にプラスの影響を与えています。このほか、室内空気汚染のリスクを軽減するために有機ホームケア製品への需要が高まっていることも、業界の投資家に有利な成長機会を提供しています。これとは別に、主な市場プレイヤーは、魅力的な香り、包括的な価格、高い効率を備えた新しいホームケア製品を導入するために研究開発(R&D)活動に幅広く投資しており、これが市場の成長を後押ししています。その他の成長促進要因としては、手頃な価格で環境に優しい製品の入手が容易であること、ライフスタイルの変化、急速な都市化、新製品開発、個人の所得水準の上昇などが挙げられます。
The global home care market size reached US$ 157.5 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 221.4 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.74% during 2024-2032.
Home care products are utilized for cleaning homes and making them more hygienic. They comprise laundry detergents, disinfectants, bleaches, dishwashing products, air treatment products, stain removers, and floor, glass, surface and toilet cleaners that help control allergens like dust and mold. In addition, chlorinated home care products rely on the disinfectant qualities of chlorine-based cleaners to prevent seasonal flu outbreaks and foodborne illnesses. At present, there is a rise in the adoption of hygienic practices among the masses on account of the coronavirus disease (COVID-19) outbreak, which is catalyzing the demand for home care products around the world.
The escalating demand for home care products to maintain a disease-free environment at home represents one of the key factors driving the market. Moreover, there is an increase in the demand for creating an alluring ambiance. This, coupled with the rising prevalence of diseases caused due to bacteria and other micro-organisms, is propelling the growth of the market. In addition, the growing demand for innovative home care products, such as vacuums, window cleaner robots, robot mops, multipurpose cleaning kits, grout brushes, fan dusters, and air purifiers, is positively influencing the market. Besides this, the escalating demand for organic home care products to reduce the risk of indoor air pollution is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Apart from this, key market players are extensively investing in research and development (R&D) activities to introduce new home care products with attractive fragrances, inclusive prices, and high efficiency, which is bolstering the market growth. Other growth-inducing factors are easy availability of affordable and environment-friendly products, changing lifestyles, rapid urbanization, new product development, and inflating income levels of individuals.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global home care market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type and distribution channel.
Kitchen Care
Household Care
Bathroom Care
Laundry Care
Others
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Online Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alicorp SAA, Church & Dwight Co. Inc., Henkel AG & Co. KGaA, Kao Corporation, Reckitt Benckiser Group PLC, S.C. Johnson & Son Inc., The Clorox Company, The Procter & Gamble Company and Unilever plc.