デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1658617

フィリピンのホームケア市場

Home Care in the Philippines


出版日
ページ情報
英文 58 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
フィリピンのホームケア市場
出版日: 2025年02月11日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 58 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

フィリピンのホームケアの市場規模は、2023年に例外的な伸びを示した後、伸び率は低下しましたが、2024年には小売数量ベースでも現行金額ベースでも伸びを維持しました。しかし、すべてのカテゴリーが成長を維持し、成長率に大きな差はありません。2024年、業界は変革期を迎え、経済的圧力の中、市場シェアよりも利益を優先する企業によって特徴づけられます。インフレが消費者支出に影響を与える中、ブランドは市場シェアよりも利益を重視するようになっています。

当レポートでは、フィリピンのホームケア市場について調査し、主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主要な要因(新製品開拓、パッケージイノベーション、経済/ライフスタイルの影響、流通、価格問題など)を戦略的に分析しています。また、2029年までの予測を行なっています。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

フィリピンのランドリーケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • ベビー用品および低刺激性ランドリーケア製品ラインの成長
  • 特に農村部では固形洗剤への依存が続いている
  • チャンピオンブランドの拡大と小規模参入企業の台頭

展望と機会

  • 都市部での液体洗剤の人気上昇
  • 可処分所得の増加により、消費者の選択における利便性の重要性が高まる
  • 高級品への欲求にもかかわらず、価格に対する敏感さは残る

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

フィリピンの食器洗い

主なデータ結果

2024年の発展

  • メーカーが首都圏で食洗機を導入
  • 手洗いと自動食器洗いの競合が激化
  • インフレの中での価格敏感性

展望と機会

  • 自動食器洗浄機はゆっくりだが着実に成長すると予想される
  • ブランド飽和の中でのユニークなマーケティング戦略
  • 食器洗浄製品の流通チャネルとして成長している小売eコマース

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

フィリピンの表面ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 多目的クリーナーの牽引により表面ケアが成長を維持
  • Mr Muscleはフィリピンで信頼されるブランドであり続け、首位を奪還
  • FDA規制により新規参入が妨げられ、トップブランドが優勢

展望と機会

  • 研磨剤は、多面洗浄剤などの研磨力の低い製品にシェアを奪われる見込み
  • 小売eコマース別購入の拡大
  • UnileverのZ世代の関与とプラスチックの使用削減に向けた戦略的動き

カテゴリーデータ

フィリピンの漂白剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 漂白剤の大容量パックが人気に
  • 漂白剤ブランドはデジタル広告とコラボレーションに注力
  • Zonroxは、優しく多目的に使える製品で漂白剤の革新を起こす

展望と機会

  • フィリピン人の色落ちしない漂白剤に対する意識の高まり
  • eコマースプラットフォームは新しいブランドを紹介する手段
  • 抗菌効果と香りが主なセールスポイント

カテゴリーデータ

フィリピンのトイレケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 大手ブランドが貯水槽内装置とリムブロックを導入
  • 低価格を提供するプレーヤーはインフレの恩恵を受ける
  • Cloroxが漂白剤ベースのトイレ用洗剤を発売

展望と機会

  • リムブロックと貯水槽内装置のメディア露出の増加
  • COVID-19後の清潔基準がさらなる参入を促す
  • 多機能トイレケア製品の魅力

カテゴリーデータ

フィリピンの研磨剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 靴磨きは、消費者の変化するニーズに適応する企業が増え、堅調な成長を維持
  • 競合の制限による研磨剤の独占
  • eコマースによるブランドとプライベートラベルの台頭

展望と機会

  • 金属磨きはニッチなカテゴリーのままだが、成長の可能性はある
  • 手頃な価格の製品やバンドルオファーを提供することでインフレ圧力に適応する
  • ソーシャルメディアマーケティングのギャップを活用する

カテゴリーデータ

フィリピンのエアケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • ジェル芳香剤の優位性は続く
  • 電気芳香剤の台頭、低いベースから
  • 都市交通が車の芳香剤に与える影響への対応

展望と機会

  • 電気ディフューザーの認知度向上
  • 新たなブランドがeコマースのトレンドを活用
  • 健康志向の消費者に向けた研究開発別革新

カテゴリーデータ

フィリピンの家庭用殺虫剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • マーケティングの焦点を健康意識に移すことで成長を維持
  • 地方市場へのアクセス性の向上
  • Baygonの革新性と社会的関連性への注力

展望と機会

  • 都市化と人口動態の変化への対応
  • 健康リスクと環境問題への取り組み
  • 複数の種類の昆虫に対処するための製品を重視

カテゴリーデータ

目次
Product Code: HCPPH

Home care in the Philippines maintained growth in both retail volume and current value terms in 2024, although rates of increase were lower after a year of exceptional growth in 2023. However, all categories maintained growth, with no significant differences in growth rates. The industry witnessed a transformative phase in 2024, characterised by players prioritising profits over market share amidst economic pressures. With inflation impacting consumer spending, brands increasingly focused on val...

Euromonitor International's Home Care in Philippines market report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, packaging innovations, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Air Care, Bleach, Dishwashing, Home Insecticides, Laundry Care, Polishes, Surface Care, Toilet Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Home Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Home care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for home care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Households 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Home Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 3 Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Home Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Home Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Home Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Home Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Home Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Home Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

LAUNDRY CARE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth of baby and hypoallergenic laundry care product lines
  • Continued reliance on bar detergents, especially in rural areas
  • The expansion of the Champion brand, and the rise of smaller players

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rising popularity of liquid detergents in urban areas
  • Increased disposable incomes will drive importance of convenience in consumer choice
  • Despite the desire for premium products, price sensitivity will remain

CATEGORY INDICATORS

  • Table 11 Household Possession of Washing Machines 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Laundry Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 Sales of Laundry Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 15 Sales of Laundry Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 16 Sales of Laundry Detergents by Category: Value 2019-2024
  • Table 17 Sales of Laundry Detergents by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 18 Sales of In-Wash Spot and Stain Removers by Type: % Value Breakdown 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Laundry Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Laundry Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 NBO Company Shares of Laundry Aids: % Value 2020-2024
  • Table 22 LBN Brand Shares of Laundry Aids: % Value 2021-2024
  • Table 23 NBO Company Shares of Laundry Detergents: % Value 2020-2024
  • Table 24 LBN Brand Shares of Laundry Detergents: % Value 2021-2024
  • Table 25 Forecast Sales of Laundry Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 26 Forecast Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISHWASHING IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Manufacturers introduce dishwashers in metro areas
  • Increased competition in both hand and automatic dishwashing
  • Price sensitivity amidst inflation

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Slow but steady growth anticipated for automatic dishwashing
  • Unique marketing strategies amidst brand saturation
  • Retail e-commerce as a rising distribution channel for dishwashing products

CATEGORY INDICATORS

  • Table 27 Household Possession of Dishwashers 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 28 Sales of Dishwashing by Category: Value 2019-2024
  • Table 29 Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 30 NBO Company Shares of Dishwashing: % Value 2020-2024
  • Table 31 LBN Brand Shares of Dishwashing: % Value 2021-2024
  • Table 32 Forecast Sales of Dishwashing by Category: Value 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2024-2029

SURFACE CARE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Surface care maintains growth, driven by multi-purpose cleaners
  • Mr Muscle continues to be a trusted brand in the Philippines, and retakes the lead
  • Top brands dominate, as FDA regulations hamper the entry of new players

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Scouring agents set to lose share to less abrasive products such as multi-surface cleaners
  • More widespread purchases through retail e-commerce
  • Unilever's strategic moves to engage Gen Z and reduce plastic use

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Surface Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: Value 2019-2024
  • Table 37 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 38 NBO Company Shares of Surface Care: % Value 2020-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Surface Care: % Value 2021-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of Surface Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BLEACH IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Larger pack sizes gain traction in bleach
  • Bleach brands focus on digital advertising and collaborations
  • Zonrox innovates in bleach with gentle and multi-purpose products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Filipinos' increased awareness of colour-safe bleaches
  • E-commerce platforms a way to introduce new brands
  • Antibacterial claims and fragrances as main selling points

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Bleach: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Bleach: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Bleach: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Bleach: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Bleach: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Bleach: % Value Growth 2024-2029

TOILET CARE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Leading brands introduce in-cistern devices and rim blocks
  • Players offering lower prices benefit from inflation
  • Clorox's launch of bleach-based toilet bowl cleaner

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing media exposure for rim blocks and in-cistern devices
  • Post-COVID-19 cleanliness standards set to drive more entrants
  • The appeal of multi-benefit toilet care products

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Toilet Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Toilet Care: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Toilet Care: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Toilet Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2024-2029

POLISHES IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Shoe polish maintains solid growth as players adapt to consumers' changing needs
  • Dominating polishes through limited competition
  • Rise of brands and private label via e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Metal polishes will remain a niche category, but with growth potential
  • Adapting to inflationary pressures by offering affordable products and bundle offers
  • Capitalising on social media marketing gaps

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Polishes by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 NBO Company Shares of Polishes: % Value 2020-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Polishes: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Polishes by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2024-2029

AIR CARE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • The dominance of gel air fresheners endures
  • The rise of electric air fresheners, from a low base
  • Addressing the impact of urban traffic on car air fresheners

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing awareness of electric diffusers
  • New brands capitalise on the trend towards e-commerce
  • Innovating with R&D for health-conscious consumers

CATEGORY DATA

  • Table 62 Sales of Air Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 63 Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 64 Sales of Air Care by Fragrance: Value Ranking 2022-2024
  • Table 65 NBO Company Shares of Air Care: % Value 2020-2024
  • Table 66 LBN Brand Shares of Air Care: % Value 2021-2024
  • Table 67 Forecast Sales of Air Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 68 Forecast Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME INSECTICIDES IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Shifting marketing focus towards health awareness helps maintain growth
  • Enhancing accessibility in provincial markets
  • Baygon's innovation and focus on social relevancy

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Responding to urbanisation and changing demographics
  • Addressing health risks and environmental concerns
  • Emphasising products targeted to deal with multiple types of insects

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Home Insecticides by Category: Value 2019-2024
  • Table 70 Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 71 Sales of Spray/Aerosol Insecticides by Type: % Value 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Home Insecticides: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Home Insecticides: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2024-2029