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市場調査レポート
商品コード
1678121

米国のホームケア市場

Home Care in the US


出版日
ページ情報
英文 72 Pages
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即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
米国のホームケア市場
出版日: 2025年03月04日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 72 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

米国のホームケアの市場規模は、2024年の小売現在高成長率が低水準を維持し、小売数量もプラス圏に戻っています。この成長は小幅に見えますが、消費者行動の変化、プレミアム化の進展、サステナビリティ主導のイノベーションによって、水面下で起きている大きな変革を覆い隠しています。2024年には、多くのカテゴリーで小売流通額が伸びましたたが、靴や家庭用品の動向の変化の影響を受け、研磨剤は大幅に減少しました。

当レポートでは、米国のホームケア市場について調査し、主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主要な要因(新製品開拓、パッケージイノベーション、経済/ライフスタイルの影響、流通、価格問題など)を戦略的に分析しています。また、2029年までの予測を行なっています。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

米国のランドリーケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 進化するランドリーケアの情勢:優位性、混乱、そして需要
  • セルフケアの進化:フレグランスブランドがランドリーケアに進出
  • プラスチックフリーの洗濯ソリューションの成長

展望と機会

  • 米国の世帯の44%が犬を飼っている:これは洗濯ケアの動向に何を意味するのか
  • タイドは手頃な価格の液体洗濯洗剤で経済不確実性に対応
  • DealworthyとEverspringがプライベートレーベルの二重の力を発揮する方法

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

米国での食器洗い

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者の嗜好が変化する中、自動食器洗いタブレットが自動食器洗いの主流に
  • 利便性と革新が小売eコマース別食器洗い製品の販売の急増を促進
  • DawnとCascadeは依然として米国の食器洗い機のトップに君臨

展望と機会

  • 今後、食器洗いにおける持続可能なブランドの成功は、その有効性にかかっている
  • タンパク質ブーム:食生活の変化が食器洗いの習慣を変える
  • 経済の不確実性と価格高騰が2025年まで続くと予想されるため、プライベートブランドのチャンスは続く見込み

カテゴリーインジケーター

カテゴリーデータ

米国における表面ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 多目的クリーナーの台頭と持続可能なワイプへの推進の高まり
  • 確立された健康とウェルネスの動向は表面ケア全体に浸透している
  • 米国の消費者は掃除の基本に戻り、特殊製品の成長を妨げている

展望と機会

  • ブランドが新たな成長の道を切り開くにつれ、サーフェスケアのチャネル戦略は進化
  • 清掃の動向が自動化に向かうにつれ、床掃除用洗剤の需要は減少すると予測
  • 主要企業は中核ブランドを守るために売却

カテゴリーデータ

米国の漂白剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者が多目的洗剤に切り替えるにつれて、漂白剤の販売量と販売額が減少
  • 消費者は漂白剤を使わず、総合的な清潔さを求めている
  • Cloroxへの2023年のサイバー攻撃により、同社製品の入手が困難に

展望と機会

  • 消費者が刺激の少ない製品に切り替えるにつれて、減少が続く
  • 低成長機会から撤退する主要ブランド
  • 漂白剤のチャンスは、そのシンプルさと価格にある

カテゴリーデータ

米国のトイレケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • トイレケア製品に代わる表面ケア製品への移行が継続
  • プライベートブランドは、もう一年持続的に成長し、トイレケアのシェアを拡大
  • 消費者は洗浄製品に含まれる強力な化学物質を避ける傾向が強まっている

展望と機会

  • 持続可能なイノベーションがトイレケアで目立つ可能性
  • #CleanTokが消費者の購入をガイド
  • 成長が停滞する中、トイレケアに破壊のチャンス

カテゴリーデータ

米国の研磨剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 現代の家庭では、研磨剤の居場所が失われつつある
  • 主流からニッチへ:靴磨きの急速な衰退
  • Kiwi Brandsの株価は下落傾向を維持

展望と機会

  • 消費者の習慣の変化により、マニキュアの継続的な減少
  • 伝統的なマニキュアの売上が減少する中、小売eコマースが主導権を握る
  • 持続可能性は、プレミアムエコフレンドリーブランドが主導する靴磨きの重要なトレンドとなる

カテゴリーデータ

米国のエアケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 経済的圧力と消費者の優先順位の変化により、2024年にはエアケアが減少
  • バス&ボディワークスは販売圧力にもかかわらず、空気清浄機で優位に立っている
  • 臭気抑制から高級な香りまで:大麻が空気ケアの革新を刺激

展望と機会

  • キャンドル芳香剤は、このカテゴリーの要として復活する見込み
  • 消費者がパンデミック前の生活習慣に戻りつつあるにもかかわらず、小売eコマースは成長を続ける
  • 予測期間中に香りに着想を得た空気ケアが成長する見込み

カテゴリーデータ

米国の家庭用殺虫剤

主なデータ結果

2024年の発展

  • 大手ブランドが米国で家庭用殺虫剤を形作っている
  • Raid Essentials:より安全な家庭用殺虫剤を求める消費者の要望に応えたSC Johnsonの製品
  • 利便性と選択肢が家庭用殺虫剤の小売eコマースの成長を促進

展望と機会

  • 家庭用殺虫剤のゆっくりとした安定した成長は、しつこい害虫の課題に打ち勝つ
  • ペットフレンドリーなイノベーションと持続可能性が予測期間中の成功を推進
  • 害虫駆除におけるスマートテクノロジーの統合は、家庭用殺虫剤の参入企業にとっての機会となる

カテゴリーデータ

目次
Product Code: HCPUS

Home care in the US maintained low retail current value growth in 2024, with retail volume sales also returning to positive territory. While this growth appears modest, it masks the significant transformations occurring beneath the surface, driven by shifting consumer behaviours, increased premiumisation, and sustainability-driven innovation. Although many categories saw retail current value growth in 2024, polishes saw a significant decline, affected by changes in trends in footwear and home fu...

Euromonitor International's Home Care in USA market report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data (historic date range), allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, packaging innovations, economic/lifestyle influences, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Air Care, Bleach, Dishwashing, Home Insecticides, Laundry Care, Polishes, Surface Care, Toilet Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Home Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Home care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retailing developments
  • What next for home care?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Households 2019-2024

MARKET DATA

  • Table 2 Sales of Home Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 3 Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Home Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Home Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Home Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Home Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Home Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Home Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Home Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

LAUNDRY CARE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • The evolving landscape of laundry care: Dominance, disruption, and demand
  • The self-care evolution: Fragrance brands expand into laundry care
  • The growth of plastic-free laundry solutions

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • 44% of US households own dogs: What this means for laundry care trends
  • Tide adapts to economic uncertainty with affordable liquid laundry detergent
  • How Dealworthy and Everspring showcase the dual power of private label

CATEGORY INDICATORS

  • Table 11 Household Possession of Washing Machines 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Laundry Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 13 Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 14 Sales of Laundry Aids by Category: Value 2019-2024
  • Table 15 Sales of Laundry Aids by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 16 Sales of Laundry Detergents by Category: Value 2019-2024
  • Table 17 Sales of Laundry Detergents by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 18 Sales of In-Wash Spot and Stain Removers by Type: % Value Breakdown 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Laundry Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Laundry Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 NBO Company Shares of Laundry Aids: % Value 2020-2024
  • Table 22 LBN Brand Shares of Laundry Aids: % Value 2021-2024
  • Table 23 NBO Company Shares of Laundry Detergents: % Value 2020-2024
  • Table 24 LBN Brand Shares of Laundry Detergents: % Value 2021-2024
  • Table 25 Forecast Sales of Laundry Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 26 Forecast Sales of Laundry Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISHWASHING IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Automatic dishwashing tablets dominates automatic dishwashing amidst shifting consumer preferences
  • Convenience and innovation fuel boom of sales of dishwashing products via retail e-commerce
  • Dawn and Cascade still reign supreme in dishwashing in the US

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Looking ahead, the success of sustainable brands in dishwashing will depend on efficacy
  • The protein boom: Changing diets are reshaping dishwashing habits
  • Opportunities for private label set to continue as economic uncertainty and high prices expected to bleed into 2025

CATEGORY INDICATORS

  • Table 27 Household Possession of Dishwashers 2019-2024

CATEGORY DATA

  • Table 28 Sales of Dishwashing by Category: Value 2019-2024
  • Table 29 Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 30 NBO Company Shares of Dishwashing: % Value 2020-2024
  • Table 31 LBN Brand Shares of Dishwashing: % Value 2021-2024
  • Table 32 Forecast Sales of Dishwashing by Category: Value 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Dishwashing by Category: % Value Growth 2024-2029

SURFACE CARE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • The rise of multi-purpose cleaners, and the growing push for sustainable wipes
  • Established health and wellness trends bleed across surface care
  • US consumers return to the basics of cleaning, hampering growth for specialised products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Surface care channel strategies evolve as brands stake out new avenues for growth
  • Floor cleaners forecast to decline as cleaning trends move towards automation
  • Leading companies divest to protect core brands

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Surface Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: Value 2019-2024
  • Table 37 Sales of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 38 NBO Company Shares of Surface Care: % Value 2020-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Surface Care: % Value 2021-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of Home Care Wipes and Floor Cleaning Systems: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Sales of Surface Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Sales of Surface Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BLEACH IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Decline in volume and value sales of bleach as more consumers switch to multi-purpose cleaners
  • Consumers are leaving bleach behind for a holistic clean
  • Clorox's 2023 cyber-attack leads to subsequent difficulties in the availability of its products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued decline as consumers switch to less harsh products
  • Leading brands to divest from low-growth opportunities
  • Opportunities for bleach could lay in its simplicity and price point

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Bleach: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Bleach: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Bleach: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Bleach: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Sales of Bleach: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Sales of Bleach: % Value Growth 2024-2029

TOILET CARE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Continued shift towards surface care products to replace toilet care products
  • Private label increases its share in toilet care after another year of sustained growth
  • Consumers increasingly avoid harsh chemicals in cleaning products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sustainable innovation likely to stand out in toilet care
  • #CleanTok guides consumer purchases
  • Opportunity for disruption in toilet care as growth stagnates

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Toilet Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 NBO Company Shares of Toilet Care: % Value 2020-2024
  • Table 53 LBN Brand Shares of Toilet Care: % Value 2021-2024
  • Table 54 Forecast Sales of Toilet Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 55 Forecast Sales of Toilet Care by Category: % Value Growth 2024-2029

POLISHES IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Polishes are losing their place in modern homes
  • From mainstream to niche: The rapid decline of shoe polish
  • Kiwi Brands maintains its share decline

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Ongoing decline for polishes as consumer habits change
  • Retail e-commerce takes the lead as sales of traditional polishes decline
  • Sustainability will be an important trend in shoe polish, led by premium eco-friendly brands

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Polishes by Category: Value 2019-2024
  • Table 57 Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 58 NBO Company Shares of Polishes: % Value 2020-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Polishes: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Polishes by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Polishes by Category: % Value Growth 2024-2029

AIR CARE IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Air care declines in 2024, amidst economic pressures and shifting consumer priorities
  • Bath & Body Works dominates air care, despite sales pressures
  • From odour control to luxury scents: Cannabis sparks innovation in air care

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Candle air fresheners poised for a comeback as they remain a cornerstone of the category
  • Retail e-commerce will continue to grow, despite consumers returning to pre-pandemic routines
  • Fragrance-inspired air care set to grow in the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 62 Sales of Air Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 63 Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 64 Sales of Air Care by Fragrance: Value Ranking 2022-2024
  • Table 65 NBO Company Shares of Air Care: % Value 2020-2024
  • Table 66 LBN Brand Shares of Air Care: % Value 2021-2024
  • Table 67 Forecast Sales of Air Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 68 Forecast Sales of Air Care by Category: % Value Growth 2024-2029

HOME INSECTICIDES IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Leading brands are shaping home insecticides in the US
  • Raid Essentials: SC Johnson's answer to consumer demand for safer home insecticides
  • Convenience and choice drive retail e-commerce growth in home insecticides

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Slow and stable growth for home insecticides die to persistent pest challenges
  • Pet-friendly innovations and sustainability to drive success in the forecast period
  • Smart tech integration in pest control may offer opportunities for players in home insecticides

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Home Insecticides by Category: Value 2019-2024
  • Table 70 Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 71 Sales of Spray/Aerosol Insecticides by Type: % Value 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Home Insecticides: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Home Insecticides: % Value 2021-2024
  • Table 74 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: Value 2024-2029
  • Table 75 Forecast Sales of Home Insecticides by Category: % Value Growth 2024-2029