市場調査レポート
商品コード
1451515
機内食市場レポート:食品タイプ、フライトサービスタイプ、航空機座席クラス、地域別、2024~2032年Inflight Catering Market Report by Food Type, Flight Service Type, Aircraft Seating Class, and Region 2024-2032 |
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機内食市場レポート:食品タイプ、フライトサービスタイプ、航空機座席クラス、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の機内食市場規模は2023年に133億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて3.6%の成長率(CAGR)を示し、2032年には184億米ドルに達すると予測しています。
機内食とは、航空会社が旅行中に乗客に提供する食事サービスのことです。これらのベーカリー・菓子、飲料、食事は、エコノミークラス、ビジネスクラス、ファーストクラスなど、さまざまな搭乗クラスに基づき、航空会社のケータリング専門家によって特別にデザインされます。これによって、企業はより良い顧客体験を提供し、収益を上げるために、質・量ともに優れたスナッキング・オプションを提供することができます。現在、機内食にはフルサービス、低コスト、ハイブリッドなどさまざまなタイプがあります。
航空会社間の競争激化を背景に、航空業界全体で機内食が広く採用されていることは、市場成長を促進する主要要因の一つです。これに伴い、機内食をより充実したものにしたいというニーズが市場成長に寄与しています。これはさらに、個々の乗客の要求を満たし、低価格でハイブリッド運用シナリオに対応するための、食事の事前選択、ミックスバイオーダー、無料ケータリングオプションを含む高レベルのサービスの実装によって支えられています。タブレットや携帯端末を利用した食事の注文など、飲食品(F&B)業界における自動化の進展に伴う大幅な技術進歩も、ケータリング・サービスの円滑な機能と管理を保証する他の主要な成長促進要因として作用しています。これに加えて、特にコロナウイルス感染症(COVID-19)の世界の流行が続く中、食品の安全性、衛生、殺菌を確保することで機内食の水準を高めるために各国政府が行っている好意的な取り組みが、市場成長の展望をさらに明るいものにしています。また、消費者の支出能力の上昇、航空旅行者の着実な増加、航空会社やケータリングサービスによるプレミアムミールプランの採用も市場を牽引しています。
The global inflight catering market size reached US$ 13.3 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 18.4 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.6% during 2024-2032.
Inflight catering refers to food services provided by airline companies to passengers during air travel. These confectionery items, baked goods, beverages, and meals are specially designed by specialist airline catering professionals based on various flight classes, including economy, business and first-class. This, in turn, enables organizations to offer quality and quantity snacking options for providing a better customer experience and generating revenue. At present, it is available in varying types, including full service, low cost, and hybrid.
The widespread adoption of inflight catering across the aviation industry on account of the increasing competition amongst the airlines represents one of the key factors driving the market growth. In line with this, the need for serving enhanced onboard dining experience is contributing to the market growth. This is further supported by the implementation of high-level services, including meal pre-selection, mixed buy order, and complimentary catering options for fulfilling individual passenger requirements and complying with the hybrid operational scenarios at lower prices. Significant technological advancements, along with rising automation in food and beverage (F&B) industry, such as the utilization of tablets and mobile devices for ordering meals, thus ensuring the smooth functioning and management of catering services are acting as other major growth-inducing factors. Besides this, favorable initiatives being undertaken by governments of various countries for elevating the inflight catering standards by ensuring food safety, hygiene and sanitization, especially during the ongoing global outbreak of coronavirus disease (COVID-19) are further creating a positive outlook for the market growth. The market is also driven by rising consumer expenditure capacities, steadily increasing number of air travelers, and the introduction of premium meal plans by airline companies and catering services.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global inflight catering market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on food type, flight service type and aircraft seating class.
Meals
Bakery and Confectionary
Beverages
Others
Full-Service Carriers
Low-Cost Carriers
Economy Class
Business Class
First Class
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AAS Catering Co. Ltd, Abby's Catering, Cathay Pacific Catering Services (H.K.) Ltd. (Cathay Pacific Airways), DO & CO Aktiengesellschaft, Emirates Flight Catering (The Emirates Group), Flying Food Group, Gategroup, Jetfinity, KLM Catering Services Schiphol, LSG Sky Chefs (Lufthansa AG), Sats Ltd. (Singapore Airlines), Saudi Airlines Catering, and Universal Weather and Aviation Inc.