市場調査レポート
商品コード
1451016
ファストフードおよびクイックサービスレストラン市場レポート:ビジネスモデル、料理、製品タイプ、サービスタイプ、地域別、2024-2032Fast Food and Quick Service Restaurant Market Report by Business Model, Cuisine, Product Type, Service Type, and Region 2024-2032 |
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ファストフードおよびクイックサービスレストラン市場レポート:ビジネスモデル、料理、製品タイプ、サービスタイプ、地域別、2024-2032 |
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のファストフードおよびクイックサービスレストランの市場規模は、2023年に2,554億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて4.1%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに3,708億米ドルに達すると予測しています。
フード・クイックサービス・レストラン(QSR)とは、調理済みのファーストフードを組み立てて顧客に提供するカジュアルダイニングのことです。これらの店舗では通常、限られたメニューを提供し、料理はあらかじめバルクフーズで大量に調理され、さらに加熱・包装されてテイクアウトまたはダイニングインされます。ハンバーガー、サンドイッチ、ピザ、パスタ、ソフトドリンクやアルコール飲料、デザート、ケーキ、ペストリー、チキン、シーフードなど、地元の食材や料理にヒントを得た経済的な食品や飲物を幅広く提供しています。これとは別に、これらのレストランは通常、既存のレストラン・チェーンやフランチャイズ事業の一部であり、標準化された食材や部分的な調理済み食品を、管理された供給ルートを通じてレストランに提供しています。
飲食品業界の著しい成長と、人気レストラン・チェーンによるフランチャイズ・ビジネス・モデルの広範な採用は、市場の明るい見通しを生み出す重要な要因のひとつです。さらに、世界中で労働人口が増加し、消費者のライフスタイルが改善したことで、ファーストフード製品の消費が拡大しています。また、多忙なスケジュールのため、移動中に手軽に購入・消費できるオン・ザ・ゴー食品の採用が広がっています。その結果、市場には明るい展望が生まれています。さらに、カフェ文化の台頭と、より健康的な代替ファストフードの利用可能性が、もう一つの成長促進要因として作用しています。QSRは、人工的で加工された代用品ではなく、天然、有機、植物由来の食材を使った革新的でエキゾチックなレシピを開発しており、健康志向の消費者の間で絶大な支持を得ています。その他、タッチスクリーン・キオスク、キッチン・ディスプレイ・スクリーン、デジタル販売端末の活用と相まって、レストランの近代化とデジタル化が市場をさらに牽引すると予想されます。
The global fast food and quick service restaurant market size reached US$ 255.4 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 370.8 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.1% during 2024-2032.
A food and quick service restaurant (QSR) refers to a casual dining setup, in which pre-prepared fast food is assembled and served to the customers. These outlets usually offer a limited menu and the food is prepared in advance in bulk quantities, which is further heated and packaged for take away or dine-in. They provide a wide variety of economical foods and beverages, such as burgers, sandwiches, pizzas, pastas, soft and alcoholic drinks, desserts, cakes, pastries, chicken, seafood, etc., and which are inspired by the local ingredients and cuisine. Apart from this, these restaurants are usually a part of an existing restaurant chain or franchise operation that provides standardized ingredients and/or partially prepared foods to the restaurants through controlled supply channels.
Significant growth in the food and beverage industry, along with the widespread adoption of franchise business models by popular restaurant chains, is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Furthermore, the increasing working population and improving consumer lifestyles across the globe have enhanced the consumption of fast food products. Also, due to the hectic schedules, there is widespread adoption of on-the-go food products that can be readily purchased and consumed while traveling. This, consequently, is creating a positive outlook for the market. Additionally, the emerging cafe culture, coupled with the availability of healthier fast food alternatives, is acting as another growth-inducing factor. QSRs are developing innovative and exotic recipes using natural, organic and plant-based ingredients, instead of artificial and processed substitutes, and are gaining immense traction among health-conscious consumers. Other factors, including modernization and digitization of the restaurants, coupled with the utilization of touchscreen kiosks, kitchen-display screens and digital sales terminal, are anticipated to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global fast food and quick service restaurant market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on business model, cuisine, product type and service type.
Independent
Chain and Franchise
American
Chinese
Italian
Mexican
Japanese
Turkish and Lebanese
Others
Burger and Sandwiches
Pizzas and Pastas
Drinks and Desserts
Chicken and Seafood
Others
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Offline Service
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Ark Restaurants Corp., Carrols Restaurant Group Inc., Chipotle Mexican Grill Inc., Del Taco Restaurants Inc., Jack in The Box Inc., Kotipizza Group Oyj (Orkla ASA), McDonald's Corporation, Restaurant Brands International Inc., The Wendy's Company and Yum Brands Inc.