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市場調査レポート
商品コード
1631147

米国のファーストフードとクイックサービスレストラン市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、消費者行動別、主要企業別、競合分析、2025年~2030年予測

U.S. Fast Food And Quick Services Restaurants Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Hamburger, Sandwich, Pizza, Mexican, Others), Consumer Behavior, Key Companies, Competitive Analysis, And Forecasts, 2025 - 2030


出版日
ページ情報
英文 60 Pages
納期
2~10営業日
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米国のファーストフードとクイックサービスレストラン市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、消費者行動別、主要企業別、競合分析、2025年~2030年予測
出版日: 2024年12月06日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 60 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国のファストフードとクイックサービスレストラン市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のファーストフードとクイックサービスレストランの市場規模は2030年までに3,119億9,000万米ドルに達し、2025~2030年のCAGRは3.4%で拡大すると推定されます。

米国の大手ファストフードチェーンは、利便性と技術をますます重視する消費者からより多くのビジネスを獲得するために、デリバリーネットワークを拡大し、オンライン注文システムを改善しています。

マクドナルドは、限定的な検査で、一部の店舗での平均的なデリバリー注文が、店舗での注文の最大2倍の売上を生むことがわかったため、全米の店舗で急速にデリバリーサービスを展開している、Nation's Restaurant Newsは報じています。マクドナルドはまた、デリバリー注文の約60%が夕方から深夜にかけての時間帯に行われていることも確認しました。

配達量は、主に公共輸送で移動する大学キャンパス付近、低所得者層が住む地域、繁華街で最も多いです。宅配ネットワークが確立しているピザレストランやその他の店舗は、このセグメントに参入し始めている大手チェーンとの競合に直面する可能性が高いです。

ドミノ・ピザは近年、ユーザーが数秒でピザを注文し、リアルタイムで配達を追跡できる人気のモバイルアプリなどの技術向上に多額の投資を行い、この動向を先取りしてきました。同社によると、こうした技術のアップグレードが、過去3年間で既存店売上高を32%増加させる上で重要な役割を果たしました。

消費者がハンバーガーやその他のクイックサービスの定番メニューに代わるものを求め続けているため、フライドチキン・サンドイッチはファーストフードメニューの注目商品となりつつあります。新商品開発、フランチャイズ展開、バリューミールの提供、デリバリーオプションの強化、アパレルブランドとの商品提携やその他のブランディング戦略など、主要市場参入企業による戦略の開拓が、米国のファストフードとクイックサービスレストラン市場を牽引すると予想されます。

米国のファーストフードとクイックサービスレストラン市場レポートハイライト

  • ハンバーガーは消費者需要の増加と他のファーストフードとの比較嗜好から最大セグメントとして浮上。
  • ハンバーガー部門は、幼児、若者、成人、高齢者など、さまざまな年齢層に属する人々の強い需要により、予測期間を通じて支配的な地位を維持すると予測されます。
  • サンドイッチセグメントは2025~2030年にかけて最も高いCAGRで成長すると予想されます。
  • 同市場の主要参入企業には、Kentucky Fried Chicken Corporation、Domino's Pizza, Inc.、Pizza Hut, Inc.、Taco Bell、McDonald's Corporationなどがおり、予測期間中に大きなシェアを占めると見られています。
  • 主要参入企業は、新製品開発、フランチャイズ展開、バリューミールの提供、デリバリーオプションの強化などの戦略を採用し、アパレルブランドとの商品提携やその他のブランディング戦略で地位を強化しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のファーストフードとクイックサービスレストラン市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の展望
    • 親市場の展望
    • 関連市場展望
  • 産業バリューチェーン分析
    • 利益率分析(産業レベル)
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場課題
  • 産業分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用
  • 観察と推奨事項

第5章 米国のファーストフードとクイックサービスレストラン市場:製品別、推定・動向分析

  • 米国のファーストフードとクイックサービスレストラン市場、製品別:主要ポイント
  • 製品変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • 製品別、2018~2030年
    • ハンバーガー
    • サンドイッチ
    • ピザ
    • メキシコ
    • その他

第6章 米国のファーストフードとクイックサービスレストラン市場:競合分析

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 参入企業概要
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル
    • McDonald's
    • Pizza Hut, LLC
    • KFC Corporation
    • Domino's Pizza, Inc.
    • Taco Bell IP Holder, LLC
    • CFA Properties, Inc.
    • Subway IP LLC
    • Chipotle Mexican Grill
図表

List of Tables

  • Table 1 U.S. fast food and quick services restaurants market: Key market driver analysis
  • Table 2 U.S. fast food and quick services restaurants market: Key market restraint analysis
  • Table 3 U.S. fast food and quick services restaurants market estimates & forecast, by product (USD Billion)
  • Table 4 Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • Table 5 Company heat map analysis, 2024
  • Table 6 Companies implementing key strategies

List of Figures

  • Fig. 1 US fast food and quick services restaurants market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Primary research approaches
  • Fig. 5 Primary research process
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Segment snapshot
  • Fig. 8 Regional snapshot
  • Fig. 9 Competitive landscape snapshot
  • Fig. 10 Global parent industry and US fast food and quick services restaurants market size (USD Billion)
  • Fig. 11 U.S. fast food and quick services restaurants size, 2018 to 2030 (USD Billion)
  • Fig. 12 U.S. fast food and quick services restaurants market: Penetration & growth prospect mapping
  • Fig. 13 U.S. fast food and quick services restaurants market: Value chain analysis
  • Fig. 14 U.S. fast food and quick services restaurants market: Dynamics
  • Fig. 15 U.S. fast food and quick services restaurants market: Porter's five forces analysis
  • Fig. 16 U.S. fast food and quick services restaurants market estimates & forecast, by product (USD Billion)
  • Fig. 17 Hamburgers market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 18 Sandwich market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 19 Pizza market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 20 Mexican market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 21 Other products market estimates & forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 22 Key company categorization
  • Fig. 23 Strategic framework of US fast food and quick services restaurants
目次
Product Code: GVR-2-68038-300-3

U.S. Fast Food And Quick Services Restaurants Market Growth & Trends:

The U.S. fast food and quick services restaurants market size is estimated to reach USD 311.99 billion by 2030, expanding at a CAGR of 3.4% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Major US fast-food chains are expanding their delivery networks and improving online ordering systems to capture more business from consumers who increasingly value convenience and technology.

McDonald's is rapidly rolling out delivery service at stores across the country after finding in limited trials that average delivery orders at some locations generated up to twice as much in sales as in-store orders, stated the Nation's Restaurant News reports. McDonald's also observed that about 60% of delivery orders were made during the evening and late night, periods that are typically slower than lunchtime service.

Delivery volumes are highest in areas near college campuses, lower-income neighborhoods, and downtown districts where people primarily travel by public transit. Pizza restaurants and other outlets with well-established delivery networks will likely face more competition from the larger chains that are starting to enter the space.

Domino's Pizza has gotten ahead of the trend in recent years by investing heavily in improvements to technologies such as its popular mobile app, which allows users to order pizza in seconds and track deliveries in real-time. The company says that these tech upgrades have played a significant role in driving 32% same-store sales growth over the last three years.

Fried-chicken sandwiches are becoming hot commodities on fast-food menus as consumers continue to seek out alternatives to burgers and another standard quick-service fare. Adoption of strategies such as new product developments, franchising, value meal offerings, enhanced delivery options, and enter into partnerships with apparel brands for merchandise and other brandings strategies by the major market players are expected to drive the market for fast food and quick-service restaurants in the U.S.

U.S. Fast Food And Quick Services Restaurants Market Report Highlights:

  • Hamburgers emerged as the largest segment because of increasing consumer demand and comparative preference over other fast food items.
  • Hamburgers segment is anticipated to remain dominant throughout the forecast period owing to strong demand for these products from population belonging to different age groups including children, youth, adults, and old age population.
  • The sandwich segment is expected to grow at the highest CAGR from 2025 to 2030.
  • Some of the key players in the market are Kentucky Fried Chicken Corporation, Domino's Pizza, Inc., Pizza Hut, Inc., Taco Bell, and McDonald's Corporation, which are expected to hold a significant share over the forecast period.
  • Key players adopt strategies such as new product developments, franchising, value meal offerings, enhanced delivery options and enter into partnerships with apparel brands for merchandise and other brandings strategies to strengthen their position.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Products & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. U.S. Fast Food and Quick Services Restaurants Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Profit Margin Analysis (Industry-level)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunities
    • 3.3.4. Market Challenges
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. U.S. Fast Food and Quick Services Restaurants Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. U.S. Fast Food and Quick Services Restaurants Market, By Product: Key Takeaways
  • 5.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 5.3. Market Estimates & Forecasts, By Product, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 5.3.1. Hamburgers
      • 5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 5.3.2. Sandwich
      • 5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 5.3.3. Pizza
      • 5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 5.3.4. Mexican
      • 5.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 5.3.5. Others
      • 5.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. U.S. Fast Food and Quick Services Restaurants Market: Competitive Analysis

  • 6.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 6.2. Company Categorization
  • 6.3. Participant's Overview
  • 6.4. Financial Performance
  • 6.5. Product Benchmarking
  • 6.6. Company Heat Map Analysis
  • 6.7. Strategy Mapping
  • 6.8. Company Profiles
    • 6.8.1. McDonald's
      • 6.8.1.1. Company Overview
      • 6.8.1.2. Financial Performance
      • 6.8.1.3. Product Portfolios
      • 6.8.1.4. Strategic Initiatives
    • 6.8.2. Pizza Hut, LLC
      • 6.8.2.1. Company Overview
      • 6.8.2.2. Financial Performance
      • 6.8.2.3. Product Portfolios
      • 6.8.2.4. Strategic Initiatives
    • 6.8.3. KFC Corporation
      • 6.8.3.1. Company Overview
      • 6.8.3.2. Financial Performance
      • 6.8.3.3. Product Portfolios
      • 6.8.3.4. Strategic Initiatives
    • 6.8.4. Domino's Pizza, Inc.
      • 6.8.4.1. Company Overview
      • 6.8.4.2. Financial Performance
      • 6.8.4.3. Product Portfolios
      • 6.8.4.4. Strategic Initiatives
    • 6.8.5. Taco Bell IP Holder, LLC
      • 6.8.5.1. Company Overview
      • 6.8.5.2. Financial Performance
      • 6.8.5.3. Product Portfolios
      • 6.8.5.4. Strategic Initiatives
    • 6.8.6. CFA Properties, Inc.
      • 6.8.6.1. Company Overview
      • 6.8.6.2. Financial Performance
      • 6.8.6.3. Product Portfolios
      • 6.8.6.4. Strategic Initiatives
    • 6.8.7. Subway IP LLC
      • 6.8.7.1. Company Overview
      • 6.8.7.2. Financial Performance
      • 6.8.7.3. Product Portfolios
      • 6.8.7.4. Strategic Initiatives
    • 6.8.8. Chipotle Mexican Grill
      • 6.8.8.1. Company Overview
      • 6.8.8.2. Financial Performance
      • 6.8.8.3. Product Portfolios
      • 6.8.8.4. Strategic Initiatives