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市場調査レポート
商品コード
1631147
米国のファーストフードとクイックサービスレストラン市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、消費者行動別、主要企業別、競合分析、2025年~2030年予測U.S. Fast Food And Quick Services Restaurants Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Hamburger, Sandwich, Pizza, Mexican, Others), Consumer Behavior, Key Companies, Competitive Analysis, And Forecasts, 2025 - 2030 |
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米国のファーストフードとクイックサービスレストラン市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、消費者行動別、主要企業別、競合分析、2025年~2030年予測 |
出版日: 2024年12月06日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 60 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のファーストフードとクイックサービスレストランの市場規模は2030年までに3,119億9,000万米ドルに達し、2025~2030年のCAGRは3.4%で拡大すると推定されます。
米国の大手ファストフードチェーンは、利便性と技術をますます重視する消費者からより多くのビジネスを獲得するために、デリバリーネットワークを拡大し、オンライン注文システムを改善しています。
マクドナルドは、限定的な検査で、一部の店舗での平均的なデリバリー注文が、店舗での注文の最大2倍の売上を生むことがわかったため、全米の店舗で急速にデリバリーサービスを展開している、Nation's Restaurant Newsは報じています。マクドナルドはまた、デリバリー注文の約60%が夕方から深夜にかけての時間帯に行われていることも確認しました。
配達量は、主に公共輸送で移動する大学キャンパス付近、低所得者層が住む地域、繁華街で最も多いです。宅配ネットワークが確立しているピザレストランやその他の店舗は、このセグメントに参入し始めている大手チェーンとの競合に直面する可能性が高いです。
ドミノ・ピザは近年、ユーザーが数秒でピザを注文し、リアルタイムで配達を追跡できる人気のモバイルアプリなどの技術向上に多額の投資を行い、この動向を先取りしてきました。同社によると、こうした技術のアップグレードが、過去3年間で既存店売上高を32%増加させる上で重要な役割を果たしました。
消費者がハンバーガーやその他のクイックサービスの定番メニューに代わるものを求め続けているため、フライドチキン・サンドイッチはファーストフードメニューの注目商品となりつつあります。新商品開発、フランチャイズ展開、バリューミールの提供、デリバリーオプションの強化、アパレルブランドとの商品提携やその他のブランディング戦略など、主要市場参入企業による戦略の開拓が、米国のファストフードとクイックサービスレストラン市場を牽引すると予想されます。
The U.S. fast food and quick services restaurants market size is estimated to reach USD 311.99 billion by 2030, expanding at a CAGR of 3.4% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Major US fast-food chains are expanding their delivery networks and improving online ordering systems to capture more business from consumers who increasingly value convenience and technology.
McDonald's is rapidly rolling out delivery service at stores across the country after finding in limited trials that average delivery orders at some locations generated up to twice as much in sales as in-store orders, stated the Nation's Restaurant News reports. McDonald's also observed that about 60% of delivery orders were made during the evening and late night, periods that are typically slower than lunchtime service.
Delivery volumes are highest in areas near college campuses, lower-income neighborhoods, and downtown districts where people primarily travel by public transit. Pizza restaurants and other outlets with well-established delivery networks will likely face more competition from the larger chains that are starting to enter the space.
Domino's Pizza has gotten ahead of the trend in recent years by investing heavily in improvements to technologies such as its popular mobile app, which allows users to order pizza in seconds and track deliveries in real-time. The company says that these tech upgrades have played a significant role in driving 32% same-store sales growth over the last three years.
Fried-chicken sandwiches are becoming hot commodities on fast-food menus as consumers continue to seek out alternatives to burgers and another standard quick-service fare. Adoption of strategies such as new product developments, franchising, value meal offerings, enhanced delivery options, and enter into partnerships with apparel brands for merchandise and other brandings strategies by the major market players are expected to drive the market for fast food and quick-service restaurants in the U.S.