市場調査レポート
商品コード
1390906
リップスティック市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Lipstick Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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リップスティック市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年11月24日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のリップスティック市場規模は2022年に87億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに122億米ドルに達し、2022年から2028年の間に5.80%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
リップスティックは唇を着色するために使用される化粧品であり、オイル、顔料、ワックス、エモリエント剤を含んでいます。唇の質感を高め、顔全体に輝きを与えるために広く使用されています。さまざまな成分を溶かし混ぜることから始まり、チューブ状の型に成形し、最終製品を包装する多段階プロセスで製造されます。今日では、リップスティックもビタミンE、グリセリン、ココナッツオイル健康な唇を維持するために強化されています。また、唇に水分補給と色の両方を提供するリップバームとして機能します。リップスティックは男女ともによく着用され、世界中で最も一般的に使用されている化粧品のひとつです。
世界中で働く女性の増加と相まって都市化が進んでいることが、市場の成長を促進する主な要因です。リップスティックの需要は、外見に対する意識の高まりとともに購買力が高まっているため、女性の間で大幅に伸びています。さらに、eコマースプラットフォームは、消費者にデザイン性の高い没入型のショッピング体験を提供することで、美容業界に大きな変化をもたらしています。オンライン小売業者が提供する魅力的な価格譲歩と容易なアクセスも、製品需要の増加をもたらしています。さらに、フェイスブックやインスタグラムなどの人気ソーシャルメディアサイトにおける大手ブランドや既存メーカーの積極的なプロモーション活動も、製品需要の急増に寄与しています。さらに、健康志向の高まりにより、消費者はオーガニックや鉛フリーのリップスティックを選ぶ傾向が強まっています。カスタマイズ可能な色合いとパーソナライズされたアプリケーターを備えたリップスティックのイントロダクションと製品のプレミアム化などの他の要因も、市場の成長をさらに促進しています。
The global lipstick market size reached US$ 8.7 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 12.2 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.80% during 2022-2028.
Lipstick is a cosmetic product that is used to color the lips and contains oils, pigments, waxes and emollients. It is widely used for enhancing the texture of lips and providing a radiant look to the overall facial appearance. It is manufactured in a multi-stage process that begins with melting and mixing various ingredients, shaping them into tubular molds and then packaging the final product. Nowadays, lipsticks are also being enriched with vitamin E, glycerin and coconut oil to maintain healthy lips. They also act as a lip balm that provides both hydration and color to the lips. They are often worn by both men and women and are among the most commonly used makeup products across the globe.
Growing urbanization coupled with increasing working women base across the globe is the key factor driving the growth of the market. The demand for lipsticks has grown substantially among women owing to their escalating purchasing power along with the growing consciousness about physical appearance. Furthermore, e-commerce platforms have brought massive changes to the beauty industry by providing consumers with a well-designed and immersive shopping experience. Attractive price concession along with easy accessibility offered by online retailers has also resulted in increasing product demand. Additionally, aggressive promotional activities by leading brands and established manufacturers on popular social media sites such as Facebook and Instagram are also contributing to burgeoning product demand. Moreover, owing to growing health-consciousness, consumers are increasingly opting for organic and lead-free lipsticks. Other factors such as product premiumization along with the introduction of lipsticks with customizable shades and personalized applicators are also fueling the market growth further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global lipstick market report, along with forecasts at the global and regional level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, colour, applicator, age group, gender and distribution channel.
Satin/Sheer
Matte
Creme
Gloss
Metallic
Shimmer
Others
Red
Pink
Nude
Maroon
Others
Lipstick Cream
Lipstick Palette
Lipstick Pencil
Lipstick Tube/Stick
Liquid Lipstick
Under 18
18-30
30-40
40-50
Above 50
Female
Unisex
Departmental/Grocery Stores
Multi Branded Retail Stores
Supermarkets and Hypermarkets
Exclusive Retail Stores
Online Channels
Others
North America
Asia Pacific
Europe
Middle East and Africa
Latin America
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being L'Oreal SA, Procter & Gamble (P&G) Company, Avon Products, Inc., Shiseido Company, Limited, LVMH Moet Hennessy - Louis Vuitton SE, Estee Lauder Companies Inc., Oriflame Holding AG, Revlon, Inc., Markwins Beauty Brands, Inc., Stargazer Products, Coty Inc., The Clorox Company, DHC Corporation, Johnson& Johnson, Chanel S.A., Inglot Cosmetics, Unilever Group and Rohto Pharmaceutical Co., Ltd.