デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1766358

口紅市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測

Lipstick Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025 - 2034


出版日
ページ情報
英文 280 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=150.05円
口紅市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2025年~2034年の予測
出版日: 2025年06月03日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 280 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

口紅の世界市場規模は、2024年には95億米ドルとなり、CAGR 4.9%で成長し、2034年には152億米ドルに達すると推定されています。

健康志向、持続可能、倫理的な製品に対する消費者の需要の高まりが、オーガニック、無農薬、無化学肥料の口紅の人気を牽引しています。この動向は北米や欧州のような地域で強く、消費者は環境にやさしく倫理的に生産された美容製品にプレミアムを支払うことを望むようになっています。このような需要の高まりに対応するため、各ブランドはナチュラルやオーガニックのラインを導入することで革新を図っており、市場の拡大に寄与しています。

口紅Market-IMG1

さらに、eコマースの役割の増大が購買習慣を再構築し、消費者がオンラインでより多様な色合いやブランドを探索できるようになっています。ソーシャルメディア・プラットフォーム、オンライン・レビュー、ビューティー・インフルエンサーの影響力は、消費者の意思決定を促す上で重要な役割を果たしています。アジア太平洋やラテンアメリカなどの新興市場では、可処分所得の増加や生活水準の向上が口紅を含む美容製品の需要を促進しています。

市場範囲
開始年 2024
予測年 2025-2034
開始金額 95億米ドル
予測金額 152億米ドル
CAGR 4.9%

2024年、スティック口紅セグメントは40億米ドルを生み出し、2034年には66億米ドルに達すると予測されます。スティック状口紅は、その比類なき利便性と使いやすさから主導的地位を維持しています。コンパクトでしっかりした形状は携帯性に優れ、無駄を省き、保管も簡単で、日常使いに最適です。口紅のこの形状は消費者の共感を得続けており、多くの消費者が一流ブランドのフラッグシップ商品とみなし、顧客ロイヤルティと感情的なつながりを強化しています。

2024年の口紅市場におけるオフライン小売チャネルのシェアは78.3%でした。オフライン・セグメントは、2034年までCAGR 4.8%で成長すると予測されます。このセグメントの消費者は、様々な口紅の色合いやテクスチャーを試すなど、購入前に物理的に製品と触れ合う触感的な体験を楽しんでいます。美容専門店や専門店、デパートやスーパーマーケットでは、顧客が実際に商品を試す機会を提供しています。さらに、こうした小売店で利用できる販促キャンペーンや割引は、店頭での購入の魅力を高め、オフライン・チャネルの成長をさらに後押ししています。

米国口紅2024年の市場規模は20億米ドルで、2034年までのCAGRは4.5%と予測されています。この成長の原動力となっているのは、美容製品への高い消費支出、身だしなみを重視する文化的背景、大手世界化粧品ブランドの優位性です。各ブランドは競争力を維持するため、クリーンでオーガニックな美容製品や大胆で鮮やかな色合いへの需要の高まりなど、米国の美容動向に合わせています。

口紅世界市場の主要プレーヤーには、L'Oreal、MAC Cosmetics、Avon、Maybelline、Revlon、Shiseido、Yves Rocher、Coty、Estee Lauder、Christian Dior、Chanel、Procter &Gamble、AmorePacific、Inglot Cosmetics、Oriflameなどが含まれます。口紅市場の各社は、競争力を維持するために製品の多様化に注力しており、消費者の嗜好に合わせた幅広い色合い、テクスチャー、仕上がりを提供しています。多くのブランドは、持続可能性を優先し、環境に優しいパッケージングを取り入れ、健康志向の消費者にアピールするため、クリーンでナチュラルな成分を使用しています。もう一つの重要な戦略は、デジタル・マーケティングの力を活用することで、ソーシャルメディアやインフルエンサーとのコラボレーションを活用し、若年層とのエンゲージメントを図り、オンライン販売を強化することです。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界考察

  • エコシステム分析
    • サプライヤーの情勢
    • 利益率
    • 各段階での付加価値
    • バリューチェーンに影響を与える要因
    • ディスラプション
  • 業界への影響要因
    • 促進要因
    • 業界の潜在的リスク&課題
    • 機会
  • 成長可能性分析
  • 将来の市場動向
  • テクノロジーとイノベーションの情勢
    • 現在の技術動向
    • 新興技術
  • 価格動向
    • 地域別
    • 製品別
  • 規制の枠組み
    • 規格と認証
    • 環境規制
    • 輸出入規制
  • 貿易統計(HSコード33041000)
    • 主要輸入国
    • 主要輸出国
  • 消費者行動分析
    • 購入パターン
    • 嗜好分析
    • 消費者行動の地域差
  • eコマースが購買決定に与える影響
  • ポーターのファイブフォース分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業の市場シェア分析
    • 地域別
      • 北米
      • 欧州
      • アジア太平洋地域
  • 企業マトリックス分析
  • 主要市場企業の競合分析
  • 競合ポジショニングマトリックス
  • 主な発展
    • 合併と買収
    • パートナーシップとコラボレーション
    • 新製品の発売
    • 拡張計画

第5章 市場推計・予測:形態別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • スティック
  • クリーム
  • リキッド
  • ペンシル
  • パウダー
  • その他

第6章 市場推計・予測:仕上げタイプ別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • クリーム
  • グロッシー
  • マット
  • ナチュラル
  • シマー
  • その他

第7章 市場推計・予測:成分別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 天然
  • 合成

第8章 市場推計・予測:価格帯別、2021年~2034年

  • 主要動向

第9章 市場推計・予測:流通チャネル別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • オンライン
    • eコマース
    • 企業のウェブサイト
  • オフライン
    • デパート
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門美容店
    • その他

第10章 市場推計・予測:地域別、2021年~2034年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア

第11章 企業プロファイル

  • AmorePacific
  • Avon
  • Chanel
  • Christian Dior
  • Coty
  • Estee Lauder
  • Inglot Cosmetics
  • L'Oreal
  • MAC Cosmetics
  • Maybelline
  • Oriflame
  • Procter &Gamble
  • Revlon
  • Shiseido
  • Yves Rocher
目次
Product Code: 12257

The Global Lipstick Market was valued at USD 9.5 billion in 2024 and is estimated to grow at a CAGR of 4.9% to reach USD 15.2 billion by 2034. Rising consumer demand for health-conscious, sustainable, and ethical products has driven the popularity of organic, cruelty-free, and chemical-free lipsticks. This trend is strong in regions like North America and Europe, where consumers are increasingly willing to pay a premium for environmentally friendly and ethically produced beauty products. To meet this growing demand, brands are innovating by introducing natural and organic lipstick lines, which are contributing to the market's expansion.

Lipstick Market - IMG1

Additionally, the increasing role of e-commerce has reshaped purchasing habits, allowing consumers to explore a wider variety of shades and brands online. Social media platforms, online reviews, and the influence of beauty influencers play a significant role in driving consumer decisions. In emerging markets such as Asia-Pacific and Latin America, rising disposable incomes and enhanced living standards are fueling demand for beauty products, including lipsticks.

Market Scope
Start Year2024
Forecast Year2025-2034
Start Value$9.5 Billion
Forecast Value$15.2 Billion
CAGR4.9%

In 2024, the stick lipsticks segment generated USD 4 billion and is expected to reach USD 6.6 billion by 2034. Stick lipsticks maintain their leading position due to their unparalleled convenience and ease of use. Their compact and solid form makes them portable, reduces wastage, and is simple to store, making them ideal for everyday use. This form of lipstick continues to resonate with consumers, with many viewing it as a flagship product of top-tier brands, which reinforces customer loyalty and emotional connections.

The offline retail channel segment in the lipstick market held a 78.3% share in 2024. The offline segment is expected to grow at a CAGR of 4.8% through 2034. Consumers in this segment enjoy the tactile experience of physically interacting with products before buying, including testing various lipstick shades and textures. Beauty and specialty stores, along with department and supermarkets, provide hands-on opportunities for customers to explore products. Additionally, promotional offers and discounts available at these retail outlets increase the appeal of purchasing in-store, further fueling the growth of the offline channel.

United States Lipstick Market was valued at USD 2 billion in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 4.5% through 2034. This growth is driven by high consumer spending on beauty products, a strong cultural emphasis on personal grooming, and the dominance of leading global cosmetic brands. Brands are aligning with U.S. beauty trends, such as the rising demand for clean and organic beauty products, as well as bold, vibrant shades, to maintain their competitive edge.

Key players in the Global Lipstick Market include L'Oreal, MAC Cosmetics, Avon, Maybelline, Revlon, Shiseido, Yves Rocher, Coty, Estee Lauder, Christian Dior, Chanel, Procter & Gamble, AmorePacific, Inglot Cosmetics, and Oriflame. Companies in the lipstick market are focusing on product diversification to stay competitive, offering a wide range of shades, textures, and finishes that cater to different consumer preferences. Many brands are prioritizing sustainability, incorporating eco-friendly packaging, and using clean, natural ingredients to appeal to health-conscious consumers. Another key strategy is tapping into the power of digital marketing, leveraging social media and influencer collaborations to engage with younger audiences and boost online sales.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Market scope and definition
  • 1.3 Research design
    • 1.3.1 Research approach
    • 1.3.2 Data collection methods
  • 1.4 Data mining sources
    • 1.4.1 Global
    • 1.4.2 Regional/Country
  • 1.5 Base estimates and calculations
    • 1.5.1 Base year calculation
    • 1.5.2 Key trends for market estimation
  • 1.6 Primary research and validation
    • 1.6.1 Primary sources
  • 1.7 Forecast model
  • 1.8 Research assumptions and limitations

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis
  • 2.2 Key market trends
    • 2.2.1 Regional
    • 2.2.2 Form
    • 2.2.3 Finish
    • 2.2.4 Ingredient
    • 2.2.5 Price Range
    • 2.2.6 Distribution Channel
  • 2.3 CXO perspectives: Strategic imperatives
    • 2.3.1 Key decision points for industry executives
    • 2.3.2 Critical success factors for market players
  • 2.4 Future Outlook and Strategic Recommendations

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
    • 3.1.1 Supplier Landscape
    • 3.1.2 Profit Margin
    • 3.1.3 Value addition at each stage
    • 3.1.4 Factor affecting the value chain
    • 3.1.5 Disruptions
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
    • 3.2.2 Industry pitfalls & challenges
    • 3.2.3 Opportunities
  • 3.3 Growth potential analysis
  • 3.4 Future market trends
  • 3.5 Technology and Innovation landscape
    • 3.5.1 Current technological trends
    • 3.5.2 Emerging technologies
  • 3.6 Price trends
    • 3.6.1 By region
    • 3.6.2 By product
  • 3.7 Regulatory framework
    • 3.7.1 Standards and certifications
    • 3.7.2 Environmental regulations
    • 3.7.3 Import export regulations
  • 3.8 Trade statistics (HS code-33041000)
    • 3.8.1 Major importing countries
    • 3.8.2 Major exporting countries
  • 3.9 Consumer behaviour analysis
    • 3.9.1 Purchasing patterns
    • 3.9.2 Preference analysis
    • 3.9.3 Regional variations in consumer behaviour
  • 3.10 Impact of e-commerce on buying decisions
  • 3.11 Porter's five forces analysis
  • 3.12 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2024

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
    • 4.2.1 By region
      • 4.2.1.1 North America
      • 4.2.1.2 Europe
      • 4.2.1.3 Asia Pacific
  • 4.3 Company matrix analysis
  • 4.4 Competitive analysis of major market players
  • 4.5 Competitive positioning matrix
  • 4.6 Key developments
    • 4.6.1 Mergers & acquisitions
    • 4.6.2 Partnerships & collaborations
    • 4.6.3 New Product Launches
    • 4.6.4 Expansion Plans

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Form, 2021-2034 (USD Billion) (Million Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Stick
  • 5.3 Cream
  • 5.4 Liquid
  • 5.5 Pencil
  • 5.6 Powder
  • 5.7 Others

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Finish Type, 2021-2034 (USD Billion) (Million Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Cream
  • 6.3 Glossy
  • 6.4 Matte
  • 6.5 Natural
  • 6.6 Shimmery
  • 6.7 Others

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Ingredient, 2021-2034 (USD Billion) (Million Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Natural
  • 7.3 Synthetic

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Price Range, 2021-2034 (USD Billion) (Million Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Low
  • 8.3 Medium
  • 8.4 High

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel, 2021-2034 (USD Billion) (Million Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Online
    • 9.2.1 E-commerce
    • 9.2.2 Company websites
  • 9.3 Offline
    • 9.3.1 Departmental stores
    • 9.3.2 Supermarkets/hypermarket
    • 9.3.3 Specialty beauty stores
    • 9.3.4 Others

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021-2034 (USD Billion) (Million Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Russia
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 Australia
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 South Africa
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Saudi Arabia

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 AmorePacific
  • 11.2 Avon
  • 11.3 Chanel
  • 11.4 Christian Dior
  • 11.5 Coty
  • 11.6 Estee Lauder
  • 11.7 Inglot Cosmetics
  • 11.8 L'Oreal
  • 11.9 MAC Cosmetics
  • 11.10 Maybelline
  • 11.11 Oriflame
  • 11.12 Procter & Gamble
  • 11.13 Revlon
  • 11.14 Shiseido
  • 11.15 Yves Rocher