市場調査レポート
商品コード
1390897
スパークリングワイン市場レポート:タイプ別、製品別、価格帯別、販売チャネル別、地域別、2023-2028年Sparkling Wine Market Report by Type, Product, Price Point, Sales Channel, and Region 2023-2028 |
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スパークリングワイン市場レポート:タイプ別、製品別、価格帯別、販売チャネル別、地域別、2023-2028年 |
出版日: 2023年11月24日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のスパークリングワイン市場規模は2022年に367億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2022年から2028年にかけて7.10%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに554億米ドルに達すると予測しています。
スパークリングワインは、炭酸ガス(CO2)を多量に含むアルコール飲料で、発泡効果をもたらします。スティルワインに酵母、ショ糖、添加剤を混ぜて二次発酵させて製造されます。酸化ストレスによる細胞死を防ぐ抗酸化物質であるポリフェノールが高濃度に含まれており、脳卒中やアルツハイマー病、パーキンソン病などの脳障害に対する細胞の反応を調整するのに役立ちます。現在、スパークリングワインは、誕生日、記念日、スポーツイベント、企業のパーティー、社交の場など、特別な日に祝杯として広く飲まれています。
若年層における社交化傾向の高まりとカクテル文化の影響力の増大は、市場成長を強化する重要な要因の一つです。さらに、急速な都市化、所得水準の上昇、消費者のライフスタイル嗜好の変化が、世界中でプレミアムスパークリングワインの需要を喚起しています。これはまた、企業部門で祝賀パーティーや週末の集まりの動きが出てきたことにも起因しています。これとは別に、フードツーリズム産業の繁栄と料理サービスの拡大が、高級ホテルやレストランでのグルメ料理用スパークリングワインの採用にプラスの影響を与えています。さらに、市場競争力を維持するために、いくつかの市場プレーヤーがマーケティングキャンペーンに投資しています。また、オンライン小売チャネルを通じて、ユニークでエキゾチックな風味の缶入りスパークリングワインを提供しています。これは、インターネット普及率の上昇やスマートフォンへの依存度の高まりによるeコマース産業の隆盛と相まって、市場成長にとって明るい見通しを生み出しています。このほか、ボトルやラベルをカスタマイズしてスパークリングワインを贈る傾向が強まっていることも、市場を牽引すると予想されます。
The global sparkling wine market size reached US$ 36.7 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 55.4 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.10% during 2022-2028.
Sparkling wine is an alcoholic beverage containing a significant level of carbon dioxide (CO2) that provides a fizzy effect. It is produced using still wine that undergoes a secondary fermentation after adding a mix of yeasts, sucrose nutrients, and adjuvants. Its high concentration of polyphenols, which are antioxidants that prevent cell death from oxidative stress, help regulate cells' response to brain injuries during a stroke, Alzheimer's disease, Parkinson's disease, and other illnesses. At present, it is widely consumed as a celebration drink on special occasions like birthdays, anniversaries, sports events, corporate parties, and social gatherings.
The rising socialization trend among the young population, coupled with the increasing influence of cocktail culture, represents one of the key factors strengthening the market growth. Moreover, rapid urbanization, inflating income levels, and shifting lifestyle preferences of consumers are catalyzing the demand for premium sparkling wines across the globe. This can also be attributed to the emerging trend of celebration parties and weekend gatherings across the corporate sector. Apart from this, the thriving food tourism industry and expanding culinary services are positively influencing the adoption of sparkling wines in luxury hotels and restaurants for gourmet cooking. Furthermore, several market players are investing in marketing campaigns to retain a competitive edge in the market. They are also offering canned sparkling wines in a range of unique and exotic flavors through online retail channels. This, in confluence with the flourishing e-commerce industry on account of the increasing Internet penetration and rising dependence on smartphones, is creating a positive outlook for the market growth. Besides this, the growing trend of gifting sparkling wines with personalized bottles and labels is anticipated to drive the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global sparkling wine market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on type, product, price point and sales channel.
Red
Rose
White
Cava
Champagne
Cremant
Prosecco
Others
Economy
Mid-range
Luxury
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Specialty Stores
On Trade
Others
North America
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South Korea
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Indonesia
Others
Europe
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Latin America
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Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Accolade Wines, Bacardi Limited, Bronco Wine Company, Casella Family Brands, Caviro Extra S.p.A., Constellation Brands Inc., Freixenet Sa (Henkell & Co. Sektkellerei), Giulio Cocchi Spumanti Srl, Illinois Sparkling Co., Quady Winery, Treasury Wine Estates and Vina Concha Y Toro.