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市場調査レポート
商品コード
1702214
オンライン音楽ストリーミングの市場規模、シェア、動向と予測:サービス別、収益モデル別、プラットフォーム別、コンテンツタイプ別、エンドユーザー別、地域別、2025年~2033年Online Music Streaming Market Size, Share, Trends and Forecast by Service, Revenue Model, Platform, Content Type, End User, and Region, 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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オンライン音楽ストリーミングの市場規模、シェア、動向と予測:サービス別、収益モデル別、プラットフォーム別、コンテンツタイプ別、エンドユーザー別、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年04月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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オンライン音楽ストリーミングの世界市場規模は、2024年に213億1,000万米ドルとなりました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに421億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて7.86%のCAGRを示すと予測しています。現在、北米が市場を独占しており、2024年には37.5%を超える大きな市場シェアを占めています。スマートフォンの普及拡大、消費者の嗜好の変化、手頃な価格のサブスクリプションモデルへのニーズの高まり、ソーシャルメディアプラットフォームの統合、新興市場への進出、主要企業間のさまざまな提携や協力関係が、オンライン音楽ストリーミング市場シェアを押し上げています。
オンライン音楽ストリーミング・アプリケーションは、インターネット接続を利用してリアルタイムで楽曲を聴くことを可能にします。これらのアプリケーションはオンデマンドサービスを提供し、オーディオメディアファイルはあらかじめ連続したデータパケットに整理され、ハードドライブに保存することなくスマートフォン、タブレット、テレビ、コンピュータに送信されます。現在、アマゾンのアレクサやグーグルキャストなど、ハンズフリー操作や即時再生機能で音楽をオンラインストリーミングするスマートデバイスを導入する企業が複数出てきています。急速な都市化、可処分所得の増加、スマートホームの出現を背景に、こうしたスマートデバイスの需要が高まっており、オンライン音楽ストリーミング・アプリケーションの需要は世界的に拡大しています。
スマートフォンへの依存度の高まり、インターネットの普及率向上、メディア・エンターテインメント産業の隆盛は、オンライン音楽ストリーミング市場の世界的成長を刺激する重要な要因のひとつです。さらに、複数のデバイスで音楽に簡単にアクセスできること、オンデマンド楽曲のトレンドが高まっていることも、市場の成長を後押ししています。これとは別に、オンライン音楽ストリーミング・アプリケーションとソーシャルメディア・プラットフォームの統合により、ユーザーは共同プレイリストを作成して知人と共有することができます。また、若手アーティストが楽曲をアップロードして宣伝し、より多くの聴衆にリーチするためのプラットフォームも提供しています。さらに、デジタル・サービス・プロバイダー(DSP)は、ユーザーフレンドリーなインターフェイスと膨大な音楽・ポッドキャスト・ライブラリーを備えたアプリケーションを発表しています。これらのプロバイダーはまた、ファミリーパックや数ヶ月の無料購読など、魅力的なプレミアムプランを提供しており、これが今後数年間の市場の成長を後押しすると予想されます。
The global online music streaming market size was valued at USD 21.31 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 42.1 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 7.86% during 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a significant market share of over 37.5% in 2024. The rising adoption of smartphones, changing consumer preferences, increasing need for affordable subscription models, integration of social media platforms, expansion into emerging markets, and various partnerships and collaborations among key players are propelling the online music streaming market share.
Online music streaming applications enable users to listen to songs in real-time using an internet connection. These applications offer an on-demand service wherein audio media files are prearranged in sequential packets of data and transmitted to smartphones, tablets, TVs and computers without saving them to the hard drive. Presently, several companies are introducing smart devices, such as Amazon's Alexa and Google Cast, to stream music online with hands-free control and instant playback features. With the escalating demand for these smart devices, on account of rapid urbanization, inflating disposable incomes and the emergence of smart homes, the demand for online music streaming applications is escalating worldwide.
The growing dependency on smartphones, increasing penetration of the internet and the thriving media and entertainment industry are among the key factors stimulating the growth of the online music streaming market worldwide. Moreover, easy access to music on multiple devices, along with the rising trend of on-demand songs, are driving the market growth. Apart from this, the integration of online music streaming applications with social media platforms allows users to create and share collaborative playlists with acquaintances. They also offer young artists a platform to upload and promote their tracks and reach a wider audience. Furthermore, digital service providers (DSPs) are launching applications with a user-friendly interface and a huge library of music and podcasts. These providers are also offering attractive premium plans, such as family packs or free subscription for a few months, which, in turn, is anticipated to bolster the market growth in the coming years.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amazon.com Inc, ANGHAMI, Apple Inc., Gamma Gaana Ltd. (The Times Group), iHeartMedia Inc., Musixmatch, Saavn Media Pvt Ltd., SoundCloud Ltd., Spotify AB and Tencent Music Entertainment Group.