市場調査レポート
商品コード
1390603
プレミアムメッセージング市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Premium Messaging Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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プレミアムメッセージング市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年11月24日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のプレミアムメッセージング市場規模は2022年に733億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2022年から2028年にかけて5.21%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに994億米ドルに達すると予測しています。
プレミアムメッセージングとは、ショートメッセージサービス(SMS)を独自のショートコードを使って送信するサービスを指します。このサービスには、標準的なメッセージング料金に比べて追加料金が必要で、ユーザーのモバイルクレジットに課金されます。このサービスでは、短縮ダイヤルの番号を使って、経路、クイズ、音楽、翻訳、着信音、電話番号、検索結果、コンテストゲーム、チャットセッション、背景画像、株価など、さまざまな情報やサービスにアクセスできます。現在では、これらのサービスはオンデマンドで、フライトの遅延やスポーツの結果など、あらかじめ決められた頻度で運営されています。
モバイル加入者数の大幅な増加と二要素認証の採用急増は、市場にプラスの影響を与える主な要因のひとつです。さらに、企業はフィールドサービス・ソフトウェアや顧客関係管理(CRM)などのアプリケーションに、コンテクスチュアル・コミュニケーションを組み込んだクラウド・アプリケーション・プログラミング・インターフェイス(API)を活用しています。これは、ユーザーの登録、顧客との対話の強化、保留中のサービスに関するステータスの更新を世界に送信するのに役立っています。さらに、プレミアム・メッセージはチャリティや投票活動にも利用できます。例えば、加入者はSMSメッセージを簡単に送信して、自然災害時に資金を寄付し、困っている人々を助けることができます。また、天気予報、交通機関の最新情報、逆送電などのメリットもあります。これとは別に、病状が悪化していることから、ヘルスケア業界では、今後の予約に関する自動リマインダーや手間のかからないコミュニケーションのために、プレミアムメッセージングの利用が拡大しています。さらに、世界中の銀行、金融サービス、保険(BFSI)セクターでは、スタッフとの社内外のコミュニケーションを強化し、バックエンドのITプロセスを自動化し、顧客との関係やサービスを改善するために採用されています。
The global premium messaging market size reached US$ 73.3 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 99.4 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.21% during 2022-2028.
Premium messaging refers to a service wherein Short Message Service (SMS) is sent using a unique short code. Its subscription requires an additional fee compared to the standard messaging rate, which is billed into the user's mobile credits. It gives access to various information and services, including routes, quizzes, music, translations, ringtones, phone numbers, search results, contest games, chat sessions, background images, and stock exchange prices, using speed dial numbers. Nowadays, these services operate on-demand and at a predetermined frequency, such as flight delays and sports results.
A significant increase in the number of mobile subscribers, along with the surging adoption of two-factor authentication, represents one of the key factors positively influencing the market. Moreover, enterprises are utilizing cloud application programming interface (API) with embedded contextual communications for applications, such as field service software and customer relationship management (CRM). This is aiding in registering users, enhancing customer interaction, and sending status updates on pending services globally. In addition, premium messaging can be used for charity and voting activities. For instance, subscribers can easily send an SMS message to donate funds and help people in need during a natural disaster. It also provides the benefits of weather alerts, transport updates, and reverse charge phone calls. Apart from this, the rising prevalence of medical conditions is expanding the use of premium messaging in the healthcare industry for automatic reminders about upcoming appointments and hassle-free communication. Furthermore, it is employed in the banking, financial services, and insurance (BFSI) sector across the globe to enhance internal and external communications with staff, automate back-end IT processes, and improve customer relations and services.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global premium messaging market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on type, tools and end user.
A2P Messaging
P2A Messaging
Cloud API Messaging Platform
Traditional and Managed Messaging Services
BFSI
Transport and Travelling
Healthcare
Media and Entertainment
Retail and E-Commerce
IT and Telecom
Government
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AMD Telecom S.A., AT&T Inc., Comviva Technologies Limited (Tech Mahindra Limted), Infobip Ltd., Mavenir, Sinch, Syniverse Technologies LLC, Tata Communications Limited, Twilio Inc., Tyntec and Verizon Communications Inc.