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市場調査レポート
商品コード
1370539
バーチャルリアリティ(VR)コンテンツ制作市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023-2028年予測Virtual Reality Content Creation Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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バーチャルリアリティ(VR)コンテンツ制作市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のバーチャルリアリティ(VR)コンテンツ制作市場規模は、2022年に32億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて58.5%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに601億米ドルに達すると予測しています。
バーチャルリアリティ(VR)コンテンツ制作は、クリエイターが様々な刺激的なアセットや映画的なビューを構想・設計し、没入感のあるユーザー体験を提供できるようにするコンピュータベースのアプリケーションを指します。標準的な段階として、スケッチの開発、プリプロダクション活動、撮影、制作、ポストプロダクションが含まれます。これらの段階でバーチャルコンテンツを制作するために、企業は様々なツール、アプローチ、高度なソフトウェア、カメラを利用します。現在、VRコンテンツの制作は、世界のあらゆる側面をコードによって設計、合成、統合するコンピュータ生成など、2つの手法によって行われています。一方、360度ビデオ制作のアプローチもあり、全方位カメラを使用してコンテンツを撮影し、後で要件に応じて編集します。VRコンテンツはコラボレーションを発展させ、顧客エンゲージメントを高め、キャンペーンを行い、コンテンツマーケティングを可能にします。その結果、マーケティング、エンジニアリング、トレーニングやプロモーション目的のコンテンツ設計などの産業で利用されています。
世界のVRコンテンツ制作市場の成長は、メディアおよびエンターテインメント分野の急速な拡大、および絶妙な顧客体験を提供するための360度やその他の革新的なマーケティングアプローチに対する需要の高まりに起因しています。これに伴い、拡張現実(AR)やVRなどの効果的なヘッドマウントディスプレイ(HMD)システムに対するニーズが煽られ、その複数の利点に関する消費者の意識が高まっていることも、成長を促す要因として作用しています。さらに、多様なプラットフォームでのVRコンテンツに対する需要の高まりや、特にCOVID-19の流行時にインタラクティブな3次元(3D)環境を楽しむための没入型屋内ゲームの普及が、市場の成長を支えています。さらに、マーケティング担当者やブランドがコンピュータと融合した現実体験を提供し、ブランド認知度を高めるためにテレプレゼンスのコンセプトを取り入れることが、市場の成長を後押ししています。これとは別に、デスクトップやスマートフォンなどのビジュアル・ディスプレイ・システムの開発が進んでおり、より改善されたバーチャルな刺激にアクセスできることが、市場に明るい見通しを生み出しています。
The global virtual reality content creation market size reached US$ 3.2 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 60.1 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 58.5% during 2023-2028.
Virtual reality (VR) content creation refers to computer-based applications that enable creators to conceptualize and design various stimulated assets or cinematic views to offer an immersive user experience. It involves the development of sketches, pre-production activities, shoot, production, and post-production as standard phases. To create virtual content during these stages, enterprises utilize various tools, approaches, advanced software, and cameras. Currently, VR content creation is produced through two practices, including computer generation, in which every aspect of the world is designed, synthesized and integrated through code. On the other hand, there is a 360-degree video creation approach, wherein omnidirectional cameras are employed to capture content and edit them later as per the requirements. VR content helps develop collaborations, enhances customer engagement, performs campaigns, and allows content marketing. As a result, it is used by industries for marketing, engineering, and designing content for training or promotional purposes.
The growth of the global VR content creation market can be attributed to the rapid expansion in the media and entertainment sector and the rising demand for 360-degree and other innovative marketing approaches to offer exquisite customer experience. In line with this, the fueling need for effective head-mounted display (HMD) systems, such as augmented reality (AR) and VR, and the growing consumer awareness regarding their multiple benefits are acting as another growth-inducing factor. Additionally, the escalating demand for VR content on diverse platforms and the widespread adoption of immersive indoor gaming to enjoy the interactive three-dimensional (3D) environment, especially during the COVID-19 pandemic, is supporting the market growth. Moreover, the uptake of the telepresence concept by marketers and brands to offer computer-emulated reality experiences and create brand awareness is propelling the market growth. Apart from this, the ongoing development of visual display systems, such as desktops and smartphones, to access improved virtual stimulations is creating a positive outlook for the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global virtual reality content creation market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on content type, component and end user.
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The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 360 Labs, Blippar Group Limited, Dell Inc, Koncept VR LLC, Matterport Inc., Panedia Pty Ltd., Scapic Innovations Private Limited, Subvrsive, VIAR Inc and WeMakeVR.