市場調査レポート
商品コード
1370488
ホームショッピング市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Home Shopping Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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ホームショッピング市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年10月15日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のホームショッピング市場規模は、2022年に3兆5,817億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて14.6%の成長率(CAGR)を示し、2028年には7兆9,866億米ドルに達すると予測しています。
ホームショッピングとは、消費者が日用品、アクセサリー、電子機器、アパレル、衣料品など、さまざまな商品を購入できるテレビを利用した電子小売を指します。従来の実店舗でのショッピングと比較すると、費用対効果が高く、最適な快適性と利便性を提供し、複数の商品を手間なく注文でき、輸送費の節約に役立ち、ユーザーは商品を即座に検索してフィルタリングすることができます。これとは別に、ホームショッピングは、複数の商品に関する詳細な情報を提供し、モデルやブランドを比較するオプションを提供し、時間と労力を節約し、個別の購入のためのプライバシーを確保し、販売圧力を緩和し、より良い割引やクーポンを提供するのに役立ちます。その結果、ホームショッピングは、モバイルショッピング、テレショッピング、eコマースプラットフォームにおいて、世界中の消費者に利用されています。
eコマース分野の大幅な拡大、インターネットやスマートフォンユーザーの増加、消費財購入のためのオンラインショッピングへのニーズの高まりが、主に市場成長を促進する要因となっています。これはさらに、可処分所得の増加、消費者の嗜好の変化、こうしたプラットフォームへの容易なアクセスが要因となっています。さらに、利便性の向上、よりお得な情報、安全な決済インターフェースなど、複数の利点があることから、消費者の志向がホームショッピングにシフトしていることも成長を促す要因となっています。さらに、特にCOVID-19が流行している間、より幅広い消費者層にリーチし、サービスを提供するために、実店舗システムの代わりに企業がホームショッピングモデルを広く採用していることも、市場の成長に寄与しています。さらに、商品のバーチャル・デモンストレーション、パーソナライズされたナビゲーション、消費者エンゲージメントの拡大、オンライン試用などを目的とした小売業界における拡張現実(AR)ショッピングの出現が、市場の成長を後押ししています。その他にも、著名人による幅広い推薦、オンライン媒体を通じた継続的な製品販売、ユーザーインターフェース(UI)を強化するための主要企業間の戦略的提携などが、市場に明るい見通しをもたらしています。
The global home shopping market size reached US$ 3,581.7 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 7,986.6 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 14.6% during 2023-2028.
Home shopping refers to television-based electronic retailing that enables consumers to purchase various products, including household goods, accessories, electronic gadgets, apparel, and clothing items. As compared to traditional brick-and-mortar shopping, it is more cost-effective, offers optimal comfort and convenience, enables hassle-free ordering of multiple commodities, helps save transportation expenses, and allows users to search and filter goods instantly. Apart from this, home shopping aids in providing detailed information regarding multiple products, offering options to compare models and brands, saving time and effort, ensuring privacy for discrete purchases, mitigating sales pressure, and offering better discounts or vouchers. As a result, home shopping is used by consumers globally in mobile shopping, teleshopping, and e-commerce platforms.
The considerable expansion in the e-commerce sector, the increasing proliferation of internet and smartphone users, and the rising need for online shopping to purchase consumer goods are some factors primarily driving the market growth. This can be further attributed to the escalating disposable incomes, changing consumer preferences, and easy access to such platforms. Moreover, the shifting consumer inclination toward home shopping, owing to its multiple benefits, such as enhanced convenience, better deals, and a secured payment interface, is acting as another growth-inducing factor. Additionally, the widespread adoption of home shopping models by businesses instead of brick-and-mortar systems to reach and serve a broader consumer base, especially during the COVID-19 pandemic, is contributing to the market growth. Furthermore, the advent of augmented reality (AR) shopping in the retail industry for a virtual demonstration of products, personalized navigation, greater consumer engagement, and online trials are propelling the market growth. Other factors, such as extensive celebrity endorsements, ongoing product sales through online mediums, and strategic collaborations amongst key players to enhance user interface (UI), are creating a positive outlook for the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global home shopping market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type and market type.
Groceries
Apparels and Accessories
Footwear
Personal and Beauty Care
Furniture and Home Decor
Electronic Goods
Others
Teleshopping
E-Commerce and Mobile Shopping
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alibaba Group, Amazon.com Inc., Best Buy, Ebay Inc., Flipkart Internet Private Limited, Naaptol Company, The Home Depot Inc, VGL Group and Walmart Inc.