市場調査レポート
商品コード
1347682
食品テクスチャー素材市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023-2028年予測Food Texture Materials Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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食品テクスチャー素材市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年09月04日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の食品テクスチャー素材市場規模は2022年に245億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2023年から2028年の間に4.8%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに323億米ドルに達すると予測しています。
食品の食感とは、指、舌、口蓋、歯を通して感じることができる食品の品質の指標を指します。これには、噛み応え、粘着性、凝集性、パリパリ感、弾力性、硬さといった様々なパラメータが含まれます。これらの属性は、剪断、切断、咀嚼、圧縮、伸張などの力を加えたときの食品の反応を評価する食感分析試験で測定されます。これらの試験はまた、製造前および製造後の品質チェックのために、原材料、食品構造および設計の機械的および物理的特性の分析にも役立ちます。これとは別に、製品の全体的な味と感触を改善するために、様々な食感添加物も使用されています。
食品・飲料業界の著しい成長は、市場の成長を促進する重要な要因のひとつです。食品・飲料品メーカーは、栄養分を保持し微生物の繁殖を防ぐため、加工食品の製造に食感改良剤を利用するようになっており、それによって製品の保存性を高めています。さらに、利便性の高いパッケージ食品に対する消費者の嗜好の高まりも、市場の成長を後押ししています。パン、菓子類、スープ、ソース、飲料、ドレッシングなどの製品は、色合い、魅力、食べやすさを高めるためにテクスチャライジング剤を使用して製造されます。風味や香りなど、食品に求められる品質の組み合わせを提供するカスタマイズされた配合の開発も、成長を促す要因のひとつとなっています。急速な都市化、消費者の支出能力の増加、広範な研究開発(R&D)活動など、その他の要因も市場をさらに牽引すると予測されます。
The global food texture materials market size reached US$ 24.5 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 32.3 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.8% during 2023-2028.
Food texture refers to an index of food quality that can be sensed through the fingers, tongue, palate and teeth. This includes various parameters, such as chewiness, adhesiveness, cohesiveness, crispiness, elasticity and firmness. These attributes are measured using texture analysis tests to evaluate the response of food products when they are subjected to a force, such as shearing, cutting, chewing, compressing and stretching. These tests also assist in analyzing the mechanical and physical properties of the raw ingredients, food structure and designs for pre- and post-production quality checks. Apart from this, various food texture additives are also used to improve the overall taste and feel of the products.
Significant growth in the food and beverage industry is one of the key factors driving the growth of the market. Manufacturers of food and beverage products are increasingly utilizing texturizing agents in the production of processed foods to retain the nutrients and prevent microbial growth, thereby enhancing the product's shelf life. Furthermore, growing consumer preference for convenience and packaged food products is also providing a boost to the market growth. Products, such as bread, confectioneries, soups, sauces, beverages and dressing, are manufactured using texturizing agents to enhance their color, appeal and palatability. The development of customized formulations that provide a combination of desired qualities, including flavor and fragrance, to a food product, is acting as another growth-inducing factor. Other factors, including rapid urbanization, increasing consumer expenditure capacities and extensive research and development (R&D) activities, are projected to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global food texture materials market report, along with forecasts at the global, regional and country levels from 2023-2028. Our report has categorized the market based on functionality and application.
Thickening
Gelling
Emulsifying
Stabilizing
Others
Bakery
Dairy
Meat & Poultry
Beverages
Snacks
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Ajinomoto, Archer Daniels Midland Co., Ashland Inc., Avebe, Cargill Inc., CP Kelco, E.I. Dupont DE Nemours & Company, Estelle Chemicals, Fiberstar Inc., FMC Corporation, Fuerst Day Lawson, etc.