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市場調査レポート
商品コード
1468179
オンラインバンキング市場レポート:バンキングタイプ、ソフトウェアタイプ、サービスタイプ、地域別、2024年~2032年Online Banking Market Report by Banking Type, Software Type, Service Type, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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オンラインバンキング市場レポート:バンキングタイプ、ソフトウェアタイプ、サービスタイプ、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のオンラインバンキング市場規模は2023年に42億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけての成長率(CAGR)は3.8%を示し、2032年には59億米ドルに達すると予測しています。
インターネット・バンキングとしても知られるオンライン・バンキングは、銀行や金融機関が提供する電子決済システムです。これにより、顧客はインターネット上でバンキング・サービスを利用し、金融取引を行うことができます。一般的に提供されているサービスには、オンラインでの請求書支払い、口座開設、預金、送金などがあります。また、口座残高の確認、最近の取引の確認、明細書の入手、クレジットカードの申し込み、小切手の注文などもできます。近年、オンライン・バンキングは、その費用対効果、使いやすさ、即時アクセス、セキュリティ強化、迅速なサービスにより、世界中で絶大な人気を博しています。
オンライン・バンキングは、利便性の向上、時間の節約、スムーズな操作性を提供し、顧客が実店舗に出向く必要性を排除します。その結果、顧客体験の向上に対する需要が高まり、銀行や金融機関がクラウドベースのソリューションを広く採用するようになったことが、市場成長の主な要因となっています。このほか、透明性と柔軟性の向上に対するニーズの高まり、インターネットとスマートフォンの普及率の上昇が、オンライン・バンキング・サービスの需要を高めています。さらに、最近のコロナウイルス感染症(COVID-19)の流行は、ロックダウン、社会的距離の規範、リモートワーク政策の実施によるオンラインバンキングの利用増加につながっています。これに加え、キャッシュレス時代の到来とeコマース分野の拡大が市場成長を後押ししています。さらに、いくつかの大手企業は、顧客ベースを拡大し、競争力を維持するために、革新的な製品のバリエーションを導入するために多額の投資を行っています。その他にも、BaaS(Banking as a Service)モデルの台頭、有利な政府の取り組み、消費者の嗜好の変化、技術の進歩、急速なデジタル化などが、市場の見通しを明るいものにしています。
The global online banking market size reached US$ 4.2 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 5.9 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.8% during 2024-2032.
Online banking, also known as internet banking, is an electronic payment system facility provided by banks and financial institutions. It allows customers to use banking services and conduct financial transactions over the internet. Some commonly offered services include online bill payments, account opening, deposits, and transfers. It also enables users to view account balances, check recent transactions, obtain statements, apply for credit cards, and order checks. In recent years, online banking has gained immense popularity across the globe due to its cost-effectiveness, ease of use, instant access, enhanced security, and fast service.
Online banking offers more convenience, saves time, delivers a smooth experience, and eliminates the need for customers to visit the physical branch. As a result, the escalating demand for enhanced customer experience and the widespread adoption of cloud-based solutions by banks and financial institutions represent the primary factors driving the market growth. Besides this, the growing need for improved transparency and flexibility, and the rising penetration of the internet and smartphones are escalating the demand for online banking services. Additionally, the recent coronavirus disease (COVID-19) outbreak has led to the increased usage of online banking due to the implementation of lockdowns, social distancing norms, and remote working policies. Along with this, the advent of the cashless age and the expanding e-commerce sector are propelling the market growth. Furthermore, several leading players are making heavy investments to introduce innovative product variants to expand their customer base and maintain a competitive edge. Other factors, including the emergence of the Banking as a Service (BaaS) model, favorable government initiatives, changing consumer preferences, technological advancements, and rapid digitization, are also creating a positive market outlook.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global online banking market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on banking type, software type and service type.
Retail Banking
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Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Aci Worldwide Inc., Backbase, Capital Banking Solutions, CGI Inc., ebankIT, EdgeVerve Systems Limited (Infosys Limited), Fiserv Inc., Halcom d.d. (Constellation Software Inc.), Oracle Corporation, Tata Consultancy Services Limited, Technisys and Temenos AG.