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市場調査レポート
商品コード
1225508

デジタル音楽コンテンツ市場:タイプ別(永久ダウンロード、音楽ストリーミング)、年齢層別(18歳未満、18~40歳、41~60歳、60歳超)、用途別(業務用、家庭用)、地域別、2023~2028年

Digital Music Content Market by Type (Permanent Downloads, Music Streaming), Age Group (Below 18 Years, 18-40 Years, 41-60 Years, Above 60 Years), Application (Commercial Use, Household Use), and Region 2023-2028

出版日: | 発行: IMARC | ページ情報: 英文 143 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.41円
デジタル音楽コンテンツ市場:タイプ別(永久ダウンロード、音楽ストリーミング)、年齢層別(18歳未満、18~40歳、41~60歳、60歳超)、用途別(業務用、家庭用)、地域別、2023~2028年
出版日: 2023年02月03日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のデジタル音楽コンテンツ市場規模は、2022年に200億米ドルに達しました。今後、IMARCグループは、2023年から2028年の間に9.5%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに348億米ドルに達すると予測しています。サブスクリプション型サービスへの消費者嗜好の変化、モバイル用途の利用拡大、高速インターネットの普及が、市場を牽引する重要な要因となっています。

デジタル音楽コンテンツとは、録音またはデジタルフォーマットに変換され、インターネットを介してエンドユーザーに配信されるオーディオコンテンツを指します。デジタルオーディオファイルは、オーディオの非物理的なソースであり、オーディオ情報を格納するために使用される様々なエンコーディングフォーマットがあります。アナログデータからデジタルデータに変換されるため、パソコン、テレビ、スマートフォン、Bluetoothデバイスなど、再生用のさまざまなハードウェア製品に対応し、さまざまな音声ファイルをストリーミング再生することができます。様々なウェブサイトへのアクセス、共有、楽曲や音楽をオンラインで簡単に入手できることは、デジタル音楽コンテンツの主な利点の一部です。クラウド・ミュージックでは、ユーザーは音楽のストリーミング、保存、ダウンロードができるほか、ソーシャル・ネットワーキング・サイトでコンテンツを共有することができます。これには、広告付きまたは定額制のストリーミングサービスや、シングルトラックまたはアルバム/コンピレーションの有料デジタルダウンロードが含まれます。

デジタル音楽コンテンツの市場動向

  • 世界的に消費者の嗜好がサブスクリプション型サービスにシフトしていることが、市場を牽引しています。この背景には、高速インターネットの普及やモバイル用途の利用が進んでいることがあります。急速なデジタル化に伴い、データ・分析業界は消費者の行動パターンに注目し、音楽業界やアーティストがそれに応じて音楽のテーマやその他の方針を変更するのに役立っています。これに伴い、アーティスト別音楽のオンライン配信や、ソーシャルメディアポータルを通じたアーティストとの直接交流の動きが活発化しており、市場の大きな成長要因として作用しています。また、携帯電話向け音楽用途の広告費が大幅に増加していることも、市場に弾みをつけています。しかし、ユーザーデータの安全性やプライバシーに関する懸念が高まっていることが、市場の成長を阻害しています。一方、安全・安心で合法的な音楽ストリーミングのインフラを開発するための継続的な技術的進歩は、市場の前向きな見通しを生み出しています。また、拡大するミレニアム世代の間で、コンテンツを共有できるデジタル音楽ライブラリ用の無制限クラウドスペースの人気が高まっていることも、市場にプラスの影響を及ぼしています。さらに、数多くのマネタイズ戦略の導入により、デジタル・ストリーミングの収益が大幅に増加していることも、市場を後押ししています。その他の市場要因としては、高音質音楽に対する需要の高まり、クラウドコンピューティングの増加傾向、急速な都市化、可処分所得水準の上昇、大規模な研究開発活動などが挙げられます。

主な市場セグメンテーション

  • IMARC Groupは、世界のデジタル音楽コンテンツ市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2023年から2028年までの世界、地域、国別レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ別、年齢層別、用途別に分類しています。
  • タイプ別インサイト
  • 永続的なダウンロード
  • 音楽ストリーミング
  • 本レポートでは、デジタル音楽コンテンツ市場をタイプ別に詳細に分類・分析しています。これには、永続的なダウンロードと音楽ストリーミングが含まれます。本レポートによれば、音楽ストリーミングが最大のセグメントを占めています。
  • 年齢層別インサイト
  • 18歳未満
  • 18歳以上40歳未満
  • 41-60歳
  • 60歳超
  • 本レポートでは、デジタル音楽コンテンツ市場を年齢層別に詳細に区分し、分析しています。18歳未満、18~40歳、41~60歳、60歳超です。18-40歳が最も大きな割合を占めています。
  • 用途インサイト
  • 商業用途
  • 家庭用
  • 本レポートでは、デジタル音楽コンテンツ市場の用途別区分と分析も行っています。これには商業用と家庭用が含まれます。同レポートによれば、商業用途が最大の市場シェアを占めています。

地域別インサイト

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • オーストラリア
  • インドネシア
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • イタリア
  • スペイン
  • ロシア
  • その他
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • メキシコ
  • その他
  • 中東およびアフリカ
  • また、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東・アフリカの主要地域市場をすべて網羅的に分析しています。それ別と、デジタル音楽コンテンツの市場規模は、北米が最も大きいです。北米のデジタル音楽コンテンツ市場を牽引している要因としては、複数の主要プレイヤーの存在、急速なデジタル化、クラウドコンピューティングの利用拡大などが挙げられます。
  • 競合情勢
  • 本レポートでは、世界のデジタル音楽コンテンツ市場における競合情勢についても包括的な分析を行っています。主要企業の詳細プロファイルも掲載しています。対象となる企業には、Apple Inc.、Deezer、Gamma Gaana Ltd、Hungama Digital Media Entertainment Pvt. Ltd、iHeartMedia Inc、JB Hi-Fi Limited、JioSaavn、Mixcloud、SoundCloud、Spotify AB、などが挙げられます。これは企業の一部のリストを示しているに過ぎず、完全なリストはレポートで提供されていることに留意してくださいです。

本レポートで回答した主な質問

  • 世界のデジタル音楽コンテンツ市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
  • デジタル音楽コンテンツの世界市場における促進要因、市場抑制要因、ビジネスチャンスは何か?
  • 主要な地域市場とは?
  • 最も魅力的なデジタル音楽コンテンツ市場はどの国か?
  • 市場のタイプ別区分は?
  • 年齢層別の市場内訳は?
  • 用途別の市場内訳は?
  • デジタル音楽コンテンツの世界市場の競合構造は?
  • デジタルミュージックコンテンツの世界市場における主要プレイヤー/企業は?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法と範囲

  • 調査の目的
  • 利害関係者
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 予測手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

  • 概要
  • 主要な産業動向

第5章 デジタル音楽コンテンツの世界市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響
  • 市場予測

第6章 タイプ別市場内訳

  • パーマネントダウンロード
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 音楽ストリーミング
    • 市場動向
    • 市場予測

第7章 年齢層別市場内訳

  • 18歳以下
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 18歳~40歳
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 41-60歳
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 60歳超
    • 市場動向
    • 市場展望

第8章 用途別市場内訳

  • 業務用
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 家庭用
    • 市場動向
    • 市場展望

第9章 地域別市場内訳

  • 北米
    • 米国
      • 市場動向
      • 市場予測
    • カナダ
      • 市場動向
      • 市場展望
  • アジア太平洋地域
    • 中国
      • 市場動向
      • 市場展望
    • 日本
      • 市場動向
      • 市場予測
    • インド
      • 市場動向
      • 市場展望
    • 韓国市場
      • 市場動向
      • 市場展望
    • オーストラリア
      • 市場動向
      • 市場展望
    • インドネシア
      • 市場動向
      • 市場展望
    • その他
      • 市場動向
      • 市場予測
  • 欧州
    • ドイツ
      • 市場動向
      • 市場展望
    • フランス
      • 市場動向
      • 市場予測
    • 英国
      • 市場動向
      • 市場予測
    • イタリア
      • 市場動向
      • 市場展望
    • スペイン
      • 市場動向
      • 市場展望
    • ロシア
      • 市場動向
      • 市場展望
    • その他
      • 市場動向
      • 市場予測
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
      • 市場動向
      • 市場展望
    • メキシコ
      • 市場動向
      • 市場展望
    • その他
      • 市場動向
      • 市場予測
  • 中東・アフリカ地域
    • 市場動向
    • 国別市場内訳
    • 市場予測

第10章 促進要因、抑制要因、機会

  • 概要
  • 促進要因
  • 抑制要因条件
  • ビジネスチャンス

第11章 バリューチェーン分析

第12章 ポーターズファイブフォース分析

  • 概要
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 競合の度合い
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第13章 価格分析

第14章 競争情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • Apple Inc.
    • Deezer
    • Gamma Gaana Ltd
    • Hungama Digital Media Entertainment Pvt. Ltd.
    • iHeartMedia Inc.
    • JB Hi-Fi Limited
    • JioSaavn
    • Mixcloud
    • SoundCloud
    • Spotify AB

本レポートに記載されている企業名は一部であり、全企業名は本レポートに記載されています。

図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Digital Music Content Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Digital Music Content Market: Sales Value (in Billion US$), 2017-2022
  • Figure 3: Global: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2023-2028
  • Figure 4: Global: Digital Music Content Market: Breakup by Type (in %), 2022
  • Figure 5: Global: Digital Music Content Market: Breakup by Age Group (in %), 2022
  • Figure 6: Global: Digital Music Content Market: Breakup by Application (in %), 2022
  • Figure 7: Global: Digital Music Content Market: Breakup by Region (in %), 2022
  • Figure 8: Global: Digital Music Content (Permanent Downloads) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 9: Global: Digital Music Content (Permanent Downloads) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 10: Global: Digital Music Content (Music Streaming) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 11: Global: Digital Music Content (Music Streaming) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 12: Global: Digital Music Content (Below 18 Years) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 13: Global: Digital Music Content (Below 18 Years) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 14: Global: Digital Music Content (18-40 Years) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 15: Global: Digital Music Content (18-40 Years) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 16: Global: Digital Music Content (41-60 Years) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 17: Global: Digital Music Content (41-60 Years) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 18: Global: Digital Music Content (Above 60 Years) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 19: Global: Digital Music Content (Above 60 Years) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 20: Global: Digital Music Content (Commercial Use) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 21: Global: Digital Music Content (Commercial Use) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 22: Global: Digital Music Content (Household Use) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 23: Global: Digital Music Content (Household Use) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 24: North America: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 25: North America: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 26: United States: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 27: United States: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 28: Canada: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 29: Canada: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 30: Asia-Pacific: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 31: Asia-Pacific: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 32: China: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 33: China: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 34: Japan: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 35: Japan: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 36: India: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 37: India: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 38: South Korea: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 39: South Korea: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 40: Australia: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 41: Australia: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 42: Indonesia: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 43: Indonesia: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 44: Others: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 45: Others: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 46: Europe: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 47: Europe: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 48: Germany: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 49: Germany: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 50: France: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 51: France: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 52: United Kingdom: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 53: United Kingdom: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 54: Italy: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 55: Italy: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 56: Spain: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 57: Spain: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 58: Russia: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 59: Russia: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 60: Others: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 61: Others: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 62: Latin America: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 63: Latin America: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 64: Brazil: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 65: Brazil: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 66: Mexico: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 67: Mexico: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 68: Others: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 69: Others: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 70: Middle East and Africa: Digital Music Content Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 71: Middle East and Africa: Digital Music Content Market: Breakup by Country (in %), 2022
  • Figure 72: Middle East and Africa: Digital Music Content Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 73: Global: Digital Music Content Industry: Drivers, Restraints, and Opportunities
  • Figure 74: Global: Digital Music Content Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 75: Global: Digital Music Content Industry: Porter's Five Forces Analysis

List of Tables

  • Table 1: Global: Digital Music Content Market: Key Industry Highlights, 2022 & 2028
  • Table 2: Global: Digital Music Content Market Forecast: Breakup by Type (in Million US$), 2023-2028
  • Table 3: Global: Digital Music Content Market Forecast: Breakup by Age Group (in Million US$), 2023-2028
  • Table 4: Global: Digital Music Content Market Forecast: Breakup by Application (in Million US$), 2023-2028
  • Table 5: Global: Digital Music Content Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2023-2028
  • Table 6: Global: Digital Music Content Market: Competitive Structure
  • Table 7: Global: Digital Music Content Market: Key Players
目次
Product Code: SR1423A349_Report

The global digital music content market size reached US$ 20.0 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 34.8 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.5% during 2023-2028. The shifting consumer preference toward subscription-based services, the rising usage of mobile applications, and the increasing penetration of high-speed internet represent some of the key factors driving the market.

Digital music content refers to audio content that has been recorded or converted into digital format and is distributed via the internet to the end-user. There are various encoding formats used to store audio information in digital audio files, which are non-physical sources of the audio. As digital data is converted from analog data, it is supported by various hardware products for playback, such as computers, TVs, smartphones, and Bluetooth devices, for streaming and playing back different sound files. Easy accessibility to various websites, sharing, and easy availability of songs and music online are some of the key benefits of digital music content. Cloud music allows users to stream, save, and download music, as well as share their content across social networking sites. This includes streaming services, whether ad-supported or subscription-based, and paid digital downloads of single tracks or albums/compilations.

Digital Music Content Market Trends:

  • The market is primarily driven by the shifting consumer preference toward subscription-based services across the globe. This can be attributed to the increasing penetration of high-speed internet and the rising usage of mobile applications. With rapid digitization, the data and analytics industry are more focused on consumer behavior pattern to help the music industry and artists change their music themes and other policies accordingly. In line with this, the rising trend of online distribution of music by artists and direct artist interaction via social media portals are acting as significant growth-inducing factors for the market. Moreover, a considerable rise in advertising expenditure for mobile-based music applications is also providing an impetus to the market. However, the growing concerns regarding user data security and privacy are impeding the market growth. On the contrary, continual technological advancements for the development of safe, secure and legal music streaming infrastructure are creating a positive market outlook. The increasing popularity of unlimited cloud space for digital music library with sharable content among the expanding millennial population is also impacting the market positively. Furthermore, the introduction of numerous monetization strategies resulting in a significant rise in digital streaming revenues is propelling the market. Some of the other factors contributing to the market include the augmenting demand for high-quality music, the increasing trend of cloud computing, rapid urbanization, inflating disposable income levels, and extensive research and development (R&D) activities.

Key Market Segmentation:

  • IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global digital music content market, along with forecasts at the global, regional, and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on type, age group, and application.
  • Type Insights
  • Permanent Downloads
  • Music Streaming
  • The report has provided a detailed breakup and analysis of the digital music content market based on the type. This includes permanent downloads and music streaming. According to the report, music streaming represented the largest segment.
  • Age Group Insights
  • Below 18 Years
  • 18-40 Years
  • 41-60 Years
  • Above 60 Years
  • The report has provided a detailed breakup and analysis of the digital music content market based on the age group. This includes below 18 years, 18-40 years, 41-60 years and above 60 years. According to the report, 18-40 years represented the largest segment.
  • Application Insights
  • Commercial Use
  • Household Use
  • A detailed breakup and analysis of the digital music content market based on the application has also been provided in the report. This includes commercial use and household use. According to the report, commercial use accounted for the largest market share.

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for digital music content. Some of the factors driving the North America digital music content market include the presence of several key players, rapid digitization, increasing use of cloud computing, etc.
  • Competitive Landscape
  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global digital music content market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include Apple Inc., Deezer, Gamma Gaana Ltd, Hungama Digital Media Entertainment Pvt. Ltd., iHeartMedia Inc., JB Hi-Fi Limited, JioSaavn, Mixcloud, SoundCloud, Spotify AB, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global digital music content market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global digital music content market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive digital music content markets?
  • What is the breakup of the market based on the type?
  • What is the breakup of the market based on the age group?
  • What is the breakup of the market based on application?
  • What is the competitive structure of the global digital music content market?
  • Who are the key players/companies in the global digital music content market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Digital Music Content Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Permanent Downloads
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Music Streaming
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Age Group

  • 7.1 Below 18 Years
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 18-40 Years
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 41-60 Years
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Above 60 Years
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Commercial Use
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Household Use
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Drivers
  • 10.3 Restraints
  • 10.4 Opportunities

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Apple Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Deezer
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
    • 14.3.3 Gamma Gaana Ltd
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Hungama Digital Media Entertainment Pvt. Ltd.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 iHeartMedia Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 JB Hi-Fi Limited
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 JioSaavn
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Mixcloud
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 SoundCloud
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 Spotify AB
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.