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市場調査レポート
商品コード
1291424
トラベルリテール市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測Travel Retail Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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トラベルリテール市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年05月29日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のトラベルリテール市場規模は、2022年に566億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に7.5%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに886億米ドルに達すると予測しています。
トラベルリテールとは、海外からの旅行者を対象に、移動中に商品やサービスを販売することを指します。通常、空港や港などの旅行環境で行われ、買い手は商圏に入るために国籍証明や旅行証明を提示する必要があります。小売店は、地方税や国税、物品税を含んだ支払いを受け付けています。また、ホテル、国境船、国際航空機、フェリー、クルーズなど、国際水域を航行する船舶でも、トラベルリテールを購入することができます。トラベルリテールでは、美容・パーソナルケア用品、香水、高級アルコール、タバコ、飲食品、ファッションアクセサリー、電子機器などが一般的に販売されています。
世界中の旅行・観光産業が大きく成長していることが、この市場の明るい見通しを生み出している重要な要因の一つです。旅行中に高級品や贅沢品を買い求める消費者が増えているため、トラベルリテール店や免税店は、空港にとって航空以外の主要な収入源の一つとなっています。これに伴い、海外旅行者の間で高級ワインや蒸留酒への志向が高まっていることも、市場の成長に拍車をかけています。さらに、eコマースによる旅行小売ソリューションの登場も、市場の成長を後押ししています。小売業者はウェブサイトやスマートフォンアプリを通じて商品を広く提供しており、消費者は商品を予約注文し、到着後に便利に受け取ることができるようになっています。さらに、タッチスクリーンやインタラクティブなリテールキオスクの発売など、さまざまな技術的進歩も成長を促す要因となっています。これらのセルフサービス・キオスクは、乗客の興味を引き、シームレスな注文と決済のソリューションを提供することができます。その他、消費者の支出能力の向上や、新興経済諸国を中心とした国際観光を促進するための政府政策の実施などが、市場の成長を後押しすると予想されます。
The global travel retail market size reached US$ 56.6 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 88.6 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.5% during 2023-2028.
Travel retail refers to the sale of goods and services to international travelers during transit. The trade is usually conducted in travel environments, such as airports or seaports, where the buyer must present proof of nationality or travel to access the commercial area. The retail shops accept payments inclusive of local and national taxes and excise duties. Travel retail is also available at hotels, border ships, international aircrafts, ferries, cruises and other marine vessels on international waters. Some of the products commonly available through travel retail include beauty and personal care products, perfumes, premium alcohols, tobacco, food and beverages, fashion accessories and electronics.
Significant growth in the travel and tourism industry across the globe is among the key factors creating a positive outlook for the market. Travel retail and duty-free stores are one of the major sources of non-aeronautical revenue for airports as there is an increasing preference among consumers to purchase premium and luxurious products while travelling. In line with this, the rising inclination for premium wines and spirits among international travelers is also providing a thrust to the market growth. Moreover, the advent of e-commerce travel retailing solutions is also favoring the growth of the market. Retailers are widely offering their products through websites and smartphone applications, enabling the consumers to pre-order products and conveniently collect them on arrival. Additionally, various technological advancements, such as the launch of touch screen and interactive retail kiosks, are acting as other growth-inducing factors. These self-service kiosks can engage with the passengers and provide a seamless ordering and payment solution. Other factors, including the increasing expenditure capacities of the consumers, along with the implementation of favorable government policies to promote international tourism, especially in the developing economies, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global travel retail market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on product type, sector and distribution channel.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Aer Rianta International, China Duty Free Group Co. Ltd., Dufry AG, Duty Free Americas Inc, Gebr. Heinemann SE & Co. KG, KING POWER International, Lagardere S.A, Lotte Hotels & Resorts (Lotte Corporation), LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton and The Shilla Duty Free (Hotel Shilla Co. Ltd.).