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市場調査レポート
商品コード
1291603
FMCGパッケージング市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測FMCG Packaging Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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FMCGパッケージング市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年05月29日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のFMCGパッケージングの市場規模は、2022年に7,163億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に4.41%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに9,430億米ドルに達すると予想しています。
FMCG(Fast-Moving Consumer Goods)またはCPG(Consumer Packaged Goods)は、比較的低価格で即座に販売される需要の高い製品の集合を指します。その中には、飲食品、加工食品、野菜、果物、トイレタリー、その他の消耗品も含まれます。FMCG製品は、プラスチック、金属、ガラス、板紙などさまざまな素材で包装され、製品を汚染から守り、微生物の繁殖を防いでいます。これにより、製造者は商品の品質を維持し、賞味期限を長くすることができ、企業は個人向けパッケージを通じてブランドを販売することができます。
医薬、化粧品、パーソナルケア、飲食品の各分野で、製品の品質と有効性を維持し、保存期間を延ばすために、さまざまな保護包装材が広く採用されていることが、現在FMCGパッケージング市場を牽引する主要因となっています。また、消費者ニーズの変化に対応するため、FMCG企業は最新技術を導入し、品質を向上させた革新的なパッケージング・ソリューションを導入しており、これも成長を促進する要因となっています。さらに、環境意識の高まりから、飲料メーカーはリサイクル可能なパウチやアルミ缶を使用するようになりました。これらは軽量で積み重ねができ、強度が高く、持続可能であるため、市場の成長を促しています。さらに、コロナウイルス(COVID-19)の大流行とそれに伴う強制閉鎖の実施により、消費者が必需品の買い物をオンライン小売やeコマース流通チャネルに傾斜していることが、世界中のFMCGパッケージングの需要を促進しています。これとは別に、ブランドアイデンティティと製品を伝え、販売し、宣伝する、審美的に魅力的でパーソナライズされたパッケージを導入するためのトップ企業間の戦略的協力の増加が、市場にさらなる明るい展望を生み出しています。
The global FMCG packaging market size reached US$ 716.3 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 943.0 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.41% during 2023-2028.
Fast-moving consumer goods (FMCG), or consumer packaged goods (CPG), refer to a set of high-demand products that are sold instantly at a relatively low price. Some of these items include beverages, processed food, vegetables, fruits, toiletries, and other consumables. FMCG products are packaged with varying materials, including plastic, metal, glass, and paperboard, to protect the product from contamination, thereby eliminating the growth of microorganisms. This, in turn, assist manufacturers in maintaining the quality of goods, ensuring longer shelf life, and enabling enterprises to market their brand through personal packaging.
The widespread adoption for various protective packaging materials across the pharmaceuticals, cosmetic, personal care, and food and beverages (F&B) sectors for maintaining the product quality and efficacy, while increasing its shelf life represents the key factor currently driving the FMCG packaging market. In line with this, in order to meet the evolving consumer demands, FMCG companies are adopting modern technologies to introduce innovative packaging solutions with enhanced quality, which is acting as another growth-inducing factor. Additionally, the rising environmental consciousness has also prompted beverage manufacturers to use recyclable pouches and aluminum cans since they are lightweight, stackable, strong, and sustainable in nature, which, in turn, is impelling the market growth. Moreover, the shifting inclination of consumers toward online retailing and e-commerce distribution channels for shopping necessity products, especially due to the recent outbreak of coronavirus disease (COVID-19) pandemic and the consequent implementation of the mandatory lockdowns, is facilitating the demand for FMCG packaging across the globe. Apart from this, the increasing strategic collaborations between top players for introducing aesthetically appealing, personalized packaging that communicates, markets, and advertises brand identity and products are creating a positive outlook for the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global FMCG packaging market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on packaging type, material and end use industry.
Flexible Packaging
Rigid Packaging
Paper
Plastic
Metal
Glass
Others
Food and Beverages
Cosmetic and Personal Care
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Albea Group, Amcor plc, AptarGroup Inc., Ball Corporation, Berry Global Inc., Consol Glass (Pty) Ltd, Crown Holdings Inc., DS Smith PLC, Graham Packaging Company, Sealed Air Corporation, Sonoco Products Company, Tetra Pak International S.A., and Toyo Seikan Group Holdings Ltd.