市場調査レポート
商品コード
1378724
食物不耐性製品市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Food Intolerance Products Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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食物不耐性製品市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年11月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の食物不耐性製品の市場規模は2022年に111億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに142億米ドルに達し、2022~2028年の成長率(CAGR)は4.2%になると予測しています。
食物不耐症とは、特定の食品を消化できないことを特徴とする胃反応のことです。これは非アレルギー性の食物過敏症であり、様々な乳糖、砂糖、グルテンベースの食品によって誘発されます。グルテンや乳糖を含まない特殊な食物不耐性製品を摂取することで、この症状に対処します。一般的に使用されている不耐性食品には、大豆、ココナッツ、カシューナッツ、マカダミアミルクなどの乳製品代替品、米、ジャガイモでんぷん、ひよこ豆、大豆を使った小麦粉などのグルテンフリー製品、亜麻仁油などの肉製品代替品があります。これらの製品はアレルゲンを含まず、腹部膨満感、偏頭痛、喉の痛み、過敏性腸炎を引き起こさない可能性があります。
大衆の間でセリアック病や乳糖不耐症の有病率が増加していることは、市場の成長を促進する主な要因のひとつです。さらに、大衆の間で健康意識が高まり、ビーガン、グルテンフリー、ラクトースフリーの食品が広く採用されていることも、市場の成長を後押ししています。消費者はまた、コレステロール管理や消化管理のために、これらの製品を毎日の食事に取り入れています。さらに、食物アレルギーや不耐性を診断するための技術的に高度な検査方法の開発など、さまざまな進歩が他の成長促進要因として作用しています。これとは別に、食品メーカーは、食物不耐性を誘発しない、栄養豊富で風味豊かな食品バリエーションの生産に重点を置いています。その他の要因としては、急速な都市化、製品メーカーによる積極的な販促活動、審美的に魅力的なパッケージング・ソリューションを備えた製品の継続的な発売などがあり、市場をさらに牽引すると予想されます。
The global food intolerance products market size reached US$ 11.1 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 14.2 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.2% during 2022-2028.
Food intolerance refers to a gastric reaction characterized by the inability to digest certain food products. It is a non-allergic food sensitivity that is induced by various lactose-, sugar- and gluten-based food items. Individuals suffering from this tendency usually manage it by consuming specialized food intolerance products that are free from gluten and lactose. Some of the commonly used food intolerance products, include dairy alternatives, such as soy, coconut, cashew and macadamia milk, gluten-free products, such as flour made using rice, potato starch, chickpeas or soy, and meat products alternatives, such as flax seed oil. These products are free from allergens and may not cause bloating, migraine, sore throat or an irritable bowel.
The increasing prevalence of coeliac disease and lactose intolerance among the masses is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, rising health consciousness among the masses and the widespread adoption of vegan, gluten- and lactose-free food products, is favoring the market growth. Consumers are also incorporating these products into their daily diets for cholesterol management and digestion control. Additionally, various advancements, such as the development of technologically advanced testing methods to diagnose food allergies and intolerance, are acting as other growth-inducing factors. Apart from this, food manufacturers are emphasizing on producing nutrient-rich and flavorful food variants that do not trigger food intolerance. Other factors, including rapid urbanization, along with aggressive promotional activities by product manufacturers and the continual launch of products with aesthetically appealing packaging solutions, are expected to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global food intolerance products market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on type, product type and distribution channel.
Bakery Products
Confectionery Products
Dairy and Dairy Alternatives
Meat and Seafood Products
Others
Diabetes-Free Food
Gluten-Free Food
Lactose-Free Food
Others
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Online Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Abbott Nutrition, Amy's Kitchen Inc., Boulder Brands Inc. (Pinnacle Foods Inc.), Conagra Brands Inc., Danone S.A., Dr. Schar AG/SPA, Fifty-50 Foods Inc., General Mills Inc., Kellogg Company, Nestle S.A., The Hain Celestial Group Inc. and The Kraft Heinz Company.