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市場調査レポート

IDC FutureScape:世界の「未来の労働」(Future of Work) の将来予測 (2020年)

IDC FutureScape: Worldwide Future of Work 2020 Predictions

発行 IDC 商品コード 738760
出版日 ページ情報 英文 21 Pages
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IDC FutureScape:世界の「未来の労働」(Future of Work) の将来予測 (2020年) IDC FutureScape: Worldwide Future of Work 2020 Predictions
出版日: 2019年10月31日 ページ情報: 英文 21 Pages
概要

IT技術の進歩・普及や、企業が環境変化に迅速に対応する必要性から、どの国でも労働環境が大きく変化しつつあります。この変化はまだ継続中のものですが、技術進歩や社会変化、顧客要望などの変化に併せて、柔軟・迅速に対応していく必要があります。

当レポートでは、「未来の労働」(Future of Work) - IT・通信技術の進歩による労働環境の構造変化 - が世界の各種産業・企業もたらす影響について分析し、今後生じうる雇用慣行・作業方式の変化 (全10項目) について考察すると共に、各企業の経営者が取るべき対応策などの情報を取りまとめてお届けいたします。

IDC FutureScapeによる市場動向予測 (図表)

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScapeの予測

  • 外生的な市場促進要因:概略
  • 将来予測:技術バイヤーへの影響
    • 予測1:2021年までに、デジタルコワーカーの貢献度は35%まで上昇 - 各種業務が先進技術 (AI、ロボット、AR/VR、IPAほか) により自動化・効率化される
    • 予測2:2024年までにG2000企業の従業員の2/3が定型的な業務から、動的・多角的・成果重視型・再構成可能な業務に配置転換される
    • 予測3:2024年までにG2000企業の30%が、国際的組織として機能するために、情報集約型・統合型・協働型のエコシステムに依存するようになる
    • 予測4:2022年までにG1000企業の33%が、キャリア開発・後継計画の基本的アプローチとして、アジャイル・動的なAI駆動型の学習コースを用意する
    • 予測5:労働者の30%が自前のデジタル労働環境を保有し、どの企業・部署からもツールやデータにアクセスできるようになる
    • 予測6:2023年までに、G2000企業の50%が、収益拡大・ブランド構築のために、リーダーシップの評価項目として「管理共感指標」(Management Empathy Metrics) を導入し、計測・有効活用を図るようになる
    • 予測7:2021年までに、知的労働者や現場労働者の35%が、就業意思決定の重要な基準として、社会的・環境的・人道的行動を考慮するようになる
    • 予測8:2022年までに、G2000企業の25%が「一体型職域感知システム」を導入し、従業員体験の最適化・個人化や、オフィスの生産性・安全性・セキュリティ向上を図る
    • 予測9:2025年までに、G2000企業の従業員の20%が"Fit for Purpose"フォームへのアクセスを得て、様々な人間強化・補助技術 (エクソスケルトン/ロボット、AR/VR、ウェアラブル機器ほか) を活用できるようになる
    • 予測10:2023年までに、G2000企業の半数で、AI/MLやチャットボット、デジタルアシスタントなどを活用してKBI(重要行動指標)を測定し、アジリティ・協業・イノベーション・事業成果の改善を図る
      • 関連する市場促進要因
      • IT市場への影響
      • 事業面での影響
      • 提言

技術バイヤー向け提言

外生的な市場促進要因:詳細

  • イノベーションの時代:今後の企業の成長促進
  • ディスラプションの加速化:流動性が高まる中での、企業の問題解決の支援
  • 地政学リスク:社会的・経済的緊張の増大
  • 「情報をどこででも」:AIの市場機会と影響
  • 顧客体験の拡大:利便性・カスタム化・制御性の向上
  • 「未来の労働」:より俊敏・機能的で、ボーダレスで再構成可能な労働環境
  • 情報の経済性:AI・人間・企業の「学習」が、各々の優位性を高める
    • 概略
    • 背景事情

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US44752319

This IDC study contains IDC analysts' future of work worldwide outlook for 2020."Technology, worker expectations, and the need for a new type of organizational agility are changing work as we know it," said Roberta Bigliani, vice president, IDC Energy Insights. "This impacts an organization's culture, required competencies, a new type of work environment, and the nature of makeup of the workforce itself.""Work transformation is not 'one and done,'" said Holly Muscolino, vice president, IDC's Content and Process Strategies and the Future of Work research programs. "The future of work is an ongoing journey that requires adaption to evolving technologies, worker experiences, and customer requirements."

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By 2021, the Contribution by "Digital Coworkers" Will Increase by 35%, as More Tasks Are Automated and Augmented by Technology, Including AI, Robotics, AR/VR, and Intelligent Process Automation
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2024, Two-Thirds of Employees in High-Performing G2000 Enterprises Will Shift from Static Roles and Processes to Dynamic, Multidisciplinary, Outcome-Focused Reconfigurable Teams
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By 2024, 30% of the G2000 Firms Will Rely on a Global, Secure, Intelligent, Highly Integrated, and Collaborative Ecosystem That Enables Enterprises to Function as Borderless Organizations
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2022, 33% of G1000 Companies Will Offer Agile, Dynamic, and AI-Driven Learning Pathways as the Primary Approach to Career Development and Succession Planning
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2023, 30% of the Workforce Will Have Their Own Secure Portable, Private Digital Work Identity, Enabling Them to Access the Tools and Data They Need Across Business Entities
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2023, 50% of G2000 Organizations Will Measure and Incentivize Management Empathy Metrics as Part of Their Leadership's Balanced Scorecard to Positively Impact Revenue and Brand Value
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2021, 35% of Knowledge and Frontline Workers Will Consider Social, Environmental, and Humanitarian Actions as Key Criteria to Employment Decisions
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: By 2022, 25% of G2000 Firms Will Use Integrated Workplace Sensing Systems to Optimize and Personalize the Employee Experience, Enhancing Office Productivity, Safety, and Security
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: By 2025, 20% of G2000 Workers Will Have Access to "Fit for Purpose" Forms of Human Augmentation and Assistance, Merging Physical and Digital, Including Exoskeletons and Robotics, AR/VR, and Wearables
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By 2023, Half of G2000 Companies Will Use AI/ML, Chatbots, and Digital Assistants to Measure Key Behavioral Indicators (KBIs) to Drive Agility, Collaboration, Innovation, and Business Outcomes
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

  • The Age of Innovation: Driving the Future Enterprise
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  • The Future of Work: Agile, Augmented, Borderless, and Reconfigurable
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