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市場調査レポート
商品コード
1684168
NRF2025からの視点:AIは小売業の一部か?A View from NRF 2025: Is AI Part of Retail? |
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NRF2025からの視点:AIは小売業の一部か? |
出版日: 2025年03月17日
発行: IDC
ページ情報: 英文 10 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Perspectiveでは、人工知能(AI)とAIの進歩という視点から、その年の重要な小売イベントであるNRF 2025を考察します。NRF 2025は、約4万人の参加者と数千の企業や組織を集め、国際色豊かな世界最大の小売イベントの一環として開催されました。人工知能は、今や小売ビジネスにとって重要な主流能力となっているため、このイベントでは定番の関心事となっています。AIを取り込み、有意義な価値に変換する能力は、小売企業や小売ビジネスアプリケーションをサポートする技術企業の多くにはまだ見いだされていないです。また、AIは予測型AI、生成型AI、そして最近ではエージェント型AIなど、さまざまな形態に分割されつつあります。本資料では、NRF 2025で明らかになった小売業向けAIをめぐる主要動向について、小売業者とその関係者が遭遇した変化について論じています。「さまざまな形態のAIがNRFの主賓であり続けているが、小売業者は現在、AIについて異なる考えを持っています。もはやPOCの煉獄ではなく、実用性の問題です」と、IDC Retail Insightsの調査担当副社長であるアナンダ・チャクラバーティ(Ananda Chakravarty)氏は言います。「小売企業にとっての次のステップは、AIへの投資を通じて収益性を達成することです」。
This IDC Perspective examines NRF 2025, a key retail event of the year from the view of artificial intelligence (AI) and advancements in AI. NRF 2025 brought forth almost 40,000 attendees and thousands of companies and organizations as part of the largest retail event worldwide with an enormous international contingent. Artificial intelligence has become a staple concern at this event as it has now become a mainstream capability critical to retail businesses. The ability to capture and convert AI into meaningful value still eludes many retailers and tech firms that support retail business applications. We are also seeing a division of AI into different forms that span predictive, generative, and more recently agentic AI. This document discusses the changes encountered by retailers and their counterparts in the primary trends around retail AI as evidenced at NRF 2025."AI in its many forms continues to be the honored guest at NRF, but retailers are now thinking about it differently. It's no longer about POC purgatory but practicality," says Ananda Chakravarty, VP of Research as part of IDC Retail Insights. "The next step for retailers is achieving profitability through their AI investments."