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市場調査レポート
商品コード
1684152
AIはITサービス管理をどう変えるかHow AI Is Transforming IT Service Management |
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AIはITサービス管理をどう変えるか |
出版日: 2025年03月22日
発行: IDC
ページ情報: 英文 7 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Perspectiveでは、AIがITサービス管理(ITSM)にどのような変革をもたらしつつあるかについて論じています。ITSMにAIを組み込んだ利用可能な機能は、より迅速で一貫性のあるサービスを提供し、効率を向上させ、人間がより繊細で高度な作業に集中できるようにします。IDCのITサービス管理研究マネージャーであるスノーテンペスト(Snow Tempest)氏は、次のように述べています。「組織は、ITサービスやその他のサービスチームにとってのAIに機会を見出し、組織の広範な目標やガイドラインに沿った投資方法を検討しています。」
This IDC Perspective discusses how AI is transforming IT service management (ITSM). Available features incorporating AI in ITSM can offer faster and more consistent services, improve efficiency, and allow humans to focus on more sensitive or advanced work. These new technology developments are shifting employee engagement with service teams, as well as creating new needs and opportunities for processes and personnel within IT."Organizations see opportunities in AI for IT service and other service teams and are considering how to invest in accordance with their organizations' broader goals and guidelines," says Snow Tempest, research manager for IT service management at IDC.