デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1684152

AIはITサービス管理をどう変えるか

How AI Is Transforming IT Service Management


出版日
発行
IDC
ページ情報
英文 7 Pages
納期
即納可能 即納可能とは
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
AIはITサービス管理をどう変えるか
出版日: 2025年03月22日
発行: IDC
ページ情報: 英文 7 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

このIDC Perspectiveでは、AIがITサービス管理(ITSM)にどのような変革をもたらしつつあるかについて論じています。ITSMにAIを組み込んだ利用可能な機能は、より迅速で一貫性のあるサービスを提供し、効率を向上させ、人間がより繊細で高度な作業に集中できるようにします。IDCのITサービス管理研究マネージャーであるスノーテンペスト(Snow Tempest)氏は、次のように述べています。「組織は、ITサービスやその他のサービスチームにとってのAIに機会を見出し、組織の広範な目標やガイドラインに沿った投資方法を検討しています。」

エグゼクティブスナップショット

状況概要

  • 概要
    • 従業員サービス
    • 技術者によるサポート
    • インシデント管理
    • 知識、資産、構成管理
    • トレーニングとキャリア開発のニーズ
  • 最優先投資
    • ベストプラクティス

テクノロジー購入者へのアドバイス

  • ITサービス管理ソフトウェアプロバイダー向け

IDCの視点

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US51674224

This IDC Perspective discusses how AI is transforming IT service management (ITSM). Available features incorporating AI in ITSM can offer faster and more consistent services, improve efficiency, and allow humans to focus on more sensitive or advanced work. These new technology developments are shifting employee engagement with service teams, as well as creating new needs and opportunities for processes and personnel within IT."Organizations see opportunities in AI for IT service and other service teams and are considering how to invest in accordance with their organizations' broader goals and guidelines," says Snow Tempest, research manager for IT service management at IDC.

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Overview
    • Employee Service
    • Technician Assistance
    • Incident Management
    • Knowledge, Asset, and Configuration Management
    • Training and Career Development Needs
  • Top Investment Priorities
    • Best Practices

Advice for the Technology Buyer

  • For the IT Service Management Software Provider

IDC's Point of View

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis