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市場調査レポート
商品コード
1673123
リテール体験型オペレーション戦略:NRF2025の動向Retail Experiential Operations Strategies: Trends from NRF 2025 |
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リテール体験型オペレーション戦略:NRF2025の動向 |
出版日: 2025年03月06日
発行: IDC
ページ情報: 英文 5 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Market Noteでは、NRF Retail's Big Show 2025から浮かび上がった、ロス防止、店舗オペレーションの最適化、従業員のエンパワーメントなどの主要テーマを要約し、同イベントでテクノロジープロバイダーが紹介した、コンピュータビジョン、RFID、AIを活用したインサイトを活用するソリューションの概要を提供し、店舗オペレーション管理のための統一されたアプローチの重要性、効率性の向上、従業員体験の改善など、同イベントから得られた主な収穫を考察しています。「小売企業が業務効率化とシームレスなオムニチャネルカスタマージャーニーを推進する中、一貫した実行は譲れないものとなっています。店舗運営管理、従業員のエンパワーメント、タスク管理は、完璧な実行に不可欠です。クリーンでよく整理されたデータは、従業員体験の向上からシュリンケージへの取り組みまで、GenAIの変革の可能性を解き放ちます。」と、調査マネージャーフィリッポ・バタイニ、IDC Retail Insightsは述べました。
This IDC Market Note summarizes the key themes that emerged from NRF Retail's Big Show 2025, including loss prevention, optimized store operations, and employee empowerment; it provides an overview of solutions that leverage computer vision, RFID, and AI-driven insights, as showcased by technology providers at the event; and it reflects on key takeaways from the event, including the importance of a unified approach for store operations management, enhanced efficiency, and improved employee experience. "With retailers pushing for operational efficiency and seamless omnichannel customer journeys, consistency of execution has become non-negotiable. Store operations management, employee empowerment, and task management are essential for flawless execution. Clean and well-organized data unlocks the transformative potential of GenAI, from enhancing employee experience to tackling shrinkage." - Research Manager Filippo Battaini, IDC Retail Insights