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市場調査レポート
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1613771

EXトランスフォーメーションの一環としてのITのデータ役割の再中央化

Recentralizing IT's Data Role as Part of EX Transformation


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IDC
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英文 7 Pages
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EXトランスフォーメーションの一環としてのITのデータ役割の再中央化
出版日: 2024年12月09日
発行: IDC
ページ情報: 英文 7 Pages
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概要

このIDC Perspectiveでは、従業員体験(EX)変革の一環として、ITのデータ役割の再中央集権化について論じています。従業員エクスペリエンスは、HRの権限を超えて組織を変革しています。EXの拡大により、業務データサイロの第四の壁が取り払われ、意思決定モデリングや利害関係者の調整におけるコンテキストとしてデータ連携が行われるようになっています。IT部門は、RACIモデルの中で、「A」では人事部門との共同責任パートナーとして、「R」では人事部門と財務部門との責任ある実行関係者として台頭しています。AIは、企業の従業員ライフサイクル全体にわたってデジタル従業員リソースのパーソナライゼーションを進めるデータと意思決定モデルへのIT部門の関与を促進する触媒となっています。企業は、AIとパーソナライゼーションをEXトランスフォーメーションに組み込むために技術スタックを再構築する際、人事の意思決定の公平性を高め、主要なデジタル利害関係者としてITの周りに集中する、より整然とした利害関係者の再構築のための戦略を立てる必要があります。IDCの従業員エクスペリエンス担当リサーチ・マネージャーであるザッカリー・チェルトック氏は、「EXは、HRの権限の境界を打ち破り、より一元化されたビジネス・パフォーマンス・モデリングに結びつけようとしている。EXトランスフォーメーションの根がより深く成熟するにつれて、ITの権限は、それを促進し促進するために必要なデジタルとAIのトランスフォーメーションに対応するために拡大します。企業は、データやテクノロジースタックの変更を管理するのと同様に、ステークホルダー・グループのトランスフォーメーションとピボットも戦略化し、管理する必要があります。」と、述べています。

エグゼクティブスナップショット

状況概要

  • 意思決定パートナーおよび実行リーダーとしてのIT

テクノロジー購入者へのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
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目次
Product Code: US52756424

This IDC Perspective discusses the recentralizing of IT's data role as a part of employee experience (EX) transformation. Employee experience is transforming organizations beyond the HR remit. EX's expanded footprint is breaking the fourth wall of operational data silos to link them for context in decision modeling and stakeholder alignment. IT is rising within RACI models as either co-accountability partners with HR in the 'A' or responsible execution stakeholders with HR and finance in the 'R.' AI is catalyzing IT's involvement in the data and decision models that advanced digital employee resource personalization across the enterprise employee life cycle. As companies restructure their tech stacks to build AI and personalization into EX transformation, they must strategize for more methodical stakeholder restructuring that increases HR's decision equity and centralizes around IT as a major digital stakeholder. "EX is breaking the boundaries of the HR remit to tie in and lead to more centralized business performance modeling," says Zachary Chertok, research manager, Employee Experience at IDC. "As EX transformation's roots grow deeper and more mature, the IT remit expands to accommodate the digital and AI transformation needed to fuel and facilitate it. Companies should strategize and manage their stakeholder group transformation and pivot just as much as they aim to steward changes to their data and technology stacks."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • IT as a Decision Partner and Execution Lead

Advice for the Technology Buyer

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