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市場調査レポート
商品コード
1513296
位置情報/地理空間データ管理・アナリティクスソフトウェアの世界市場の予測、2024-2028年Worldwide Location and Geospatial Data Management and Analytics Software Forecast, 2024-2028 |
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位置情報/地理空間データ管理・アナリティクスソフトウェアの世界市場の予測、2024-2028年 |
出版日: 2024年07月09日
発行: IDC
ページ情報: 英文 12 Pages
納期: 即納可能
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この調査では、世界の位置情報/地理空間データ管理・アナリティクスソフトウェア市場の規模を分析し、展開タイプ別・地域別に2028年までの5年間予測を提供しています。市場の成長と新興動向についての解説を提供し、テクノロジーサプライヤーに実用的なアドバイスを提供します。位置情報/地理空間アナリティクスには、従来のGISベンダーだけでなく、より一般的なソフトウェアベンダーの幅広い製品も含まれます。IDCのLocation and Geospatial Intelligence、リサーチディレクターであるLynne Schneider氏は次のように述べています。「2024年の市場動向では、位置情報/地理空間アナリティクスにおいて、ユーザーペルソナの範囲を進化させ、AI、特に生成AI(GenAI)を取り入れることが、ベンダーが差別化を図り、幅広い層に対して明確なROIを示す上で極めて重要になることを示しています」
This IDC study provides a sizing of the worldwide location and geospatial data management and analytics software market and a five-year forecast through 2028 by deployment type and geographical region. It provides commentary on market growth and the emerging trends and provides actionable advice for technology suppliers.The rising tide of location and geospatial analytics includes not just traditional GIS vendors but offerings from a wide spectrum of software vendors more generally. "In 2024, market trends indicate that evolving the range of user personas and incorporating artificial intelligence (AI), especially generative AI (GenAI), in location and geospatial analytics will be crucial for vendors to differentiate themselves and demonstrate clear return on investment (ROI) to a broader audience," according to Lynne Schneider, research director, Location and Geospatial Intelligence at IDC.